ACMA KETE


MALZEMELER:
*1 yumurta
*2 su bardagi ilik süt
*40 gr yas maya
*1 cay bardagi sivi yag
*1 yemek kasigi tuz
*1 tatli kasigi seker
*alabildigince un
*250 gr margarin

YAPILISI:
Margarin haric tüm malzemeler kulak memesi yumusakliginda yogurulup üstü kapatilir ve sicak bir kenara konur,mayalandiktan sonra elimiz yaglanir ve yumurta büyüklügünde bezeler yapilir bir kenardanda margarin eritilip sogutulur 5 beze tektek acilir ve aralarina margarin sürülür sonra 10 cm genisliginde kareler kesilir 4 ucuda ortaya konur ve hafif bastirilir tepsiye dizilir tepsidede 20 dakika bekletildikten sonra yumurta sarisi sürülür ve corek otu serpilip firinda 200 derecede üzeri kizarana dek pisirilir.isterseniz kahvaltida istersenizde 5 caylarinda afiyetle yenebilir…

PAMUK POGACA

Sevgili büyuleyenmutfakkokusu nda gördüm bir kac degisiklikle hafta sonunda denedim mayali puaca cesitleri ve ayni hamurdan olan dügümlü acmalari,cok basarili bir hamur oldu kabardikca kabardi lezzetide bir okadar güzeldi denemenizi tavsiye ederim, ben 3 ölcu yaptim buzlugumada koymak icin acil misafirler geldiginde cikarmak icin.Acmayida ayni hamurdan yaptim sadece kahvaltilar icin iste malzemeleri;

HAMURU ICIN;
-2 cay bardagi ilik süt
-3 yumurtanin aki (sarisi yüzü icin)
-1 küp maya
-1 tatli kasigi mahlep
-1 cay kasigi toz seker
-1 yemek kasigi tuz
-1 cay bardagi yogurt
-1 cay bardagi sivi yag
-alabildigince un

ICI ICIN:
-istediginiz cesit peynir
-yarim demet maydonoz

YAPILISI:
Ilk önce hamuru yoguralim oda sicaliginda olan tüm malzeme kulak memesi yumusakliginda yogurulur ve bir kenarda mayalanmasi beklenir dikkat edilecek olan hamurun cok yumusak olmasi,
mayasi gelen hamuru elimizi sivi yagla islatarak ceviz büyüklügünde parcalar kopariyoruz ve bezeliyoruz sonra masanin üzerinde ustune basarak hafif yaydiriyoruz üztüne peynir ve maydonozlu karisimdan bir parca koyup üzerine kapatiyoruz ve hic bastirmiyoruz yaglanmis yada yagli kagit olan tepsiye diziyoruz ve bir yarim saat daha bekletiyoruz tepsi mayasi cok önemli sonra yumurta sarisi sürdügümüz ve cörek otu serptikten sonra 200 derecede üzeri kizarana dek pisiriyoruz.

4 thoughts on “ACMA KETE

  1. Seval Merhaba,
    İadei ziyarete geldim:) teşekkürler seninde ellerine sağlık en kısa sürede favorilerime ekliyorum seni.sitenden çok faydalandım inan.Sevgilerimle

  2. meltemcim ziyaretine cok sevindim her zaman beklerim,

    ebrulitatlar benide oyuna davet ettigin icin tesekkürler hemen cevaplayacagim canim…

  3. alabildiğince un kavramına çok acemiyim ben.. aşağı yukarı bi ölçü belirtebilirmisiniz? çok yumuşak bir hamur demişsiniz, ele yapışacak kadarmı yoksa ele yapışmayacakmı??
    sevgilier, Selin

Bir Cevap Yazın

