SU BÖREGI


Iftar sofralarinin ve sahurlarin olmazsa olmazidir su böregi kim sevmezki ne kadar zahmetli olursa olsun sevmem diyen bulunmaz heralde bende Ramazanda buzluktan hic eksik etmem misafirlerime iftar sofralarinda sunmak icin,bu sefer bol resim var cok iyi anlasila bilsin diye bakalim isterseniz iste tarifim;

MALZEMELER:

*1 kilo un
*5 yumurta
*1 yemek kasigi tuz
*yeterince su
Ic Harci:
*peynir (ben cömlek peyniri kullandim)
*1 demet maydonoz
*sivi yag

4-Önceden isitilmis firinda 200 derecede alti ve üstü kizarana dek pisiriyoruz,

3-Üzerine tekrar pisen hamurdan 2,3 kat daha koyduktan sonra en üstüne pisirmeden actigimiz beze serilir ve sivi yagla yaglanir isterseniz cörek otuda serpebilirsiniz sonra firina verilir,

2-Dinlenen hamur cok ince olmamak sartiyla acilir bu arada genis bir tencereye su konarak kaynatilir icine 1 yemek kasigi tuz atilir,1. beze acildiktan sonra tepsinin alti yaglanir ve pisirmeden serilir,2.beze de acilarak kaynayan suya acik sekilde burakilir suda 1 dakika piser ve kevgirle cikartilarak soguk su doldurdugumuz baska bir kapin icine burakilir,burda elle iyice acilir ve temiz bir bezin üzerine alinir burdada fazla suyu alinarak tepsinin üzerine yerlestirilir aralara sivi serpmekte fayda var isteginize göre kat sayisi yapmak size kalmis ben 3. kattan sonra peynir ve maydonoz karisimi koydum,


1-Hamur kulak memesi yumusakliginda yogurulur ve yumurta büyüklügünde bezelere ayrilir üzerine bez örtülerek kurumamasi saglanir bu sekilde yarim saat dinlendirilir,

30 thoughts on “SU BÖREGI

  1. canım benim kim sevmezki su böreğini ne güzel anlatmışsın ramazanda hele sahurda nasıl güzel olur demli bir çay nefis ne diyebilirimki başka yemede yanında yat o marifetli ellerine sağlık canım sevgiler

  2. canım sen harikasın:)ben hayatta hamur açamam….açsamda öyle bir sıcak bir soğuk suyla hamuru nazlandıramam.))ama sen sabrınla ve marifetinle bunuda yapmışsın…helal olsun sana……eline sağlık şeker…keşke bende sana iftara gelsem:))

  3. Sevalciğim gerçekten çok beceriklisin. Bende su böreğini çok severim ama yapmaktan hep çekinmişimdir.Aşamalarınıda güzel anlatmışsın, umarım en kısa sürede cesaretlenip denerim. Eline sağlık.

    Hesna

  4. Ellerine sağlık Seval,çok lezzetli görünüyor.Yapım aşamalarını çok güzel anlatmışsın.Ben de yapıyorum arada ve çok severek tüketiyoruz.

    selamlar

  5. Ellerine saglik Seval’cigim,
    Ne kadar marifetlisin, ben hamur acamam herhalde. Bazen gerektiginde sagolsun esim aciyor:)
    Afiyet olsun ama iki dilim alsam?

  6. off en sevdigim borek turu ellerine saglik canim enfefes bisi elim tutuldu bak enfes yazarken 😀 muthis bi tad

  7. merhaba arkadasim
    su boregine soyle bir ic gecirdim
    ahhhhh ahhhh olsaydi simdi sahurda yerdim.aslinda borekler bana oyle yakinki..oyleyse ne duruyorum aldim bile,ellerine saglik insallah bu ramazanda yaparim bende
    sevgiler hayirli sahurlar

  8. Sevalcim börek harika görünüyor…Benimde uzun zamandır yayınlanmayı bekleyen bir su böreği tarifim var ama bir türlü yazmaya fırsat bulamadım…Seninde ellerine sağlık…

  9. Seval’ciğim,
    Ellerine sağlık canım, ne de güzel açıp yapmışsın böreği.))Çok maharetlisin Seval’ciğim,maşaallah sana..Afiyetler olsun..

    Sevgilerle..

  10. Seval’cim,
    Böreğin bir şaheser olmuş. Ama maalesef ben hamur açamıyorum, gözümde büyüyor 😦 Ama böyle görünce de denemek istiyorum. Bak kafamı karıştırdın valla.
    Ellerine sağlık, sevgiler…

  11. Ellerine sağlık canım evet zahmetli ama çok seviyoruz bizde geçen akşam annemle beraber yaptık nefis oldu çok da güzel resimlemişsin tekrar ellerine sağlık canım sevgilerimle…

  12. Ellerine saglik cok harika görünüyor,zahmetli bir börek ama yapilan zahmete de degiyor.Ayrica lahmacunda cok güzel görünüyor,özelliklede hamur kusursuz yuvarlak olmus,cizilmis gibi.

  13. Merhabalar,
    canim ellrinize saglik, su böreyiniz harika görünüyor, bir dilim aldim canim, sevgiler….

  14. dedigin gibi kim sevmezki su böregini,cok zahmetli ama yerken insan unutuyor, bütün detaylariyla anlatmissin ellerine saglik sevalcim

  15. Maharetli bayan diye ben su böreği yapabilene derim. Süpersin. Komşun olsaysım, bir parça isterdim..:)

  16. su böreğine bayılırım..özlemle birlikte yaptık bir kere..ben öğreneyim diye..ama hala cesaret edemiorum..bir gün deneyeceğim de bakalım ne zaman.slmlar.

  17. Selamlar, borek de cok guzel gorunuyor ama, ben asagidaki lahana dolmalarina bittim. Ellerinize saglik, selamlar…
    Nurgul

  18. Seval’cim börekler çok güzel olmuş. Bende yapmıştım ama o kadar yoruldumki, bir daha yapmaya cesaret edemiyorum. Ellerine sağlık. Çokda güzel anlatmışsın. Sevgiler, iyi ramazanlar…

  19. merhabalar ziyaretinize çok teşekkürler çok güzel tarifleriniz var börekte harika olmuş su böreğini bende yaparım ama ben alt ve üst için 2 yufka ayırdıktan sonra kalanı dörde bölüp haşlıyorum kayınvalidemden öyle öğrendim bütün olarak haşlamak zor olmuyor mu ellerinize sağlık sevgiler

  20. Seval, sen ne beceriklisin yaa…
    Ben rezalet bir biçimde Konya’lı gelini olup su böreğini çok ta güzel yapamıyorum.:(
    Hatta Konya daki akrabalara makarna böreğini su böreği diye yutturabilirmiyim diye düşünüyorum.:)
    Ellerine sağlık.

  21. Seval’ciğim öyle pratik ve güzel anlatmışsın ki okuyan da aaa ne kadar da basitmiş deyip yapmaya cesaretlenecek , en sevdiğim börek su böreğidir ama yapmaya asla niyetlenmedim bile .Ne kadar zahmetli olduğunu bildiğim için .Ama senin anlatman bana bile cesaret verdi sanki.Ellerine sağlık canım bu kadar zahmetli bir böreği en güzel şekilde yapıp sunduğun için….

  22. Ama ama bu müthiş olmuş..

    Hele hele demişsiniz ya buzlukta saklıyorum diye. sizin eve gelip buzdolabının önünde yatasım geldi :))

    ellerine sağlık canım benim

  23. Selamlar Seval’cim,
    Ellerine sağlık, harika görünüyor böreğin.

    Yemek işlerine fazla üşenmem ama, yufka açılarak yapılan yemeklere karşı bir yüreksizliğim var. Her ne kadar çok sevdem de…

    Öptüm canım.
    Sevgiler…

  24. merhaba;

    sevallllllllllllll ben su böreğine bayılıyorummmmmmmmmmmm

    seni toramanlı seni buzluğa koyuyorsun ha ha ha ben de de var bende burada öğrendim yaypıp yapı atmayı

    çok öptüm canım ellerine sağlık sevgiler

  25. ellerinize sağlık hepsi çok güzel olmuş,su böreğine bayıldım.Su böreğini çiğ hazırlayıpta mı buzluğa koyuyorsunuz?Teşekkürler

Bir Cevap Yazın

