MEZGIT PILAKI VE BAHARATLI PATATES


Bloglardan denemelerim devam ediyor bugünde sevgili Asli‘ da gördügüm Mezgit pilaki tarifini denedim nefis oldu gercektende hepimiz cok begendik yaninada cok yakisacagini düdündügüm icin baharatli patates yaptim öylede oldu yakisti ve tüm yemek silinip süpürüldü :))Mezgit pilakinin tarifine buradan ulasabilirsiniz,
tarif icin tekrar Asli’ya tesekkür ediyorum.Baharatli patates tüm et ve balik yemeklerinin yanina yakisacagi gibi tv izlerkende dip soslarla ve ketcap,mayonezle yenebilinecek bir artenativ, patatesin kabuklu pismesi lezzetine lezzet katiyor deneyenler göreceklerdir yapilisini veriyorum;
MALZEMELER:

*3 ,4 patates (soyulmayacak kadar kücükler makbüldür)
*tuz
*karabiber,kirmizibiber
*nene,kekik
*biraz sivi yag

YAPILISI:

Patatesler kabuklari soyulmayacagi icin fircayla bir kac kez yikanir sonra resimde görüldugu gibi kalin bir sekilde dilimlenir bir kabin icine alinir üzerine baharatlari ve sivi yag eklenerek karistirilir bu sekilde yarim saat beklenirse baharatlari daha güzel icine cekmis olur sonra yagli kagit serilmis firin teline yada tepsisine yerlestirilir firinda 180 derecede patatesler yumusayincaya dek pisirilir.

15 thoughts on “MEZGIT PILAKI VE BAHARATLI PATATES

  1. Seval’cim çok teşekkürler…tarifimi denemiş ve beğenmiş olman beni çok sevindirdi gerçekten. Patateslerde yanına çok yakışır ellerine sağlık ben hiç bu şekilde denemememiştim bende en kısa zamanda bu şekilde deniycem sevgiler canım…..

  2. Mezgit haftasi galiba:)) Seval’cigim, blogun daha da guzellesmis. Fotograflari keyifle seyrettim. Sevgilerle,

  3. sevalcim çok güzel olmuş ellerine sağlık…bu patateslerin cinsi ne yani sanırım taze patates ama bu kadar ufak olan patatesin bir adı var mı?????
    sevgiler…

  4. Sevgili Seval ne guzel gorunuyorlar himmm,ellerinize saglik.Sizin tariflerinizi merakla bekliyorum “avaba bugun ne var” deyip bir goz atarim hep.Gorusmek uzere.

    Sevgiler.

  5. sevgili ebruli tatlar tesekkürler canim sevgiler…

    Aslicim seninde ellerine saglik canim patatesleride denemni tavsiye ederim sevgiler…

  6. tubacim siteye hos geldin tekrar elimden gelenin en iyisini yapmaya calisiyorum iste begenmene seindim canim sevgiler…

    zerrincigim patateslerin bir adi yok sen sorunca paketinin ustune baktim ama sadece taze patates yaziyor canim sevgiler…

    sedacim tesekkürler canim sevgiler…

  7. sevgili siberalla oyumu verdim canim insallah secilir sevgiler…

    serapcim beni takip etmene ve begenmene cok sevindim tesekkürler sevgiler…

  8. Sevalciğim ellerine sağlık. Hem balık hem de patatesler çok güzel olmuş. Patatesleri fırında soslu hiç denememiştim. Tadını çok merak ettim. En kısa zamanda deneyeceğim. Sevgiler..

  9. Sevallll, ben bu patatesleri cok seviyorum ya. Genelde hazir alip mikrodalgada isitiyorum ama eminim evde yapilani daha guzeldir. Gordugun gibi ben mezgit ile degil patatesler ile ilgileniyorum, cunku ben sebzeciyim 🙂 Bu arada fotografalar hep cok guzel cikiyor, bu iste bayagi iyisin. Sevgiler…

  10. Gannecim patatesleri denersen göreceksin nefis oluyorlar canim sevgiler…

    sevgili munikkusum:))hazir almana bir dünya para vermene hic gerek yok daha az parayla daha güvenilir ve saglikli patatesler yiyebilirsin canim,güzel sözlerin cicin tesekkürler…

  11. Sevalciğim merhabalar..Bugün ilk sana geldim ziyarete.Sabah çayına..
    Balığın pek güzel arkadaşım..Balık yemeyi çok özlemişim tadı damağıma geldi..Yanına baharatlı patataesin çok yakşımıştır.Yani öyle tahmin ediyorum..Emeğine sağlık arkadaşım.Sağlıcakla kal..

  12. sevgili on parmagimdan hos geldin canim begenmene sevindim gel beraber yiyelim diyecem ama 2 gün önceydi bidahaki sefere insallah:))sevgilerimle canim…

Bir Cevap Yazın

