KAKAOLU PASKALYA EKMEGI (BABKA)


Birazda ekmek yapmaya calisalimmi:)) sabah yine bloglar arasi gezerken cok hosuma giden bir tarifle karsilastim görüntüsüyle lezzetiyle inanilmaz güzel bir ekmek oluyor,tarifi icin sevgili ekmekkokusu sitesi sahibesi Binnur’a tesekkür ediyorum tarifi elmaliydi ama ben elma kullanmadim elmali denemek isteyenler asil tarife bakabilirler .sabah kahvaltisi yada cayin yanina cok güzel bir alternatif olur bu lezzeti kacirmak istemeyenler hic durmayin iste tarifi,

MALZEMELER:
*1 su bardagi süt
*2 yumurta
*1 tane kücuk maya (40 grlik)
*1 cay bardagi su
*1 cay kasigi tuz
*yarim su bardagi seker
*2/3 cay bardagi sivi yag
*yeterince un
KAKAO KARISIMI ICIN:
*2 yemek kasigi kakao
*3 yemek kasigi seker
*2 yemek kasigi margarin (eritilecek)
*istenirse ceviz yada dövülmüs findik
YAPILISI:
Hamuru yogurarak ise basliyoruz bir kaba ilik süt ve su konur üzerie maya,seker ,siviyag,tuz,yumurtalar konularak birbirlerine yedirilir sonra yeterince unla beraber kulak memesi yumusakliginda yogrulur ve sicak bir ortama konularak yarim saat dinlendirilir.Dinlenen hamurdan büyük bir parca kopartilarak hafif yagladigimiz masanin üzerinde elimizle inceltilir üzerine kakao,seker ,ceviz ve eritilmis margarin den hazirladigimiz karisim firca yardimi ile her tarafina sürülür ve rulo yapilir sonra ise yagladigimiz uzun kek kalibina yerlestirilir 10 dakika kadar daha mayalandirildiktan sonra üzerine toz seker ve tarcin serpilir ve önceden isitilmis firinda 170 derecede üzeri kizarana dek pisirilir ,cikarinca isterseniz ilik olarak istersenizde soguduktan sonra dilimlenerek servis yapilir…
18 thoughts on “KAKAOLU PASKALYA EKMEGI (BABKA)

  1. Canım günaydın, ellerine sağlık, bu , ekmek değil resmen kek gibi olmuş, çok güzel görünüyor, afiyet olsun, sevgilerimle…

  2. Sevalciğim çok güzel görünüyorya, ellerine sağlık. Çok canım istedi. en kısa zamanda deneyeyim. Nasıl bir fırın tepsisi kullandın? Denersem benim tepsilere fazla gelmesin hamur diye sorayım dedim. Sevgiler…

  3. ozaycim tesekkürler sevgiler…

    gannecim kek kalibinda pisirdim kenarlari yüksek dikdörtgen kaliplarda kalaninida 26 cmlik yuvarlak kelepceli kalipta pisirdim yani ne varsa onda pisirebilirsin canim sevgiler…

  4. Sevgili Seval

    Ellerine saglık, çok sevindim begendigine ve beni link vermene de tabi .

    Bir not düşebilir miyim?
    Esasen benim ekmeğim elmalı değil, yağ yerine elma sosu kullanılan bir ekmek. Elma sosu kullandığında elmalımış etkisi hissedilmiyor. Yani bir elmayı rendeleyip az suda onceden haşlayıp soğutup yağ yerine aynı oranda kullanmaktan bahsediyorum.
    Vucudumuza cok fazla yag girdigini dusundugum icin ben genelde yağ yerine bu alternatifi kullanıyorum. san da tavisye ederim. belki hosuna gider.
    sevgiler

  5. Sevalcigim ekmek harika gorunuyor,insan bunu kek niyetine yer vallahi.Ellerine ve kollarina saglik,sevgiyle kal.A.E.O

  6. Seval’ciğim bayıldım. Ne kadar güzel görünüyor. Çok canım istedi ayrıca. :))
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler,

  7. merhaba, Sevalciğim nefis olmuş bu ekmek. Ellerine sağlık…

    Vallahi ben çok beğendim 🙂 Hatta bir an önce yapmak için sabırsızlanıyorum…

    sımmsıcak sevgiler.

    Bu sırada senin linkini sayfama eklememde sakınca yoktur umarım.

  8. sevgili seda tesekkürler,

    sevgili binnur,ben tesekkür ederim tarif icin,elma sosunuda deneyecegim mutlaka marketlerde görmustüm canim sevgiler…

    sevgili acelya gercektende ayni kek gibi ve kektende yumusak pamuk gibi bir sey mutlaka dene canim sevgiler…

  9. sevgili burcin tesekkürler canim güzel sözlerin icin sevgiler,

    sevgili zerrin sicacik sevgini aldim canim tesekkürler bu ekmek kendisine görüntüsüyle bagliyor galiba bende görüntüsüne vurulup aniden yapmaya karar vermistim denemeni tavsiye ederim canim sicacik sevgiler bendende…

  10. Çok nefis olmuş Seval’ciğim ellerine sağlık.

    Anneler günün kutlu olsun.
    Güzel bir hafta sonu diliyorum.
    Sevgiler

  11. canım çok güzel bir tarif bu tarifleri çok seviyorum ben bunu en kısa zamanda deneyeceim kısmet olursa çok beğendim sevgiler canım iyi geceler

Bir Cevap Yazın

