HÜNKAR BEGENDI


MALZEMELER:
*500 gr Koyun Eti
*2 Çorba Kaşigi Tereyağı
*2 Adet Domates
*2.5 Su Bardağı Sıcak Su
*5 Adet Patlıcan
*2 Çorba Kaşigi Tereyağı
*1.5 Çorba Kaşigi Un
*1.5 Su Bardağı Süt
*2 Çorba Kaşigi rendelenmiş Kaşar Peyniri
*Tuz , Kekik
YAPILISI:
Tencereye etleri alıp, etler bıraktığı suyu çekene dek kavurun. Ardından tereyağını ekleyin. 3 dakika daha kavurun. Rendelenmiş domatesleri, kekiği, sıcak suyu ve en son tuzu ekleyerek, etler yumuşayana dek pişirin.Patlıcanları ateşte közleyin. Kabuklarını soyduktan sonra limonlu suda 5 dakika bekletin. Suyunu iyice süzün. Keskin bir bıçak yardımıyle çok ince kıyın.Tereyağını bir tavada eritin. 1.5 çorba kaşigi unu ekleyin. Sararana dek kavurun. Sürekli karıştırarak soğuk sütü ilave edin. Karışım koyulaştığında ateşten alın. İnce kıyılmış patlıcanları, tuzu, rendelenmiş kaşar peynirini ekleyin. Hızla karıştırıp, servis tabağına alın. Üzerine eti koyarak sicak servis yapin.
27 thoughts on “HÜNKAR BEGENDI

  1. Ya cok güzel olmus, ellerine saglik diyorum. Ben bu yemegin her hazir halini gördügümde mutlaka bende yapmam gerektigini düsünüyorum ama sonra yine de cesaret edemiyorum, belki sen beni cesaretlendirirsin. Dur bakim, bir yazinin tamamini okuyayim sonra bir düsüneyim.

    Selamlar ve öptüm canim..hoscakal..

  2. karnım açken bloglara bakınca kendi kendime işkence ettiğimin farkına varıyorum:))
    ama senin bu yemeğinde resmen çin işkencesi gibi:)
    inan nefis duruyor,harika daha saymamı istermisin?
    🙂

  3. hünkar nasıl beğenmesin bu muhteşem yemeği:)))
    muhteşem olmuş ellerine sağlık sevgiler

  4. Seval’ciğim,
    Senin hızına yetişmek mümkün değil.Hünkar beğendi çok güzel olmuşa benziyor.Bir tabak da benim için ayır.Ellerine sağlık.Sevgiler

  5. Ellerine saglik Seval’cigim, cok guzel olmus.
    Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

  6. sevalcim canım küçük kızımın en sevdiği yemek hele senin harika sunumunla görse içi giderdi eminim çok nefis görünüyor
    ellerine sağlık canım kucaklar dolusu sevgiler

  7. Ellerine saglik cok guzel gozukuyor esimde yogurtlu yemek yise hic tereddut etmeden yapicam ama yogurtlu yemek yimez bende kendim icin yaparim artik 🙂

  8. hiç yapmadığım bir tad ama çok güzel olduğuna adım gibi eminim inş. deniyeceğim merak ettim çünkü görüşmek üzere

  9. canım arkadaşım…

    bayılıyorum bu tarife….helde patlıcan közde olursa…oof…

    ellerine sağlık…çok öptüm…

  10. Seval’ciğim, hünkar beğendi nefis görünüyor.Ellerine emeğine sağlık.Afiyetler olsun.

    Sevgilerimle…

Bir Cevap Yazın

