BALKABAKLI PASTA VE BAYRAM…..


En basta Kurban Bayraminizi en icten dileklerimle kutlarim,Rabbim butün kesilen kurbanlari kabul eylesin insallah….

Bal kabagini hic böyle denedinizmi? Denemediyseniz hemen denemeniz tavsiye olunur :))Görüntüsündende anlasilacagi gibi gercektende süper bir lezzet…Altta tiramisu yapiminda kullanilan Italyan bisküvüler üzerinde muhallebi ve onunda üzerinde balkabagi püresi,bu üclü bir araya gelince varin siz düsünün nasil bir lezzet ortaya ciktigini:))Tabi hindistan cevizinide yabana atmamak lazim pastaya kattigi muhtesem aroma tarsilmaz,bu pasta hem dilim dilim yemeye hemde kupta servis icin cok uygun zira ben borcama yaptigimi misafirlige giderken götürdüm kuptakide evde yendi her iki cesitte inanin cok begenildi (abartmiyorum:))
Artik tarifi verebilirim galiba bu kadar övgüden sonra:))

MALZEMELER
Muhallebisi icin:
*3 su bardagi süt
*1 kahve fincani seker
*2 yemek kasigi un
*1 yemek kasigi nisasta
*1 yemek kasigi tereyagi
*1 paket vanilya

Balkabagi püresi icin:
*1 kilo kabuklarindan ayiklanmis balkabagi
*2 su bardagi seker

Diger:
*hindistan cevizi
*1 paket italyan bisküvisi
*islatmak icin 1 su bardagi süt

YAPILISI:
ilk önce Balkabagi kabuklarindan temizlenip dilimlenir ve yarisi tencereye dizilir ve üzerine 1 su bardagi seker gezdirilir sonra balkabaginin kalan yarisida eklenerek diger 1 bardak seker de en üstüne serpilir tencerenin agzi kapatilarak alti kisik olarak yumusayincaya dek pisirilir sonra robotta yada blendir yardimi ile püre haline getirilir ve bir kenara alinir.Diger bir tencereye süt,un,nisasta,seker eklenerek devamli karistirmak suretiyle iyice koyulasincaya dek pisirilir,ocaktan indirince tereyagi ve vanilyasida eklenerek mikserle bir kac dakika cirpilir,pastayi yapacagimiz kabin icine bisküvüler süte batirilip dizilir üzerine ilk sicakligi cikmis muhallebi dökülür ve üzeri kasigin arkasiyla düzlenir,bu halde kabimiz buz dolabina kaldirilir taki muhallebi iyice soguyup donana dek.Sonra üzerine balkabagi püresi serilir en sona ise hindistan ceviziyle süslenir.

63 thoughts on “BALKABAKLI PASTA VE BAYRAM…..

  1. merhaba ben de bugün balkabağı pastası yaptım.fakat biraz farklı.ellerinize saglık çok güzel gözüküyor.
    sevgiler

  2. valla ne diyim s�per fikir, tam bir kalori bombas�. Denemek laz�m. Ellerinize sa�l�k.

    sevgiler

    tolunay

    cumartesimutfagi.blogspot.com

  3. canimcim seninde bayramini en icten dileklerimle kutluyorum ailenle sevdiklerinle birlikte mutlu bir bayram gecirmeni dilerim

    tatli harika gorunuyor renkleri super
    ellerine saglik
    canim bu arada hani renkli gida kalemleri vardi ya ben onlari metroda buldum
    sana da soyliyim dedim belki isine yarar
    cok öpüy -sevgiler

    http://www.yenitadlar.blogcu.com

  4. Seval,çok nefis olmuş balkabaklı tatlın,ellerine sağlık canım.

    Senin ve ailenin, Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutlar,sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir Bayram geçirmenizi temenni ederim.

    Sevgilerimle…

  5. Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının

    perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle

    olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe

    kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların,

    inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir

    toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği

    günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar

    geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!

    http://www.aynurdantarifler.blogspot.com

  6. 1.balkabağı nefis bir lezzettir zaten
    2.ben yerken kimi zaman ezerim çatalla öyle yerim ve oh oh nefistirki nefis:)
    sonraaaa bu pasta güzel görünüyor ee birde üzerindeki ezilmiş püre gibi yemede yanında yat değil direk yiyin,yiyin:)))

    bu arada senin ve ailenin de bayramını tebrik ederim.
    bütün dileklerine katılıyorum Rabbim dualarımızı kabul eylesin..

  7. Sevalcim cok güzel olmus balkabagi pastan,renkleri uyum icinde eline saglik canim.
    Kurban bayramini en icten dileklerimle kutlar huzur dolu mutlu bayramlar dilerim

  8. muhteşem görünüyor ellerine sağlık canım..
    Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan Kurban Bayramın kutlu olsun.. sevgiler

  9. canım benim kurban bayramını kutlar sağlık, mutluluk ,huzur dolu bayramlar diliyorum ALLAH seninle ve sevdiklerinin yanında olsun SEVGİLER CANIM

  10. SEVALCİM ben adapazarlıyım biliyorsundur kabak görünce dayanamam helede böyle şahane bir görüntüsü varsa ellerine sağlık bi tanem sevgiler

  11. Bayramlar berekettir, umuttur, özlemdir. Yarınlar niyettir. Kestiğiniz kurban ve dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun.. Kurban Bayramınız mübarek olsun.
    Öptum

  12. Seval’cigim,

    Ellerine saglik, harika olmus.

    Bayramini kutluyor, daha nice bayramlara saglikla, hep birlikte ve mutluluklarla diyorum.

    Sevgilerimi gonderiyorum.

  13. MÜBAREK KURBAN BAYRAMINI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLARIM.SEVDİKLERİNLE NİCE MUTLU BAYRAMLARA CNM
    TATLIN ÇOK GÜZEL ELİNE SAĞLIK

  14. selam sevalcim bnede dün kabak tatlısı yapmıştım..seninkide çok degişik ve güzel görünüyor.eline saglık.bide böyle deneyeyim kabagı…eşim çok sever kabakla yapılan tatlıları..kendine iyi bak canım.hayırlı bayramlar dilerim..sevgiler..

  15. Güzellik, sağlık, birlik ve beraberlik dolu her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir kurban bayramı diliyorum. Büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öpüyorum.

    Özlem’den Sevgiler…

  16. canım nefıs olmus ellerıne saglık..

    Kurban bayramınızı kutlarım ailenizle saglıklı huzurlu bayram gecırmenız dılegıyle.
    sevgıler..

  17. Hepimizin Bayramı Kutlu Olsun

    Sağlıkla, huzurla, sevgiyle, barışla geçen bir bayram olsun…

    sevgileirmle,

    Figen KARAVAŞ

  18. İyi bayramlar dilerim canım….
    Sevgiler…

    _____@@__@_@@@_____
    _____________@__@@_____@_____
    ____________@@_@__@_____@_____
    ___________@@@_____@@___@@@@@_____
    __________@@@@______@@_@____@@_____
    _________@@@@_______@@______@_@_____
    _________@@@@_______@_______@_____
    _________@@@@@_____@_______@_____
    __________@@@@@____@______@_____
    ___________@@@@@@@______@_____
    __@@@_________@@@@@_@_____
    @@@@@@@________@@_____
    _@@@@@@@_______@_____
    __@@@@@@_______@@_____
    ___@@_____@_____@_____
    ____@______@____@_____@_@@_____
    _______@@@@_@__@@_@_@@@@@_____
    _____@@@@@@_@_@@__@@@@@@@_____
    ____@@@@@@@__@@______@@@@@_____
    ____@@@@@_____@_________@@@_____
    ____@@_________@__________@_____
    _____@_________@_____
    _______________@_____
    ____________@_@_____
    _____________@@_@_____
    ______________@@_____
    ______________@_____

  19. canımcımmm çok hafif ve şık bir tatlı olmuş ellerine sağlık…

    bayramınız kutlu olsun…
    en kocamanından öpüyorum

    zeyneple.blogspot.com

  20. Bayram sabahları, demli bir çay, su böreği, bayram şekerleri, şeker isteyen çocuklar, kurbanlık hayvanların sesleri, bir telaş bir koşturmaca. Köprü hep kalabalık, bayram programları, kolonya ikramları, bayram harçlıkları, uzun bayram tatilleri, ev gezmeleri, kısa hal hatır sormalar, el öpenlerin çok olsunlar ve daha bir dolu küçük ayrıntı. Hayatın üzerindeki ‘pause’ düğmesine dokunun… Kısa bir süre için hayatı durdurun. Mutlu bayramlar…

  21. Canim Kurban bayraminiz Kutlu olsun . Sevdiklerinle beraber nice mutlu bayramlar gecirmen dilegimle.
    Kucak dolusu sevgiler

    canim balkabakli pastana bayildim cok nefis olmus ellerine saglik ilk firsatta deneyecegim.

  22. Küskünlerin baristigi,
    sevenlerin bir araya geldigi,
    rahmet ve sefkat dolu günlerin en degerlilerinden olan
    Kurban Bayraminiz kutlu olsun.

  23. mutlaka denenmesi gereken bir tarif…

    ellerine sağlık…süper görünüyor demek az gelir buna….

    iyi güzel ve bol şekerli bol etli bayramlar….

  24. Güzellik, birlik, beraberlik dolu, daha güzel ve mutlu bir Kurban Bayramı diliyorum. Büyüklerimizin ellerinden küçüklerimizin gözlerinden öpüyorum

  25. Canım kurban bayramın kutlu olsun. Sevdiklerinle birlikte mutlu, sağlıklı daha nice güzel bayramlar diliyorum.
    Sevgiler..

  26. Sevalcim, bayramını kutluyor, güzel bir bayram geçirmeni diliyorum. Balkabağı tatlın da çok güzel olmuş, ellerine sağlık canım, sevgilerimle…

  27. Seval’ciğim, soğukhavaya aldırmadan dışarı ilk çıkışımda arka sokağımdaki Türk bakkalına uğrayıp bal kabağı alacağım. ve hemen deneyeceğim bu güzel tatlıyı.
    Ellerine sağlık.
    Hoşça kal..

  28. Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum… İyi bayramlar!

  29. Dostluğu, sevgiyi ve geleceği… Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı… Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız; birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, mutluluklar dilerim.

  30. Merhabalar,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.

  31. Merhaba balkabağını hiç böyle denememiştim.Güzel bir fikir ellerine sağlık harika olmuş.Sizin ve ailenizin bayramını kutlar sağlık mutluluk dolu nice bayramlar dilerim sevgilerimle.

  32. Sevalcim ellerine sağlık pastan nefiss olmuş.
    bayramınıda kutlar sevdiklerinle nice güzel bayramlar dilerim canım.
    sevgiler

  33. Ne demek lazım şükür kavuşana mı,şükür tanıştırana mı:))
    Uzuuuuuunnn zamandır gelipde bir yorum yazmak nasip olmadı..
    Bal kabağının her haline bayılırım. Bu halini hiç denememiştim inşallah en kısa zamanda denerim.
    Ellerine sağlık çok güzel görünüyor..
    Sevgiler LULU

  34. Seval’ciğim,
    Balkabağına bayılırım zaten.Hele pasta şeklinde olunca kimbilir ne nefis olmuştur.ellerine sağlık canım.geçmiş bayramın kutlu olsun.sevgiler.

  35. Sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
    Sevgiler..

  36. canımmm ben bu tarifini nasıl kaçırdım:( nefis bir şey olmuş yaaaa…..ellerine sağlık şeker……bak ben de de kabak var:)))beraber yeriz…..canım sana ve ailene mutlu yıllar dilerim:))

  37. Merhaba Sevalciğim,

    Nefis görünüyor,ellerine sağlık.

    Tulumba tatlısının tarifini yazarmısın demişsin,resimdeki tatlı hazır alınmıştı.Ama ben de bir tulumba tatlısı tarifi vardı ve denedim,sonuç tatmin edici oldu.Sayfama senin için ekledim,beğenirsen not edersin.

    sevgilerimi gönderiyorum…

  38. merhaba,
    pastalara bayıldım, ellerine sağlık…
    yeni yıl sıkıntıları süzüp sevgi ve güzellik tortularıyla kapını çalsın inşallah;sev gilerimle

  39. görüntü mükemmel tadı da muhakkak güzeldir hem sütlü tatlıları hemde kabak tatlısını sevenler için müthiş bir tarif mutlaka deneyeceğim
    ellerinize sağlık…..

Bir Yanıt Bırakın

