SEBZE CORBASI


Arkadaslar tatli tatli nereye kadar birazda saglikli bir seyler yiyelim degilmi (diyene bak:)
Bu corba bastan söyleyeyim okadar lezzetli olduki kucuk oglum tam tamina 2,5 tabak yedi yanlis duymadiniz tam 2,5 tabak, yedikce yedi valla bende sasirdim :)) Tabi ne yalan söyleyeyim bizlerde tadina doyamadik,ben her zaman hazir corba karisimlarindan kullaniyordum dedim birde böyle deneyeyim malzemede tam olunca hemen girdim mutfaga ve bu nefismi nefis sagliklimi saglikli corba cikiverdi ortaya…
MALZEMELER:
*1 tane orta boy havuc
*1 tane patates
*1 tane kuru sogan
*1 tane kirmizi iri biber
*1 avuc kadar kokleriyle beraber taze ispanak
*2 yemek kasigi sivi yag ve isterseniz cok azda tereyagi
Terbiyesi icin:
*1,5 su bardagi yogurt
*2 yemek kasigi un
*yarim limon suyu
*1 tane tavuk bulyon

YAPILISI:
Öncelikle tüm sebzeler ayni boyda ufacik dogranir sonra ortaboy bir tencereye önce sivi yag üzerine havuc o biraz kavrulunca üzerine sogan, oda biraz kavrulunca biber,ondan sonrada patatesler eklenip cok iyi kavrulur,en sona ise yine incecik dogradigimiz ispanaklar ilave edilir ve yine biraz kavrulurlar sonra üzerine 2 subardagi sicak su eklenir, bir yandanda corbanin terbiyesi hazirlanir bunun icin yogurt un limon suyu iyice cirpilir daha sonra üzerine biraz sicak su eklenerek corbaya karistirilarak ilave edilir ve corba kaynayana dek karistirilmaya devam edilir,kaynadiktan sonra ise alti kisilarak pismeye burakilir,eger corbaniz koyu olduysa üzerine istediginiz yogunluga gelecek kadar kaynayan su ilave edebilirsiniz.
En sona ise tuzu ve tavuk bulyon ilave edilerek icindeki malzeme yumusacincaya kadar kisik ateste pisirilir,isterseniz pistikten sonra bilendirdan gecirebilirsiniz afiyet olsun.

23 thoughts on “SEBZE CORBASI

  1. Selam canim corba nefis gorunuyor ellerine saglik. Bende cok yaparim boyle saglikli corbalar. Onceleri kendimiz icin yapardim simdi ise cocuklara yapiyorum. Sevgiler

  2. selam sevalcim…sen çorba yapmaya başlamışsın:)))çok nefis bir çorba oldugu belli..eline saglık…bende pazartesi yapayım bari:))))))sevgiler..

  3. hayatım ellerine sağlık paylaştığın içinde teşekkürler özellikle çocuklar için harika bir çorba not ettim 😉

  4. Harika olmuş canım. Ellerine sağlık. Bir çorba severin bulabildiği en güzel tariflerden birii…Sevgiler…

  5. Sevalcigim,gercekten vitamin deposu ogluna “yarasin” diyorum.
    Bende kizlara yapayim en kisa zamanda,ellerine saglik canim.

    selamlar.

  6. ohhh yarasın aslanıma:))
    afiyet bal olsun…ellerine sağlık canım sevalim,nefis görünüyor
    öpüyorum

  7. Canım ellerine sağlık, sıcacık , mis gibi bol vitaminli, sağlıklı bir çorba olmuş. Evde yapılan bana göre her zaman daha sağlıklı ve lezzetli. Hazırlarda ne de olsa katkı maddeleri var. Afiyetler olsun güzelim sevgiler…

  8. Seval, tadını tahmin ettiğim harika bir çorba. Hele de sebze çorbasına yoğurt veya süt girerse lezzet üstüne lezzet.:) Ellerine sağlık canım.

  9. mmmmm….nefissss olmuş,ellerin dert görmesin kısmetle dolsun:)canım sevalim sen harika bir aşçısın:) oğluşuna afiyet bal şeker olsun….

  10. ellerinize sağlık harika görünüyor ilk fırsatta bende oğlum için deniycem inşallah bizim bıcırıkta severek yerr 🙂 emeğinize sağlık hayırlı geceler

  11. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 16 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler………

    ————————————————————————————————–

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;25.02.2008–02.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://papatya68.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE “PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ “16” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE……

    AYNUR

  12. Sevalcim, harika bir çorba olmuş ellerine sağlık canım.bu soğuk günlerde değişik çorbalar istiyor insan.bunu hemen denemeliyim bende.çocuklar içinde çok güzel çok faydalı bir çorba olmuş.
    öptüm canım sevgiler

  13. MERHABA BENDE SEBZE ÇORBASINI ÇOK SEVERİİM HAZIR ÇORBALARI KULLANMAYI PEK SEVMİYORUM ÇORBANIN GÖRÜNÜŞÜ ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK

Bir Cevap Yazın

