LIMONLU KEK VE PATATESLI, HAVUCLU SALATA


Bugünkü yaptiklarim sevgili Gül ablam icin, onu bu etkinlikte Porselen Demlik Cay Saati Etkinligi 15 te yalniz burakmayarak 2 tarifle
etkinligine katiliyorum birincisi limonlu kek ve 2.si sevgili SANIYE SULTAN dan tarifini aldigim ama bir kac degisiklikle yaptigim salata,sizde bir birinden güzel cay saati alternatifleri ariyorsaniz buraya tiklamaniz yeterli olacaktir,iste ilk tarifimiz;
LIMONLU KEK
Malzemeler
*3 yumurta
*1 su bardagi seker
*3/4 su bardagi süt
*50 gr margarin yada tereyagi
*1 cay bardagi sivi yag
*1 limonun suyu ve kabugunun rendesi
*1 er paket kabartma tozu ve vanilya
*yeterince un
Glazur icin:3 yemek kasigi pudra sekeri ve yeterince limon suyu
YAPILISI:
Öncelikle yumurta ve seker en az 3 dakika kadar cirpilir üzerine önce sivilar sonra katilar olmak üzere tüm malzeme ilave edilerek kekin harci elde edilir ve yaglanmis kek kalibina dökülerek önceden isitilmis firinda 160 derecede pisirir.üzerinin glazurunu yapmak icin ise pudra sekeri yeterince limon suyuyla karistirilir ve kek soguduktan sonra üzerine gezdirilir.

Malzemeler:
*1 paket etimek( ben 3 tane haslanmis patetes kullandim)
*1 su bardagi bezelye
*3 tane havuc
*1 yogurt,1 dis sarimsak
*2 yemek kasigi mayonez
*1 cay bardagi misir
*tuz ve birazcik sivi yag
YAPILISI:
Patetesler haslanip rendelenir ve tabagin altina yayilir üzerine bezelyeler ilave edilir sonra yogurt mayonez ve sarimsak karistirilip üzerine yayilir,bir kenarda ise havuclar rendelenerek az yagda biraz pisirlip soguturlur.Soguduktan sonra tabagin kenarlarina yayilir ve misirlada süslenerek servis yapilir.

NOT:Arkadaslar orjinal tarifini yazdim ben salatanin ama etimek yerine haslanmis patatesle yaptim…

30 thoughts on “LIMONLU KEK VE PATATESLI, HAVUCLU SALATA

  1. Canim iki nefis tarif birbirinden lezzetli olmus,limonlu kek tam benlik olmus portakalli ve limonlu kekleri cok seviyorum aromatik oluyor.
    salata cicek gibi acmis eline saglik canim.
    nasil gidiyor almanca kursun ve ehliyet insallah izine gitmeye alirsin ehliyetini.
    sevgiler

  2. harika tarifler.limonlu kekte salatanda harika görünüyor.alttaki kalpli pastanda muhteşem olmuş.ellerine sağlık canım.
    öptüm sevgiler

  3. SEVALCİM CANIM KARDEŞİM ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM BENİ YANLIZ BIRAKMAYIP HAZIRLADIĞIN BU NEFİS İKİ TARİFİNLE KATILDIĞIN İÇİN HERZAMAN AYRICALIKLI VE ÖZELSİN CANIM SEVGİLER

  4. Merhaba Seval
    Canım ellerine sağlık
    yine muhteşemsin Limonlu kek ve salata ikiside birbirinden güzel Sevgiler. beni arkadaşlarına eklersen mutlu olurum. bende seni eklerim. sevgiler…

  5. Seval’cigim,
    Ellerine sgalik, keki cok begendim hele gozum asagida ki pasta da kaldi. Simdi donup ona bakiyorum, sevgiler.

  6. Mis gibi limon kokusu buralara kadar geldi Sevalciğim. Çok hafif ve lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık !

  7. sevalcigim ikiside miss gibi olmuslar canim,ellerine saglik.
    Ben kekten bir dilim aldim :)))

    selamlarimla.

  8. Ellerine saglik canim daha ne olsun. Harika tarifler. Özellikle patatesli havuc salatasina hayir demem.:)
    Sevgiler…

  9. İkisi de birbirenden şahane:) limonlu tadları çok severim,patatesi bayılırım:)
    Salatanın görüntüsü insanın gözünü gönlünü açıyor:)
    Ellerine sağlık canım

  10. canım sevalim,bu aralar sana gelemedim.(çok nefis tarifler eklemişsin…her zaman ki gibi nefisss…ellerine sağlık canımmmm…

  11. Seval’ciğim,
    ikisi de birbirinden nefis.Tam çay saatlerine yakışır iki tarif.Biri tatlı biri tuzlu.Daha ne olsun.ellerine sağlık canım.

  12. canım ikiside çok göz alıcı duruyor..hele llimonlu kek pek bi duru pek bi güzel..ellerine sağlık hayatım..
    sevgilerimle..

  13. Ya ne güzel düşünmüşsün patatesi.Bende bu tarifi yapmak istiyordum ama patates daha bir yakışacak gibi.Eline sağlık.Böle deneyeceğim.

  14. Sevalcimmm, ne güzel bir ikili yapmışsın çayın yanına 🙂 Bir tatlı bir tuzlu (öyle deriz ya menü hazırlarken)
    Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum çok..

  15. iki lezzet bi arada…..bende saniyede gördüğümde çok hoşuma gitmişti….seninkide nefis görünüyor…

    zaten limonlu keki çok severim….
    ellerine sağlık….

  16. Seval’ciğim ellerine sağlık canım pastan da salatan da çok güzel olmuşlar,yalnız salatanın malzeme listesinde etimek yazıyor, ama yapılışında yok, acaba yanlışlıkla mı yazdın canım.
    Çocukken limonlu keki hiç sevmezdim, şimdi ise bayılıyorum o mis gibi kokusuna lezzetine,afiyet olsun canım, sevgilerimle öpüyorum…

  17. Seval’cim ne kadar güzel iki tarif böyle, ayrıca patatesli havuçlu salata çok güzel gözüküyor..ellerine sağlık..sevgiler..

  18. canım canım canım sevalimmmmmm,
    çok özledim valla çooook…
    allaha şükür sağ salim yerleştik evimize süleme aşamasındayım şimdi:)))
    geldim içim açıldı kekte salata da müthiş, sen zaten süper müthiş:))))
    çok öptüm seni ve kuzucuklarını canımmmm

  19. selam canım..işte geldim burdayımmmmmmmmm…limonlu kek nefis görünüyor arkadaşım..eline saglık..sevgiler.

  20. selamlar tariflerinizin hepside birbirinden güzel bugun kaç sayfaya girdiysem havuçlar bu şekilde bu kesim nasıl yapıyolar hangi aletle daha doğrusu kolay gelsin

Bir Cevap Yazın

