SEBZE GRATEN VE SOBE…



Öncelikle Hayirli Cumalar diliyorum herkese….
Bu günlerede bloglar arasi bir oyun var en yakinizdaki kitabin 187. sayfasinin ilk cümlesini yazmak gerekiyormus benide sevgili Lavantin sobeledi gecenlerde,bende en yakinimdaki kitapligima uzaniyorum ve en basinda duran kitabi aliyorum ismi Eylül ve yazari Mehmet Rauf 187, sayfasina baktigimda ise;

“Ya Süreyya da burada olsaydi,yarabbim,” diye titriyordu; fakat hissediyordu ki hayatina sahip,sözlerine hakim degildi.

Sobemizide yanit verdigimize göre sira geldi sebze gratenin tarifine;

MALZEMELER:
*200 gr mantar
*1 cay bardagi bezelye
*1 cay bardagi misir
*2 tane haslanmis ve küp küp dogranmis havuc
*2 tane sivri biber
*isterseniz karnibahar

BESAMEL SOS:
*1 yemek kasigi tereyagi
*3 yemek kasigi un
*2 su bardagi süt
*tuz,karabiber
*kasar peyniri

YAPILISI:
Besamel sosla basliyoruz,tencereye yagi koyuyoruz ve unu üzerine ekliyoruz biraz kavurduktan sonra üzerine soguk sütü telle hizli karistirarak ekliyoruz sonra tuzunu karabiberini ekleyip karistirarak kaynatiyoruz ve altini kapatip bir kenara aliyoruz,sebzeleri borcama yerlestiriyoruz üzerine hazirladigimiz besamel sosu gezdiriyoruz ve kasar peyniri serpiyoruz sonrasinda ise 200 derecede üzeri kizarana dek pisiriyoruz.

14 thoughts on “SEBZE GRATEN VE SOBE…

  1. Çok güzel görünüyor,sebzesever olarak çokk beğendim ellerine sağlık canım…Selamlar…..

  2. buna benzeyen bir tarif de ben yapmıştım ama ismini bilmediğimden bekleyip duruyodu resmi artık bende yayınlarım en kısa zamanda
    ellerine sağlık

  3. yemekleriniz harika gözüküyor blogunuza yeni denk geldim tabak dekorlarıda çok güzel dah resimnleri görür rörmez canım çekti:)bu arada geçmiş bayramınız mübarek olsun

  4. canım çok sağlıklı ve nefis bir sebze yemeği olmuş sen yaparsında olmazmı her zaman en güzeli yakalarsın yakıştırır sunarsın ellerine sağlık canım
    bu ara uğrayamadım çok yoğundum misafirlerim vardı özlemişim sevgiler canım

  5. SEAVLCİM MERHABA SEZE DRATEN NEFİS OLMUŞ BEN BÖYLE TARİFLERİ ÇOK SEVİYORUM VE ÖĞÜN ARALARINDA ATIŞTIRMAK İÇİNDE NEFİS OLUYOR BEN MUTFAĞA GİRDİKÇE BİR ŞEYLE R ATIŞTIRMAYA BAYILIRIM TARİFİNİ DENEYECEĞİM SEVGİLER

  6. sebze gratin nefis görünüyor,sebze sevmeyenler böyle firinlaninca yiyorlar benim cocuklar gibi eline saglik

  7. Seval’cim,

    Eline sağlık, sebzeli herşeye bayılırım. Çok leziz görünüyor.

    Sevgiler…

  8. ellerine saglık sevalcim çok nefis olmuş..ne zamandır görüşemez olduk ya…neyse saglık olsun kendine iyi bak görüşmek üzere…

Bir Cevap Yazın

