PATATES SALATASI VE MERCIMEK KÖFTESI


Yine hafta sonundan 2 tarif verecegim biri patates salatasi, sevgili Güldenceninmutfagindan görüp begendigim ve hemen yapmaya koyuldugum salata ama bir kac degisiklikle kendisi patatesleri kizartmis ben daha hafif olsun diye hasladim ve öyle yaptim geri kalan yapilisi ayni tarif icin buraya tiklamaniz yeterli olacaktir ayrica kendisinede cok tesekkürler,diger tarifim mercimek köftesi oda menümdeki bir diger lezzet tarifini herkes biliyordur eminim ama ben bilmeyenler icin tekrar vereyim,

MALZEMELER:
*1 su bardagi kirmizi mercimek
*2,5 su bardagi su(mercimegi haslamak icin)
*1,5 su bardagi köftelik bulgur
*2 tane kuru sogan
*1 yemek kasigi domates
*1 yemek kasigi birber salcasi
*yeterince sivi yag
*tuz,karabiber,pulbiber,kirmizibiber
* 2 dal yesil sogan ve yarim demet maydonoz
YAPILISI:
Öncelikle mercimekleri hasliyoruz,mercimek ve su birazcikta tuz bir tencereye alinarak kaynamaya burakilir,iyice pisene dek beklenir ve ocaktan alinir sonra sicagiyla diger bir kaba aldigimiz bulgurun üzerine suyuyla beraber eklenir sonra kabin kapagi kapatilarak en az 15 dakika bekletilerek bulgurun kabarmasi saglanir,diger taraftan bir tavanin icine 1 cay bardagina yakin sivi yag konur ve incecik dogradigimiz kuru sogan üzerine ilave edilir.Soganlar pembelesince üzerine salcalar konur ve 5 dakika daha pisirilir ve ocaktan alinarak kabaran bulgurun üzerine ilave edilir önce kasikla karistirilir sonrada biraz soguyunca elimizle bulgur toplanana dek yogrulur bu asamada baharatlarda ilave edilir ve yogrulur,toplanan harca incecik dogranan yesil sogan ve maydonozda ilave edilerek bir muddet daha yogrulduktan sonra servis tabagina resimde görüldügü gibi yapilarak yerlestirilir.
29 thoughts on “PATATES SALATASI VE MERCIMEK KÖFTESI

  1. slm
    her ikiside harika olmuş ellerine sağlık canım görünce canım çekti doğrusu
    sevgiylekal
    öptüm

  2. selam sevalcim..ilk yorum bendennnn…mercimekli köfte ve patates salatası nefis…sadece tadımlık alıyorum:))eline saglık benim marifetli arkadaşım….sevgiler.

  3. Sevalcim mercimek köftesine bayılırım yapımı biraz el oyalasada sık sık yapıyorum..Ellerine sağlık…

  4. Salatada mercimekli köftede çok güzel.Eline sağlık.Sevğili Gülden’ciğimde bu tarifi görmüştüm.Ama bunuda onuda deneyeceğim.

  5. Ellerine sağlık canım ikisi de nefis. patetes salatasını bu şekilde mutlaka deniycem, mercimek köftesini bende çok sık yaparım. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. sevgiler…

  6. Her iki tarifte enfeessss….
    İkisine de bayılırım:)))

    Ellerine sağlık,

    Sımsıcak sevgiler….

  7. İkiside çok güzel olmuş ama ben mercimek köftesinden alayım. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle.

  8. CANIMMM HARIKA BIR SUNUM VE GÖRÜNTÜ,NE GÜZEL YAPMISSIN HEM PATATES SALATASINI,HEMDE MERCIMEK KÖFTESINI.
    ELLERINE SAGLIK.
    ISTE HANIM MARIFETLI OLUNCA SONUCTA HEP BÖYLE GÜZEL OLUYOR TATLIM:)
    AYRICA SALATA TARIFIMI DENEYIP YAYINLADIGIN ICIN TESEKKÜR EDERIM CANIMMMM:))))

  9. Ellerine sağlık Seval’ciğim. Özellikle mercimekli köfteyi çook severim ben.
    Selamlar…

  10. canim icim acildi sayfana girince iki nefis tarif ikiside tam benlik,sunumda harika olmus eline saglik canim.
    gute nacht

  11. canim her iki salata da super olmus ellerine saglik, sunumlarida bir o kadar ozenli her zaman ki gibi, sahane olmuslar, sevgilerimle tatlim.

    kelebeklisaniyeler.blogcu.com

  12. Ellerine saglik bende mercimek köftesini cok severim.Ikisi de lezzetli görünüyor canim.

    selamlarimla.

  13. Bende bayılırımm mercimekli köfteye bendeeee:))))
    Ellerine sağlık Sevalim, her iki salatanda enfes olmuş..
    Öpüyorum ..

  14. ellerinize sağlık ikiside enfes görünüyorr harika olmuşlarr emeklerinize sağlık güzel günler
    kalpler imanla, gönüller huzurla dolsun. saadetler hepimizin olsun. ne kurulan bağlar bozulsun, nede dostlar unutulsun. hayırlı cumalar dilerim

  15. canım yaa salataların pek şık olmuş..insan kıyıpta yiyemez.:))

    ellerine sağlık …

    hayırlı cumlar dilerim…

  16. selamlar ben geldim…

    tariflerin süper, ellerine saglik…

    sana bir sorum olucakti… pastalarina baktim,

    bir keresinde seker hamurunu kendim yaptin ve bir keresinde hazir aldin,

    hazir seker hamur nerde bulunur?

    ben detayli aradim bulamadim, malesef…

    yardimci olursan sevinirim…

    hoscakal

  17. Her ikisi de aslinda bildigimiz yiyecekler ama cok guzel fotograflamissiniz, cok guzel suslemissiniz. Boylece farkli olmuslar, elinize saglik

  18. HANGİSİNE GÜZEL DİYİM SALATANA KÖFTENEMİ YOKSA KÜMBETEMİ VALLA KÜMBETE BİTTİM BENDE ÇOK OLMUŞTU YAPTIM BLOGUMDADA VAR HATTA HAMUR İŞLERİ KISMINDA AMA SENİNKİ ÇOK GÜZEL ŞEKLİ..DAHA DERİN BİR KAPTA YAPTIN HERALDE BİRDAHA YAPARSAM BURDAN ALIRIM TARFİİ ELLERİNE SAĞLIK

  19. SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; 17.03.2008–30.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
    ***http://yemekguncesi.blogcu.com/***
    YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! BU SEFERKİ ETKİNLİK SÜRESİ 2 HAFTAYA ÇIKARILDI. HEM SİZLERİN YORGUNLUĞUNUZU ATMANIZ HEMDE TARİFLERİNİZİ DAHA RAHAT GÖNDEREBİLMENİZ İÇİN. HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE “PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ “19” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE..
    Yeliz Yemekgüncesi

    ——————————————————————————————

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 19 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler…..

  20. canımmm sevalim benim,neler yaoıyorsun arkadaşım….salataların nefis olmuş,ellerine sağlık….alttaki kümbet pastayı ise mutlaka deneyeceğim….bu aralar hep hazır yer oldum:(evde pek pasta,börek yapmıyorum…seni çook öperim,sevgiler…

  21. İkiside birbirinden güzel artık üşenmeyip bende yapacağım kendime mercimek köftesi.Ellerine sağlık

  22. bu siteyi yeni kesfettim gercekten cok SIK gorunuyorlar ayrica bisey soyliyecegim guldece yi daha once ziyaret edebiliyordum ama artik acilmiyor amerikada olmamin bir etkisi varmi acaba?siz in araciliginizla ulasmak istedim onun sunumlarinida cok begeniyorum

Bir Cevap Yazın

