PASTIRMALI VE PIRASALI KAYSERI PIDESI



Pastirmali pide Kayseri yöresine ail bir lezzettir,özelligi tas firinda pismesidir.Genel olarak ic malzeme evde hazirlanip en yakin firina yollanir orada yapilarak piser ve eve sicacik birsekilde gelir geriye size cayi demlemek kalir sadece,
Tas firinda pistigi icin kendine özgü akillari bastan alan bir kokusu ve lezzeti vardir:))orada bizzat yasayanlar eminim ne dedigimi anlamislardir arkadaslar:))
Tabi burada firina göndermek gibi bir imkan olmadigi icin evde oldugu kadariyla yapiyoruz Kayserideki kadar olmasada bu sekildede nefis oluyor.Ben 2 cesit pide yaptim bu sefer,ilki anlattigim gibi pastirmali olan ikinciside peynir ve pirasali olan eger pirasayi börek ve benzeri seylerde denemediyseniz kesinlikle öneririm harika oluyor,artik tariflere gecelim isterseniz;

HAMURU ICIN:
*1 su bardagi ilik süt
*40 grlik yas maya
*3/4 cay bardagi sivi yag
*1 yemek kasigi yogurt
*1 yemek kasigi tuz
*1 su bardagi ilik su
*yeterince un

PASTIRMALI IC ICIN:
*100 gr pastirma
*200 gr kasar peynir
*1 yumurta

PIRASALI IC ICIN:
*kalinligina göre 1 yada 2 tane pirasa
*200 gr kasar peyniri
*5,6 dal ince kiyilmis maydonoz
*2 yumurtanin aki(sarilar yüzüne sürülecek)

YAPILISI:
Hamur kulak memesi yumusakliginda yogurulup dinlenmesi icin sicak bir yere konur.Diger taraftan icleri hazirlanir,pastirmalar ufak ufak dogranir üzerine 1 yumurta kirilir ve kasarda ilave edildikten sonra kasik yardimi ile iyice karistirilir,pirasali ici hazirlamak icinde pirasa ayiklanip yikandiktan sonra ortadan ikiye kesilerek ince ince dogranir ve bir kaba alinir üzerine yumurta aklari biraz tuz ve kasar rendeside ilave edilerek yine kasik yardimi ile iyice karistirilir hazir olan icler bir kenara alinir.
Mayalanan hamur masanin üzerine alinarak yumurta büyüklügünde bezeler kopartilarak yuvarlanir ve biraz daha bu halde dinlendirilir sonra elimizle bastirarak acilir ve ortasina hazirladigimiz iclerden 1 kasik konur ve sadece uclari kapatilarak yagli kagit serpilmis tepsiye alinir buradada dilerseniz bir bes dakika daha beklete bilirsiniz tepsi mayasi icin, sonra üzerine ayirdigimiz yumurta sarilari sürülür ve önceden isitilmis firinda 200 derecede üzerleri kizarana dek pisirilir…

28 thoughts on “PASTIRMALI VE PIRASALI KAYSERI PIDESI

  1. Oy oy oy dumanı üstünde pidelere bak:)
    Canım ellerine sağlık,harika görünüyor..
    Hayırlı pazarlar:)

  2. Canım, pideler harika görünüyor, başka söze gerek yok,nefiss, sıcak sıcak yemek gerek en güzeli…Hele de pazar sabahları için güzel bir seçenek…Ellerinize sağlık, afiyetler olsun, iyi pazarlar…

  3. Canım nefis duruyor pideler. bende börekte pırasayı seviyorum, çok lezzetli oluyor ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle İyi pazarlar…

  4. selam canım..pideler süper..tamda kahvaltı zamanı ikisindende alıyorum.:))sogumadan yiyelim..eline saglık.(biz bunlarla biraz zor diyet yaparız:))
    iyi pazarlar…

  5. bu pidelere hayir diyemem muhtesem gorunuyorlar, ellerine saglik, soylenecek pek birsey yok, harika.

  6. Süperrrr bir görüntü Seval’cim…Yanına da ayran ne yakışır..Çayı yedikten sonra içcem ben :)))
    Ellerine sağlık, süpersin..

  7. pastırmalı pideye bayılırım.harika olmuşlar,pırasayıda hiç denememiştim.o da nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.
    sevgiler

  8. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10
    http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
    Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler…
    ___________________________________________________
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    14.01.2008 – 20.01.2008 Tarihleri arasında
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
    http://womentuana.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE “PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

    ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM!!!
    SELAM VE SEVGİLER…

  9. canim pideler harika gorunuyor ellerine saglik
    bir tanesinin tadina bakmak icin aldim
    kucak dolusu sevgilerimi biraktim

  10. pideler harika ötesi olmuş cnm.nolurdu kahvaltıma önümde olsydı:)
    ..ellerine sağlık..
    sevgiyle.

  11. Pideler nefis olmuş,ellerine sağlık canım.Özellikle pırasalı olanları merak ettim ben.

    sevgiler….

  12. Çoook çookk güzel görünüyorlar, ağzım sulandı desem yalan olmaz, ellerinize sağlık…

  13. Canim,
    pidelerin her iki cesidi de istah acici ve yebenili görünüyorlar, senin de ellerine saglik diyorum.
    Hamurunun kivami yerinde oldugu da cok acik belli oluyor bu arada.

    Selamlar ve öpüyorum..

  14. mmmm harika görünüyor pidelerr ellerinize sağlıkk enfess olmuşlarr emeğinize sağlıkk

  15. Seval’cigim ne yapmissin boyle, harika. Agzimin sulari akti bakarken, ellerine saglik.

    Sevgiler

  16. günlerdir canım pide istiyor kendimi tutuyorum yemiyorum:(
    iyi yutkundurdun beni:)
    nefis bunlar nefis!

  17. Oy oy oy ne bunlar böyle?Tok karnına bakmama rağmen canım çekti valla.Seval’ciğim yine döktürmüşsün valla.ellerine sağlık canım.Sevgiler

  18. Pideler harika görünüyor ellerine sağlık.Bizim yöredede aynı kayseride olduğu gibi iç hazırlanır fırına gönderilir.Hazır olarak eve gelir.Zaten Kayseri ve Gaziantep kültür bakımından birbirine çok benziyor.Linkini siteme ekliyorum.Çünkü siten çok güzel.Siteye girer girmez KALP KALBEYİ açıyorum mest bir şekilde dolaşıyorum siteni.

Bir Cevap Yazın

