YAPRAK SARMA


MALZEMELER:
*1 kilo asma yapragi
*2 kase pirinc
*1 kase bulgur
*2 tane kurusogan
*1 tane konserve dogranmis domates
*tuz,karabiber,kirmizibiber,pulbiber,nane yada kekik
*yeterince sivi yag
*yarim demet maydonoz
*300 gr kiyma

YAPILISI:
Asma yapraklari konserveden cikiyorsa 1 kac kez suyunu degistirerek tuzunun cikmasi saglanir ve bir kenara suyunu süzmesi icin konur diger taraftan yikanmis pirinclerin ve bulgurun üzerinini gececek kadar kaynayan sudan konur ve 5 dakka bekletilir,biraz sisen karisimin fazla suyu süzülür ve üzerine incecik dogranmis soganlar, maydonozlar,domatesler eklenir ve geriye kalan kiyma,yeterince siviyag ve baharatlar eklenir (tuzuna dikkat az koymakta fayda var zira yaprak salamuradan cikiyorsa cok tuzlu olur) sonrada iyice harmanlanir geriye sarmak kaliyor.Yaprak avuc icinde düzeklenir ve ortasina serit halinde harctan konur önce kenarlari ice bükülür sonrada üsten sikica yuvarlayarak sarilir hepsi bu sekilde yapilip bittikten sonra isterseniz tencereye istersenizde düdüklüyüye hic bosluk kalmayacak sekilde dizilir en sonunda 50 gr margarin kesilip üstüne konur, limon dilimlenip yerlestirilir yada yarim limonun suyu eklenir ve yeterince su konur son olarakta üstünede düz bir tabak yerlestirilir kaynamaya basladiktan sonra kisik atese alinir pisirilir….

13 thoughts on “YAPRAK SARMA

  1. yaprak sarmaaaa bayılırım seval ellerine emeğine sağlık diyorum çünkü dolma sarmak benim gözümde çok büyüyen şeylerden biri sanırım böyle el oyalayan şeylere sıkıntıya hiç gelemiyorum.çok güzel olmuş ellerine sağlık tekrar…

  2. sevgili zerrin,
    sarmasi cok oyaliyor ama ayda bir 2 kerede sariliyor herkes sevince :)olmazsa olmaz yani,sevgilerimle canim…

  3. Sevalcigim bu ne yakisikli sarmalar;)benim de canim istedi vallahi.Belki yarin,yarinda da yakin bende saracagim insallah.Gorusmek ümidiyle.Selam ve dua ile..

  4. Seval’cim ben kıymalısını, sen zeytinyağlısını yapmışsın,ama yemesi güzel değilmi,ellerine sağlık, sevgiler..

  5. acelyacim gel beraber yiyelim sarmana gerek yok;))

    sevgili ebrulitatlar seninde ellerine saglik sarma olsunda ister kiymali ister zeytinyagli bayilirim hepsine 🙂 sevgilerimel…

  6. canısı neler yapmış resimler süper canım lezzet nasıl muhteşemdir kimbilir bulgur hakikaten çok yakışıyor bende bazen katıyorum
    ellerine sağlık canım sevgilerimle

  7. Seval’cim ellerine sağlık nasılda güzel sarmışsın ince ince harika olmuş valla komşuda pişer bizede düşer mi????:))))

  8. mrb
    yeni yerin hayırlı uğurlu olsun herşey çok güzel çok beğendim bende geçsem diyorum ama bir türlü olamadı işte eline sağlık herşey çok güzel

  9. sevgili özlem33 yeni bloguma seref verdin canim her zaman beklerim,

    gül ablacim özletmistin kendini hos geldin,bulgurun cocuk gelisimindeki inanilmaz faydasini ögrendikten sonra yemeklerimde daha cok kullanmaya calisiyorum canim,

    aslicim o sarmalari sardim ama onlarda beni sardilar 🙂 bittiginde belim boynum tutulmus vaziyetteydi 4,5 yemeklik sardigim icin ama iyi oldu hazir oldu acil durumlarda,

  10. sevgili almulacim güzel yorumun icin tesekkürler kim sevmezki sarmayi 😉

    yesimcim bloggere gecmeni tavsiye ediyorum canim kullanimina alistiktan sonra hersey cok kolay ve zevkli 🙂

    sevgili karabiber,siteme hosgeldin canim her zamanda beklerim canim sevgilerimle…

Bir Cevap Yazın

