YE #27 KARADENIZ YEMEKLERI ,,FASULYE DIBLESI


Bu ayin etkinlik ev sahibi sevgili YESIM’LI TARIFLER kendisine kolayliklar diliyorum,uzun bir arastirmadan sonra karadeniz yemeklerinin icerisinden fasulye diblesini sectim Giresun’a ait olan bu yemek ben tarafindan test edilip onaylandi sonuc nefissss….
MALZEMELER:
*500 gr taze fasulye
*1 cay bardagi pirinc
*2 tane orta boy kurusogan
*sivi yag,tuz,karabiber
*1 su bardagi sicak su
YAPILISI:Fasulyeler yikanip ayiklandiktan ve kucuk kucuk dograndiktan sonra bir kaba alinir burada üzerine kaynar su dökülerek 10 dakika bekletilir,bir tencereye sivi yag konur ve 2 tane yemeklik dogradigimiz sogan ilave edilir hafif pembelesince suyunu süzdügümüz fasulyeler eklenir ve kavrulmaya devam edilir 5 dakika kavrulunca üzerine pirincini ,tuzunu, karabiberini ve suyuda eklenir kisik ateste suyunu cekene dek pisirilir ve pistikten sonra 10 dakika dinlenmeye burakilir sonra ister sicak istersenizde soguk olarak servis yapilir.
19 thoughts on “YE #27 KARADENIZ YEMEKLERI ,,FASULYE DIBLESI

  1. Ellerine sağlık, görüntüsü harika.
    İlk hamileliğmmde Adapazar’lı bir komşum vardı. Ne çok yerdim bu tür yemekleri. Turşu kavurması gözdelerimdendi.
    Sevgiler…

  2. HARİKA Bİ SİTEN VAR ZİYARETÇİSİ OLDUĞUM SİTELERE MUHAKKAK EKLEYECEĞİM….
    SEVGİYLE KAL….

  3. Seval’cigim,
    Ellerine saglik, ne kadr guzel gorunuyor, sizlere de afiyet olsun, sevgiler.

  4. Sevalcım bu ayın etkinliğine hazırlanamadım ben ama sizin tarifleri bayıla bayıla izliyorum, hepsi nefis görünüyor..
    Ellerinize saglık..
    sevgilerle

  5. sevalim ellerine sağlık katılımın için çok teşekkür ediyorum kocaman sevgiyleee

  6. canım sevalim ellerine sağlık…..her yörenin yemeklerini mükemmel yapıyorsun…..bunun sırrı senin becerinde saklı…..

  7. Merhaba canim, fasulye diblesini hic duymamistim, ellerine saglik nefis görünüyor, sevgiler…

  8. Cok lezzetli görünüyor.Fasulye sevmeyenler bence ,fasulyeyi böyle denemeliler.Ellerine saglik.

  9. merhaba,

    annesi giresunlu eşi ordu’lu biri olarak en az pilav kadar sık yedigim ve sevdigim bir yemek.. herkese sidderle tavsiye ediyorum.. ellerine saglik…

  10. ellerinize sağlık bende etkinliğe katılsaydım bu yemekle ya da laz böreği ile katılacaktım. giresunlu komşumuzdan öğrenip çok severek yapıp yediğim bir yemektir fasulye diplesi yalnızben kavurmadan yapıyorum tereyağını üzerine sonradan yakıyordum birde böyle demenek lazım sevgiler

  11. canimcim ellerine saglik nasil guzel gorunuyor bole gerci eben hala sayfana geldikce asagidaki biberlere bakakaliyorum ama buda cok guzel 😀

  12. Ellerine sağlık Seval komşum. Dibleyi çok seven biri olarak ne diyebilirim ki? Harika görünüyor!

  13. Merhaba
    Dible nefis görünüyor.Özellikle çocuklar için
    çok faydalı olduğuna inanıyorum..Giresun yöresinin yemeği ama Rize’de de çok revaçtadır.Kayınvalidemden öğrenmiştim. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.
    guldenelkan.blogcu.com

  14. slm canım:)
    ziyaretin için çok teşekkür ederim beni öncedende takip ettiğini söylemişsin sevindim buna tanıştığımıza memnun oldum artık devamlı görüşürüz bu arada yemek nefis ellerine sağlık canım sevgiler

  15. SELAM CANIM
    Epeydir görüsemiyoruz…
    Is yerimizi kurmakla mesguluz… Cok çalisiyoruz…
    Nihayet sitemizide kurduk…
    Ama Google’de iyi bir yere gelebilmesi için desteginize ihtiyacimiz var…
    Verdigim linke tiklarsan ve mümkün oldugunca çok kisiye ulastirirsan en kisa zamanda en üst siralara gelmeyi ümit ediyoruz…
    Simdiden tesekkürler canim ve Allah râzi olsun…
    Sevgiler
    Senay

    http://www.rsi-company.com

Bir Cevap Yazın

