CILEK RECELI VE HAMUR KABARTMA


Yinemi cilek dediginizi duyar gibiyim ama durun daha yeni basliyoruz cilekli tariflere:)) cilegin bu bol zamani herkesin kolaylikla yapabilecegi hic zor olmayan, birsey bilmeyen bir insanin bile tereddütsüz yapabilecegi bir lezzet.Icinde katki maddesi olmadigi icin cocuklarimiza gönül rahatligiyla yedirebiliriz hanimlar denemeye calisin mutlaka,

MALZEMELER:
*1 kilo cilek
*1 kilo toz seker
*1 limon suyu

YAPILISI:
Cilekleri isterseniz küp seklinde dograyip istersenizde tüm olarak yapabilirsiniz,recel kaynatacaginiz genisce bir tencereye cilekler bir kat dizilir ve üzerini kapatacak kadar seker serpilir ayni islem cilekler ve seker bitene dek yapilir sonra tencerenin agzi kapatilip 1 gece bekletilir ertesi gün sekerleri eriyip sulanan recel ocaga alinir ve kaynamaya baslanir ,burada dikkar edilmesi gereken basinda durmak cünkü cok tasiyor(2 kere tasirdimda :))kaynadiktan sonra ocagin alti kisilir ve recel koyulasana dek kaynatilir asagi yukari 2 saat falan sürüyor .Sonra limonun suyu icine ilave edilir 10 dakika daha kaynayan recel sogumaya burakilir,
NOT:Isterseniz sogumadan kavonozlara sicakken koyun ve agzini sikica kapatin.

Pazar kahvaltilarinin vaz gecilmezlerinden olan hamur kabartmasi,hamuru cig börek hamuruyla ayni yani mayali hamurdan yaptim hamurun tarifine buradan ulasabilirsiniz ,mayanmis humurdan büyük bir parca kopartilir ve un serpildikten sonra merdane yada oklavayla 1 cm kalinliginda acilir ve karelere kesilir sonra isinmis yagda kizartilir herkese afiyet olsun…

21 thoughts on “CILEK RECELI VE HAMUR KABARTMA

  1. Seval çileği bolbol değerlendirmek lazım bu mevsimde ellerine sağlık hem reçel hem hamur harika

  2. Sevalcigim,ne guzel yapmisin recel harika gozukuyor,himmm hamurla birlikte nefis olur.Ellerine saglik ve afiyet olsun.

    selamlar.

  3. Merhaba canım o hamur kabartmanın üzerine bir kaşık çilek reçeli çok yakışır ellerine sağlık.
    sevgiler…

  4. Reçelde hamur kabartması da çok güzel canım ellerine sağlık. Ben tam tahmin ettiğin gibi hastaydım yeni yeni geçiyor bu nedenle pek mutfakla aram iyi değil bu aralar:) sevgilerimle.

  5. Seval’ciğim,
    Çilek mevsimi geçmeden ne güzel değerlendiriyorsun çilekleri taze taze.Ben de reçel yaptım geçen hafta ama ilk kez “reçelyap”la denedim fena olmadı.Üstelik çileklerim biraz yumuşamıştılar.Senin reçelin de hamurların da nefis görünüyorlar.Ne kadar güzel olmuştur yemesi birlikte dimi?Ellerine sağlık.Sevgiler

  6. gecmis olsun mesajin icin cok tesekkurler.Seninde yasadigin az buz degil.Yavrum onuda Allah korumus.Vallahi basima gelmese bu kadar vahim bisey gibi gelmezdi.Cokta takinti yapmamam gerek biliyorum ama heryer yesillik ot,malum yazda geldi havuza gidiyoruz bu yaz yandim artik.Sevgiler canim sanada gecmis olsun.Hamur kabartmalarin nefis.cileklerse harika isterim bir kavanoz.Ellerine sdaglik

  7. iyi geceler canım, ellerine sağlık, çok güzel olmuş reçelin ve hamur kabartman, ikisi birlikte çok güzel olur. Bende hafta sonu alıp yaptım reçel şimdi yeni ekledim bende , çok seviyoruz çilek reçelini, mis gibi, sizlere afiyetler olsun, sevgilerimle…

  8. canım çilek reçelini
    2 kilodan yaptım 2 kilodanda marmelat yaptım tadımlık yok benim torunlar sağ olsunlar minik tatlı canavarları silip süpürdüler ellerine sağlık rengi kıvamı harika olmuş sevgiler canım

  9. ellerine sağlık çok güzel olmuş iki tarifin de. çilekler çok albenili görünüyor. hamur kızartmasını ben de haftasonları yaparım. en kısa zamanda yine yapmalıyım, özlemişim. sevgiler

  10. Çilekle yapılan herşeyi çok seviyorum ben.Hele reçeli çok güzel oluyor.Reçelle hamur çok güzel bir ikili olmuş eline sağlık.

    Hesna

  11. Seval o hamurdan bir tane alıp çilek reçeline batırıp ağzıma atasım geldi şimdi feci şekilde. Ellerine sağlık. Sevgiler,

  12. Sevalciğim, reçel nefis bir poz vermiş 🙂 Ellerine sağlık. Sabah kahvaltılarında puf böreğini pek severim. domates peynirle şahane olur.. Koyu demli bir bardak çay ohh nefiss. Yazarken bile ağzım sulandı :)))

    sıcacık sevgiler…

  13. Sedacim bencede cilekten faydalana bildigimiz kadar faydalanmaliyiz tesekkürler,

    Serapcigim tesekkürler gercektende harika bir ikili oldular sevgiler,

    sevgili Tabakta tesekkürler sevgiler,

    Sevgili Almula tekrar gecmis olsun canim yeni tariflerini sabirsizlikla bekliyorum sevgiler,

    Hülyacim sanada afiyet olsun canim ben recelyapla denemedim normal toz sekerle yaptim belki onunlada denerim sevgiler,

    Incicim tesekkürler sevgiler canim diger mesajinida gördüm merak etme,

    özlemcigim tekrar gecmis olsun canim sevgiler,

    sevgili Sofram senin recelide gördüm sizlerede afiyet olsun canim sevgiler,

  14. Gül ablacim torunlarina afiyet olsun babannenin elinden olunca tabikide lezzetli olmustur seninde ellerine saglik,

    Ferhan hanim tabikide alabilirsiniz sevgiler,

    Sevgili Sevdamavisi hafta sonu kahvaltilarinda vaz gecilmezdir taze recel birde hamurla süper:)

    sevgili Ebru tesekkürler canim sevgiler.

    Hesnacim tesekkürler,

    Serinmavi tesekkürler,

    Burcincigim yarismada basarilar canim sevgiler,

    Zerrincigim harika oluyor evet denemelisin sende sevgiler…

  15. Seval’cim, ellerine sağlık hamur kızartmasına cilek receli ne de yakışır, harikasın..
    Sencansen ıle arkadas olduğunuzu görmek ne hoş, bilmiyordum..O tiramisuyu bende tadmak ısterdim, ınankı benimkinden kıvam olarak senınki daha güzel duruyor, bir daha ki sefer senın tarife bakacagım..
    Cileklı tariflere devam…
    sevgilerle

Bir Yanıt Bırakın

