KURABIYE YE # 22 –Muhallebili kurabiye—


HAMURU ICIN:
*250 gr yumusamis margarin
*yeterince un
*3 yemek kaşığı kakao
*1 cay bardagi pudra sekeri
*1 çay bardağı yoğurt
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*yarim cay bardağı sıvıyağ

MUHALLEBISI ICIN:
*2 su bardağı süt
*2 yemek kaşığı un
*1 yumurta sarısı
*1 yemek kaşığı tereyağı (koymayada bilirsiniz)
*1 cay bardağı toz şeker
*1 paket vanilya

YAPILISI:
Muhallebi için yumurta sarısı ve şekeri çırpıp tencereye alın, un ve süt ekleyip karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca vanilya ve terayağı koyun. Yağ eriyene kadar kaynatın.
Hazırladığınız karışımı mikserle soğuyana kadar çırpın. Bir süre buzdolabında bekletin.
Kurabiye için margarin, kakao, sıvıyağ, toz şeker, yoğurt, vanilya ve kabartma tozunu karıştırın. Yavaş yavaş un ekleyerek yumuşak bir hamur yapın. Hamuru yarim saat bekletin.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzun icinde açın sonra ortasina 1 tatlı kaşığı muhallebi koyup kenarlarlarini toplayip birlestirin ve birlesim yerlerinin alta gelecek sekilde tepsiye dizin. 170 derecede fırında kurabiyenin üzeri sertlesene dek pisirin. Soğuduktan sonra üzerine pudra sekeri serpilir…

7 thoughts on “KURABIYE YE # 22 –Muhallebili kurabiye—

  1. Merhaba canım, muhallebili kurabiyler çok güzel olmuş, bende sadesini yapmıştım, gerçekten çok lezzetli oluyor, birde yiyenlere sürpriz oluyor içinden muhallebi çıkınca, ellerine sağlık, sevgilerimle iyi hafta sonları…

  2. sevgili sofram eminim seninkide nefis olmustur canim hamarat kadinsin neme lazim begendigine sevindim canim sevgiler…

  3. Merhaba Seval’cim,
    canim daha dün buradaydim da kurabiye felam görmedim! Bu ne hız! 🙂 Aslinda desene “geç bile kaldım…”
    Ellerine sağlık canım
    hersey nefis görünüyor..
    Benim de tercihim muhallebili kurabiye, bak sevgili Fatma ablam da burdaymışş! huuuuu huu! Fatma ablam duyuyor musun beniiii? :))))
    Sevgilerle

  4. canım benim bilgisayarım bozuktu dün geldi uğrayamadım sana tariflerin her zamanki gibi yine harika görünüyor ellerine sağlık canım nefis olmuşlar sevgiler

  5. sevgili Ayse tesekkürler güzel yorumun icin canim zaten senin yorumunu okuduktan sonra ekledim kurabiyeleri sen henüz gitmistin:) sevgiler canim…

  6. Sevalciğim, bu kurabiyelere yorum bırakmadan geçemedim çok değişik, harika,
    canım ellerine sağlık…sevgiler

Bir Cevap Yazın

