ZEYTIN EZMELI POGACA


Arkadaslar güzel bir bayram daha geride buraktik hep beraber Allah yenisine ulastirsin insallah(amin) hepimizi, uzun bir ara verdim ama malum önce bayram sonrada hastaliklar ancak simdi firsat bulabildim yazmaya bu arada bayagi tarif birikti yavas yavas yayinlayacagim artik,

Bu pogacayi uzun zamandir yapmayi pilanliyordum kismet bu güneymis demekki,gercekten puf puf kabaran yumusacik bir hamuru var ve icindeki zeytinin vermis oldugu güzel bir tadlada birlesince dört dörtlük bir lezzet cikiyor ortaya yapanlar bilir :))Cay saatlerine cok yakisacagini düsünüyorum ve bu tarifimi sevgili Ayse nin düzenledigi Porselen Demlik Cay etkinlig 8 e gönderiyorum,Tarifine gelince;

MALZEMELER
*40 grlik yas maya
*1 su bardagi süt
*1 cay bardagi yogurt(yada quark)
*1 cay bardagi sivi yag
*3 yumurta sarisi disina aki icine
*1 tatli kasigi tuz
*1 cay kasigi seker
*yeterince un
*100 gr cekirdekleri ayiklandiktan sonra robotta cekilmis zeytin
*cörek otu

YAPILISI:
Ilik süt,maya,tuz,seker,yogurt,siviyag,yumurta aki hepsi bir karistirilip üzerine yeterince un konularak kulak memesinden yumusak bir kivam elde edilir ve ilik bir ortamda yarim saat dinlendirilir,mayalanan hamurdan ceviz büyüklügünde parcalar kopartilip avuc icinde biraz acilir ve icine 1 cay kasigi zeytin ezmesi konur sonra hamurun tüm kenarlari birlestirilerek kapatilir ve ters cevrilip tepsiye dizilir hepsi yapilinca bir 10 dakikada tepside mayalandirilir sonra üzerine ayirdigimiz yumurta sarilari sürülür ve cörek otu serpilerek önceden isitilmis firinda 200 derecede üzeri kizarana dek pisirilir.

18 thoughts on “ZEYTIN EZMELI POGACA

  1. poğaçalar müthiş olmuş.sabah sabah ne iyi giderdi.canım çekti ama 😦
    ellerinize sağlık yinede napim 😦
    üzüldüm

  2. ellerine saglik canimcim pek guzel olmus zeytin ezmesini bir zamanlar cok yerdim ama arnavutlukta yok ozlemisim galiba gorunce anladim 🙂 sevgi dolu bir sene dilerim sevgiler

  3. Zeytin ezmeli poğaça eminim şahane olmuştur.Biz ailecek zeytin ezmesini çok severiz.Ellerine sağlık, iyi seneler….

  4. Zaytin ezmeli pogacan nefis olmus,kahvaltida sicacik cayla iyi gider,eline saglik canim.
    gecmis olsun sifalar dilerim,2 hafta weinhnacht tatili var,coluk cocuk evde olunca iste bitmiyor sizin oarasida tatildir herhalde.
    Yeni yilini kutlar saglik huzur mutluluklargetirmesini dilerim sana ve ailene

  5. Canım ellerine sağlık,zeytin ezmesi poğaçalara gerçekten çok yakışıyor:)
    Ben de bu sabah kahvaltıya zeytin ezmeli katmer poğaça yaptım:)))
    Ama daha yayınlamadım:))))

    Bu arada geçmiy olsun,Rabbim beterinden muhafaza etsin..

    Sevgiler

  6. canim selamlar
    blogcuda zorun vardi yine haber vermem gec oldu
    BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
    BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN
    ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
    ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

    TARIFIN 140.SIRADA YERINI ALDI GELIP BAKA BILIRSIN SEVGILER

  7. artık zeytini çekirdeklerini çıkarıp yeme devri kaltı:) demek ellerine sağlık sıcak sıcak çayla ne güzel gider

  8. pogacalar harika gorunuyor canim
    zeytin ezmeli hic denememistim eminim tadi cok guzeldir

    Yeni yılın sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim.Tüm dostların yeni yılı kutlu olsun…:))
    Kucak dolusu sevgiler, öpücükler

    http://www.yenitadlar.blogcu.com

  9. canım ellerine sağlık..poğaçalr enfes görünüyo..

    yeni yılın huyzur ve mutluluk getirmesi dileğiyle…

  10. ellerine saglik canim, harika olmus, enfes gorunuyor hemde zeytinli, gel yeee beni diye bagiriyor.
    Yeni yılını tüm yüreğimle kutlar daha nice yıllar sağlıkla başarıyla sevdiklerinle birlikte görmeni ve geçirmeni diliyorum… Dün rüya yarın hayaldir… Rüyayı mutlu, hayali umutlu yapan bugündür, gönlün neyin özlemini çekiyorsa yarınlaR sana onu getirsin… YENİ YILIN KUTLU OLSUN..!!..
    Paris’ten sicacik sevgiler gonderiyorum ve çok ÖPTÜM

  11. çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım…,
    Her yeniyıl bir başka güzel.. 2008 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun…sevgiler

  12. 2008 yılının hayatınıza sağlık,başarı,mutluluk,huzur ve hayal ettiğiniz tüm güzellikleri getirmesi dileğiyle….

    Sevgiler….

  13. canım dünürüm:)))
    ellerine sağlık nefis olmuş nefisss…oğlum bayılıyor zeytin ezmesine ben kolaya kaçıp milföylü yapayım hihihihihi:)))çok tembelleştim farkındayım:))))
    ellerine kollarına sağlık
    çooook öpüyorum canım….
    mutlu yıllar

  14. pogacalar harika gorunuyor canim
    zeytin ezmeli hic denememiştim… 2008 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun…sevgiler

  15. Canım arkadaşım yeni yıl sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk,başarı ve bol kazançlı bir yıl olsun inşallah.Yeni yılın kutlu olsun sevgilerimle iyi yıllar.

Bir Yanıt Bırakın

