AYVA TATLISI


MALZEMELER:
*3 tane ayva (ev kalkinin sayisina göre degisir)
*1 su bardagi su
*1 su bardagi seker
*ayvanin tüm cekirdekleri
*1,2 tane karanfil
YAPILISI:
Ayvalar soyulup ikiye ayrilir ve cekirdekleri temizlenir tabi atmiyoruz bir kabta biriktiriyoruz cekirdekleri,sonra genis tabanli bir tencereye su ve sekeri koyup 1 tasim kaynatiyoruz sonra temizlenen ayvalar,cekirdekleri ve karanfilleri koyup kisik ateste ayvalar yumusayincaya dek pisiriyoruz,sonra soguyunca kaymak yada kremsantiyle ve cevizle servis yapiyoruz.
NOT:Ayvalar temizlendikten sonra pisme süresine kadar limonlu suda bekletilmesi gerekiyor kararmamasi icin.
31 thoughts on “AYVA TATLISI

  1. canım harika bir tatlı hazırlamışsın…ellerine sağlık…..ben diyete başladığımdan beri hep meyve tatlıları yemeye dikkat ediyorum…ayva ve balkabağı favorilerim:))

  2. Selam canım,
    Ben çok severim ayva tatlısını. Niye zahmet ettin canımcım, hiç gerek yoktu. Ama madem yapmışsın, seve seve yerim tabii :)))
    Ellerine sağlık. Sevgilerimle….

  3. :))) Ne büyük tesadüf. Bugün ben de arşivden çıkarıp ekledim ayva tatlısını. Nefis görünüyor cevizli cevizli. Mmmmmmm…

  4. ellerinize saglik ayva tatlisi ne kadar lezzetli gorunuyor oyle, çok begendim sevgiler

  5. En sevdiğim tatlılardan biridir.Hep ayva çıksa da ayva tatlısı yesem diye beklerim.O kadar yani:-))Sunuş mükemmel eminim lezzet de bir o kadar mükemmeldir.ellerine sağlık.Öpüyorum.

  6. selam sevalcim…tatlımı ohh hiç hayır demem valla. eline saglık nefis olmuş..sevgiler..

  7. bayılırımmm bu tabağı ben aldım sen yenisini koyarsın:))
    ellerine sağlık süperr

  8. bir türlü yapamadım ayva tatlısı zamansızlıktan:((
    bloglarda gördükçe canım daha çok istiyor hele şu görüntüden sonra Zeynep kalkıp yapmalısın zaman bulmalısın sözcükleri yüksek seste çok yüksek:)))

  9. gecen haftada ben yaptim,cok lezzetli hafif oluyor serbetli tatlilara bakarak,eline saglik canim harika olmus

  10. sevalcim nazar olacaksın nasıl güzel resimliyorsun bunları geçen sefer demiştim yemekler güzel olunca tabiki güzel oluyor diye elimi uzatsam sanki alacakmışım gibi böyle oluncada daha çok iştah kabartıyorsun canım elerine sağlık kucaklar dolusu sevgiler

  11. sevalim ne yaptın yaa..

    gece gece ayvada bulunmazki..iyiki hamile falan değilim..

    ellerine sağlık..görünüm ise süper…

  12. Merhaba Seval’cim yine harikalar yaratmışsın canım.Tatlı nefis görünüyor..Ellerine sağlık.

  13. Seval’ciğim çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..Bende çok severim ayva tatlısını..))
    Hünkar beğendi ise çok nefis görünüyor..)

    Sevgilerle

  14. Ayva tatlısını görünce yorum bırakmadan geçemedim.Nefis görünüyor,iştah açıcı aynı zamanda.

    sevgiler….

  15. sevalcim ayva sevdiğim meyvalardan ama tatlısıda harika olur ben en son reçelini yaptım tatlısınıda denemeyi istiyorum tarifin yol göstrecek ellerine sağlık..

  16. ayva tatlisinada yorum yazmadan gidemiyecegim canim ahhhh okadar guzel gorunuyorki hani derlerya yemede yaninda yat:)
    ellerine saglik canim benim marifetli arkadasim.
    kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum.

Bir Yanıt Bırakın

