BALLI BADEMLI ALMAN PASTASI


MALZEMELER;

HAMURU ICIN:
– 4 yumurta- 175gr. şeker- 175gr. un- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu

ÜSTÜ:
– 100gr. file badem- 1 kaşık margarin- 2 tatlı kaşığı bal

ICI:
– 1 paket vanilyalı ya da limonlu Creme Ole (Dr. Oetker limonlu Paradies Creme)- 500gr. çiğ krema (2-3 kutu) veya kremşanti
YAPILISI:
1- Margarini teflon tavada eritin. File bademleri ekleyerek renkleri pembeleşene kadar (yaklaşık 15 dakika) kavurun. Tavayı kenara alın.
2- Fırını 175° C’ye ısıtın.3- Yumurta aklarını çırparak kar yapın. İçine sarılarını ekleyip çırpın.4- Şekeri ekleyerek çırpmaya devam edin.5- En son unu ve kabartma tozunu karıştırın. 6- Hamuru yağlanmış kelepçeli kalıba dökün. Üstüne kavrulmuş bademleri yerleştirin. 2 tatlı kaşığı balı bademlerin üzerine incecik akıtın.
7- Yaklaşık 25-30 dakika bademler kızarana kadar pişirin.8- Fırından çıkardıktan 2-3 dakika sonra misina yardımıyla veya bıçakla ortadan ikiye bölün. Keklerin soğumalarını bekleyin.9- Kremayı çırpın, üstüne creme ole’yi ekleyip homoje dek cirpin ve arasina sürüp bademli üst kati yerlestirin.

KÄSE KUCHEN

HAMURU ICIN:
-1 yumurta
-100 gr margarin
-yarim paket kabartma tozu
-alabildigince un
-1 cay bardagi seker

IC MALZEMESI:
-500gr quark(süzme yogurt)
-200gr sahne(sivi krema)
-3 yumurta
– 1 cay bardagi seker

YAPILISI:
Ilk önce hamuru yapiyoruz margarini eritiyoruz sogutuyoruz yumurta ,seker ,kabartma tozu,sogumus margarin ve un kulak memesi yumusakliginda yogurulur ve yaglamis kelepceli kaliba yayilir kenarlarinin yüksekligi 2 cm olacak ortalarinada catalla bir kac yere batiriyoruz ,o bir kenara alinir simdide icini yapalim derin bir kaba quark,yumurta,krema ve seker alinip iyice cirpilir ve hamurun ortasina dökülür ve firina verilir önceden isitilmis170 derecede 55 dakika pisirilir afiyet olsun deneyenler bilir tadi mukemmel oluyor…

PRENSES PASTASI

Kizimin 4. yas günü icin yaptim bu pastayi hafta sonu, pazar dogum gününü kutladik ne zaman büyüdü ne zaman 4 yasina geldi hic bilmiyorum inanin zaman o kadar hizli geciyorki ne oldugumuzu bile anlamiyoruz her seyi cabuk cabuk yapmak zorundayiz zamana ayak uydurmak icin,bugunde
kinder garteninde kutlayacaklar orasi icinde sünger bob pastasi yaptim onun tarifinide verecegim.
pastanin tarifini ufukmutfakta sitesinin sahibi ufukcugumdan aldim ve bir kac degisiklikle yaptim,seker hamurunu hazir kullandim kirmizi kurdelalar icinde martzipan hamuru kullandim
ve degisik renkte gida boyalari yapimi kolay aslinda ama bayagi bir oyaliyor kekleri 1 gün önceden hazirladim ve beklettim geriside süslemesi falan 3 saatimi aldi toplam ,cok yoruldum ama degdigini düsünüyorum kizimin pastayi gördügündeki nesesi her seye yetti iste tarifi;

PANDISPANYA:
*4 yumurta
*1 su bardagi seker
*yarim paket kabartma tozu
*yarim cay bardagi sivi yag
*alabildigince un
*2 kasik kakao

KREMASI:
*1 paket kakaolu krem santi yapmak icin 1 su bardagi süt
*400 gr sivi krema
*400gr krüvetür cikolata

DIGER:
*konserve visne
*500gr seker hamuru
*gida boyalari
*bir bebegin belden üstü

YAPILISI
ckolatayla sivi krema tencerede ocakta karistirilarak eritilir ve 1 saat sogutulur bir gün önceden hazirladigimiz verdigim pandispanya tariften 2 tane kek yapiyoruz
ve 3 er esit parcaya kesiyoruz kremayi bir bardak soguk sutle cirpip hazirliyoruz simdi geldi dösemeye en alta bir kat pandispanya alip firca yardimiyla sütle islatiyoruz üzerine soguyan ckolatayi sürüyoruz ve suyunu süzdügümüz visnelerden yerlestiriyoruz üstüne birkatta krema sürüp 2. pandispanyayi yerlestiriyoruz ayni sekilde pandispanya bitene dek yapiyoruz en üst kata bebegi yerlestirmek icin oyuk aciyoruz ve tüm pastayi kalan krema malzemesiyle siviyoruz sonrada seker hamuruyla once etegin firifrlarini sonrada kalan kismini kapliyoruz üstü istenilen sekilde istenilen renkte süsleniyor ben kurdela düsündum kenarlarinada gül ve yapraklariyla tamamladim… Pastanin daha detayli anlatimi icin buraya tiklayabilirsiniz.

One thought on “BALLI BADEMLI ALMAN PASTASI

Bir Cevap Yazın

