ALABALIK DOLMASI


Bugun cok hafif ve cok saglikli dolu dolu bir tabak paylasacagim sizinle balik salata ve mantar üclüsü,baligi esim tuttu kendi elleriyle sagolsun taptaze günlük balik yedik sayesinde biraz kafiyelimi oldu ne :)salata herkesin yaptigi yesil salata mantara tuz serpip firina verdim ve sulanana dek beklettim baliga gelince iste tarifi;

MALZEMELER:
*3 tane alabalik
*3 tane kuru sogan
*2 tane domates
*yarim demet maydonoz
* 50 gr tereyagi
*limon dilimleri,tuz

YAPILISI:
Temizlenmis balik iyice yikanir soganlar ve domatesler yarim ay seklinde dogranir madonozlar incecik dogranir ve biraz tuzla beraber iyice harmanlanir ve tuz serptigimiz baliklarin ortasina doldurulur, tepsinin alti cok az yaglanarak baliklar yerlestirilir ve ic malzemeden arta kalanlar üzerlerine konur en üstüne ise küp küp kestigimiz tereyagi ve limon dilimleri yerlestirilerek önceden isitilmis firina verilir 200 derecede pisirilir…

12 thoughts on “ALABALIK DOLMASI

  1. Balık dünyanın en faydalı şeyi. Seval’cim, döktürmüşsün yine. Bu yaşta bu marifet çoookkkk.
    Balığı ben de fırında yapınca, senin gibi içini soğan la dolduruyorum. Fazladan bir parça da havuç rendesi koyuyorum. Muhteşem oluyor. Tarzmız çok benziyor şekerim. Bu acaba burcumuzun aynı olmasından mı kaynaklanıyor. :))))
    En sıcak sevgiler, yanaklarından öpüyorum.

  2. Ellerine sağlık, nefis bir tabak ve öğün olmuş
    En son taze balığı 10 yıl önce izmir’de, deniz kenarında, restorana dönüştürülmüş tekneler vardı, hala duruyormu bilmem, orada yemiştim ve etrafımızda kedileri de doyurarak güzel bir gece geçirmiştik.
    Bir daha nerde yerim bilmiyorum.
    Merak ettim eşin nerden tuttu balıkları?
    Selamlar…

  3. Ozay’cim tesekkürler sevgiler,

    Feyhancim tarzimizin benzedígi gercek oglak burcunun özelliklerini tamamiyle tasiyorum ben sende öylesinki seninle cokcok güzel anlasabiliyoruz canim:))Aslinda evde havucta vardi koyabilirdim ama gec oldu artik dolabimda balik var hala, pisirirken bu önerinide dikkate alacagim canim tesekkürler bende cok cok öpüyorum seni sevgiler…

    Lavantin’cim esimin bu hobisi sayesinde biz taze baligi devamli yiyebiliyoruz esim baligi Avusturyadan tutuyor biz Almanya sinirinda oldugumuz icin cok yakiniz,sevgiler canim…

  4. canım taze taze o balık yenmmezmi birde senin becerikli ellerinden çıkarsa nefis olmuş tam yaz için harikasın yine canım sevgiler

  5. Sevalcim seninde dediğin gibi ikimizde balık yapmışız bu h. sonu:))) Ala balığa bayılırım kiremitte mantarlı sebzeli harika olur ellerine sağlık…

  6. merhaba canım, harika bir tabak hazırlamışsın, bir balıksever olarak bayıldım doğrusu, çok güzel olmuş mantar ve balık,balıklar tazecikte eşinizin de sizin de ellerinize sağlık canım. Çikolatalı sufleler de nefis olmuş,afiyetler olsun canım,sevgilerimle…

  7. Benim için tüm yemek çeşitleri bir yana balıklar bir yana. e hal böyle olunca bu güzel tabağa bakıp iç çekmemek elde olmadı:) Ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

