PAMUK ACMA


MALZEMELER:
*2 yumurta aki icine sarisi disina
*2 su bardagi süt
*1 cay bardagi sivi yag
*40 grlik kücuk maya
*1 cay bardagi yogurt
*1 yemek kasigi tuz,1 tatli kasigi toz seker
*yeterince un
*üzeri icin susam ve cörekotu

YAPILISI:
Isitilan sütün icerisine odasicakliginda olan yumurtanin aklari,siviyag,yogurt,maya,tuz ve seker ilave edilir vetüm malzeme birbirine iyice karistirilir sonra üzerine yeterince un ilave edilerek kulak memesi yumusakligina getirilir,agzi kapatilip sicak bir ortama konur ve mayalanmasi beklenir.Mayalan hamurdan elimizi yagla islatip ceviz büyklügünde parcalar kopartilir ve istenilen sekil verilip tepsiye dizilir tepsidede 10 dakika duran ve mayalanan acmalarin üzerine yumurta sarisi sürülür ve susam ve cörekotu serpilerek firinda 180 derecede üzeri kizaranadek pisirilir cikardiktan sonra oda isisida soguyan acmalar kapakli saklama kabina konursa yumusakligi korunur…

20 thoughts on “PAMUK ACMA

  1. Sevaaaal, müthiş olmuş bunlar. Daha kahvaltı yapmadım. Bu bana yapılırmı yahu :

    ellerine sağlık

  2. Canım merhaba , pamuk açmalar gerçekten pamuk gibi olmuş, ellerine sağlık canım, çok güzeller, mis gibi kokusunu duyar gibiyim,afiyetler olsun güzelim, sevgilerimle…

  3. Seval’ciğim,
    Açmalar gerçekten de pamuk gibi görünüyor.Puf pof kabarmışlar tam ağzıma layık:-)Ellerine sağlık

  4. poğaçalar puf puf kabarmışlar misler gibi çay olacak şimdi yanında bu nefis poğaçalar nasıl yenir ellerine sağlık süpersin canım benim

  5. Seval’cim açmalar çok güzel olmuş, nede güzel yenir şimdi pamuk gibi, ellerine sağlık, sevgiler, selamlar..

  6. Canım çok güzel olmuş ellerine sağlık Sende hiç durmayanlardansın maşallah 🙂 sevgilerimle…

  7. Merhaba, pamuk açmalar çok güzel görünüyorlar, adı gibi pamuk gibi sanırım. Ellerine sağlık.

  8. Seval’ciğim çok hamaratsın çok.:))Hızına yetişilmiyor gerçekten. Ellerine sağlık.
    Sevgiler,

  9. Muhteşem olmuşlar.10 üzerinden 10.Ellerine sağlıkkkk.Muhakkak bende yapacam,bayıldım bunlara :))

  10. Seval’ciğim kendimi kötü hissettim ve sanada geldim. Kesinlikle kasıtlı bir durum yok. Ben dizüstü bilgisayar alana kadar eşimin uzmanlık geliştirme denemelerine katlanmak zorundayım.
    Selamlar…

  11. sevalim bu benim gördüğüm en güzel açma…ayyy çok güzel bunlar yumuşacık eline sağlık arkadaşım becerikli arkadaşım benim..sevgiler…

  12. Seval’cim,

    Açmaların çok güzel , pofuduk görünüyorlar. Tarifini deneyeceğim.
    Sevgiler…

  13. sevgili seval,
    ben cumartesi günü bu nefis acmalari kahvalti icin yapmistim. cok güzel, ayni senin fotorafindaki gibi oldular. ve yine ayni dedigin gibi, 2-3 gün sonra bile bayatlamamislardi. ben tarifin ciktisini aldigimda icinde kati yag olmayisindan ve hamur mayalandiktan sonra extra yag sürülmedigi icin hem cok daha hafif hemde el oyalamiyan pratik bir tarif oldugu icin’de dikkatimi cekmisti. senin verdigin ölcülerinle benim 25 tane nefis’mi nefis acmam oldu. bu guzel tarifi bizimle paylasigin icin ayrica tesekkür ederim. bundan sonra mutlaka sik sik yaparim.

    zürih’ten kucak dolusu sevgiler
    nese

Bir Cevap Yazın

