KÖSTEBEK PASTA ( MAULWURFKUCHEN )


Görünüsüyle lezzetiyle bir numarali favori pastam oldu köstebek pasta ,hafta sonu gelen misafirlere yaptim ve yaparken gercektende cok zevk aldim deneyenlerin bayilacagina garanti veriyorum:))Alistigimiz normal pastalardan farkli ister yapimi olsun istersede görüntüsü tabi ismini unutmayalim köstebek deyince neresi köstebek demeyin,görüntüsü itibariyle bag ve bahcelere gectigi yerlere top top kum yigini buraktigindan bu pastayida ona benzetme ihtiyaci duymuslar galiba,neyse yiyenler tam puan verdiler bende begendim daha ne olsun iste tarifi;


MALZEMELER:
PANDISPANYA HAMURU;
*4 yumurta
*1 su bardagi seker
*1 cay bardagi sivi yag
*2 yemek kasigi yogurt
*1 cay bardagi süt
*3 kasik kakao
*yarim paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*yeterince un
DIGER:
*2 paket kremole
*200 gr sivi krema
*1 paket krema sertlestirici,1 cay bardagi pudra sekeri
*100 gr cilek
YAPILISI:
Pandispanyayla ise basliyoruz,bir kapta yumurta ve sekeri köpük köpük olana dek cirpiyoruz üzerine sivi yag yogurt ve sütü ekleyerek tekrar cirpiyoruz sonrasinda kalan malzemeyi ilave ediyoruz kakaoyu,kabartma tozunu ,vanilyayi ve yeterince unu ekleyerek tahinden biraz daha koyu bir kivam elde ediyoruz yagladigimiz 26 cm lik kelepceli kaliba döküp önceden isittigimiz firinda 170 derecede 35,40 dakika pisiriyoruz ve sogumaya bir kenara aliyoruz,soguduktan sonra kaliptan cikarip alt kismini 2 cm kesiyoruz üst kismini ise yuvarlak kenarlari yuksek bir kabin(sata karistirma kabi olabilir) ortasina oturtuyoruz,tatli kasigiyla kanarlari ve alti 2 cm kalacak sekilde kabak oyar gibi ortasini cikariyoruz ve cikan ici bir kaseye aliyoruz cunku daha lazim olacak.2 paket kremoleyi üzerinde yazan sekilde cirpip küp küp dogradigimiz cileklerlede karistirip oydugumuz kekin icine döküyoruz ve düzeltiyoruz pandipanyadan kestigimiz alt kismida ters cevirerek üzerine kapatiyoruz buz dolabina koyup 1 saat bekletiyoruz böylesiyle.bir taraftanda sivi kremayi hazirliyoruz pudra sekeri ve sertlestiriciyle,beklettigimiz pastayi dolaptan cikarip servis tabagina ters ceviriyoruz ve üzerine hazirladigimiz kremayi düzgünce sürüyoruz en sona ise kekin ortasidan cikardigimiz parcalari elimizle ufalayip kremanin üzerine bolca yerlestiriyoruz bittikten sonra isterseniz en üstüne yarim kasik kakao serpebilirsiniz dolapta bir gece bekledikten sonra servis yapilir…
39 thoughts on “KÖSTEBEK PASTA ( MAULWURFKUCHEN )

  1. Sevgili Seval, görüntüsüyle de yapımıyla da çok değişik harika bir pasta, ellerine sağlık..iyi haftalar..sevgiler…

  2. haticecim tesekkürler, bence pastada degisiklik arayanlara güzel bir alternatif olabilir,sevgiler…

  3. Sevalcigim sen yaparken eglenceli olmuski böyle nefis bir pasta cikmis ortaya,zevkle yapilan isler böyle güzel sonuclar veriyor eline saglik canim.Güzel nese dolu bir hafta dilerim

  4. Ben bu pastayi hazir satilan karisimla denemeyi dusunuyordum, tarifi bulduguma cok sevindim, boyle dah guzel olacak:) Ellerine saglik…

  5. Seval’cim çok güzel görünüyor pastan ellerine sağlık canım iyi bir hafta diliyorum…sevgiler….

  6. Seval’ciğim,
    Pastan gerçekten de çok nefis olmuş.Ben de köstebek pasta yapmıştım ama arasında krem şanti kullanmıştım.Böyle daha hafif olmalı.Ellerine sağlık.Müsaaden olursa seni linklerime eklemek istiyorum.sevgiler

  7. sevgili hatice tesekkürler evet pasta degisiklik arayanlar icin birebir sevgiler canim,

    öznurcugum evet istekle yapilan yemekler galiba dahada lezzetli oluyor birde görüntüsüde yorulmaya degerse,canim sevgiler…

    yeldacim hazir karisimlarda var ama ayni malzemeyi zaten sen evden koyuyorsun gerek yok yani denersen aynisi oldugunu görecksin canim sevgiler…

  8. zerrincigim tesekkürler sevgiler,

    sedacim tesekkürler gercekten denemek lazim:))

    aslicim tesekkürler güzel yorumun ve dileklerin icin sevgiler..

    hülyacim bende seni linklerime ekledim daha cokgörüsmek dilegiyle sevgilerimle…

    sevgili ebru tesekkürler,

    sevgili tabakta tesekkürler tanistigimiza cok sevindim sevgiler…

  9. Sevalciğim ellerine sağlık. Ben hiç denemedim köstebek pasta yapmayı. Senin tarifi yazdım kenara, deneyeceğim en kısa zamanda. Kesilmiş dilimi görünce inan çok canım istedi. 🙂
    Sevgiler…

  10. Merhaba
    Blogunuzu ilk ziyaretim. Pastanız çok güzel olmuş. Daha önce yemiştim ama sizin tarifiniz biraz daha farklı. Fırsat bulduğumda denemek isterim. Ellerinize sağlık.

  11. Seval’ ciğim hem şık hem farklı bir pasta olumuş. Lezzetinden ise hiç bahsetmeye gerek yok :)Ellerine sağlık. İyi haftalar.

  12. merhaba
    sevalcim
    köstebek pastayı bende bir kez denemiştim
    ve gerçekten çok lezzetli bulmuştum
    ellerine sağlık
    nefis bir görüntü
    sevgiler

  13. Sevalciğim Pasta tek kelimeyle muhteşem olmuş ve de çok lezzetli görünüyor.Eline sağlık.

    Hesna

  14. Aynurcugum tesekkürler güzel yorumun ve ziyaretin icin sevgiler,

    gannecim tesekkürler,pastayi denemeni tavsiye ederim cünkü gercekten nefis oluyor canim sevgiler,

    isilcigim siteme hosgeldin canim her zaman görüsmek dilegiyle,

    sevgili defne hobi seni burda görmek ne güzel bende beni unuttunuz sanmistim:))saka canim hos geldin herzaman beklerim sevgiler…

  15. özlemcim alisilmis pastalarin disinda görütüsü ve lezzetiyle denemek isteyen hic durmasin derim canim sevgiler,

    sevgili serinmavi tesekkürler,

    esracim tesekkürler,dedigim kadar var degilmi lezzeti:))

    hesnacim tesekkürler canim sevgiler…

  16. Canım günaydın, ellerine sağlık, mükemmel bir pasta olmuş, çok güzel, afiyetler olsun…
    Evet canım sizlere komşu geliyorum, ama daha taşıma işlemlerini yapıyoruz, görüşmek üzere sevgilerimle…

  17. sevalcim ne tesadüfki bugün bende karnıbahar yapacağım tarifi beğenmene sevindim denemeni tavsiye ederim yalnız un koyarken kaşık tepeleme olmasın canım yazmayı unutmuşum çünkü
    arkadaş listene eklemenede çok sevindim sevgiler

  18. Elimde kahve önümde senin pasta of of deymeyin keyfime.Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş.

  19. Merhaba, şahane görünüyor. Ellerinize sağlık.. Mutlaka deneyeceğim.

    Offf şimdi olsaydıda yeseydim. ne de güzel olurdu…

  20. Sevalcigim,kac gundur yorum yazamadim kimseye ama bakiyorumda neler yapmisin oyle.Ellerine saglik,nefis gorunuyor.Sevgiler gonderiyorum.A.e.o

  21. sevgili sofram,sekkürler senide burda görmekten cok mutlu olurum canim sevgiler…

    sevgili isil bendende tesekkürler,

    sevgili lavantin birdilim degil hepsini götür canim:)) sevgiler…

  22. sevgili aynur tarifini denedim dün cok begendik tesekkürler canim sevgiler…

    özlemcim tesekkürler,

    acelyacim Aleyküm selam ,bende meraklanmaya baslamistim iyi oldu geldigin canim sevgiler benden…

  23. Seval çok güzel olmuş ellerine sağlık hazırıyla denemişliğim var köstebek pastayı aklımdan küçük köstebekler yapmak geçiyordu tarifini hemmen not alıyorum :))
    Sevgiler

  24. gelinimde senin gibi çok güzel yapıyor bu pastayı görüntü süper canım birde küçük çocuğun varmış maşallahın var bu kadar düzenli güzel hazırlıyorsun herşeyi ellerin dert görmesin canım benim

  25. EN NIHAYET SAYFANA GIREBILDIM.PASTAN NEFIS GORUNUYOR.ARTIK SIK SIK UĞRARIM .BANADA BEKLERIM…SEVGILERİMLE….

  26. Seval’ciğim hiç denemediğim gibi hiç yemedim de biliyormusun .. hazırlarına elim hep gider kendime hiç yakıştırmayıp hazır pastayı vazgeçerim.. ben şimdi senin tarifinle denerim … Bloğun çok güzel
    sevgiler

  27. sevgili burcu tesekkürler,mutlaka dene canim sevgiler,

    gül ablacim güzel olan senin gönlün tesekkürler,gelininde eminim senin kadar hamarattir ablacim sevgiler,

    ozaycim gelmene cok sevindim her zaman görüsmek dilegiyle sevgiler.

    sevgili nur tarifi begenmene cok sevindim denemini öneririm canim sevgilerimle.

    merhabalar fatmacim ziyaretine cok sevindim ama link burakmamissin sana tekrar ulasabilmem icin neyse görüsürüz umarim yine sevgiler…

  28. BUnu mutlaka ama mutlaka yapmalıyım.
    ellerine saglık seval,
    ve bir de anneler gününkutlu olsun
    🙂

  29. Köstebek pastan da nefis olmuş arkadaşım..Demeden geçemem..En sevdiğim pastalardandır zaten..Eline sağlık..:))

Bir Cevap Yazın

