ELMALI VE GLAZURLU KEK


Bu kekin üzerinden bir hayli zaman gecti ama merak etmeyin bayatlamadi:))arsiv buzlugumdaydi.Yogun gecen bu günlerde birsey yapamiyorum yapsamda zaten resimleyemedim ama tariflerin arasinida cok fazlada acmak istemedim onun icin arsivbuzlugundan bugünki tarifi cikardim:))bir cok kisinin yaptigi bir tarif bende kendimce yapiyorum ama bu kez üzerine limonlu glazur ,kek hamurunada yarim limonun suyunu ekledim gercekten nefis bir lezzet cikti ortaya deneyenler göreceklerdir…

MALZEMELER:
*4 yumurta
*1 su bardagi seker
*1 su bardagi süt
*150 gr cok yumusak tereyagi
*yarim limon suyu
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya (istenirse)
*yeterince un

DIGER:
*3 yemek kasigi pudra sekeri,bir kac damla limon suyu
*2 tane orta boy elma (sari olan tavsiye edilir)

YAPILISI:
Karistirma kabina yumurta ve seker alinarak bir muddet cirpilir sonra yumusamis tereyagi eklenir yine bir kac dakika cirpilir, sonrasinda ise elma haric tüm malzeme eklenerek kek harci hazirlanarak yaglanmis tepsiye yada kelepceli kaliba dokulur üzerine ise 2 elma soyulur 2 ye ayrilir ve cekirdekleri ayiklanarak ince ince yarim ay seklinde dogranir sonrada bozmadan yavasca kekin üzerine alinir dilerseniz elmalarin üzerlerine biraz tarcin serpilir ve eger kullandiginiz elma eksi ise birer cay kasigida toz seker serpilir ,önceden isinmis firinda 170 derecede üzeri kizarana dek pisirilir sonra cikarilip sogumaya burakilir,
Glazuru icin pudra sekeri bir kaseye alinir ve üzerine sivi hale gelene dek limon suyu eklenir akiskan kivami aldiktan sonra ise soguyan kekin üzerine yayilir.

29 thoughts on “ELMALI VE GLAZURLU KEK

  1. Sevalcim, canim muhtesem görüntüsü….ellerine saglik canim benim.

    Kocaman öpüyorummmmmmmm
    Emos

  2. Ellerine saglik süper bi görüntü..Elmali kekde sevmeyen yoktur böyle glazürle beraber nefis olmus….

    SEVGILER

  3. Görüntü süpeeerrr, eminim lezzeti de öyledir:)

    Ellerine sağlık canım,

    Sımsıcak sevgiler…

  4. dünürümmmm çok özledim ama ben seni:))))))inan gözümde tütüyosun:)almancayı şakımaya başladım ben dermişim:))))

    elmalı kekte nefiss görünüyor…ellerine kollarına sağlık canım sevalimmmm…

    öpüyorum seni ve tatlı yavrularını

  5. Canım ben toz zencefil h iç kullanmadım ama taze zencifilin tadı ve kokusu limona benziyor. ama dozu fazla kaçırırsan acılaşıyor. benim yaptığım bisküvide ayrıca limonda olduğu için ve şekerde olduğu için bi acılık yoktu. istersen bi dene:)

  6. selamm ellerinize sağlık nefis görünüyorr harika olmuşş emeklerinize sağlıkk güzel gecelerr yüzünden tebessümün hiç eksilmediği tüm dileklerinin gerçek olduğu mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerr

  7. Seval’cim nefis bir görüntü. Glazürde çok yakışmış. Elmalı herşeyi çok severim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler, iyi haftalar..

  8. sevalcim.harika bir elmalı kek daha yapmışsın…eline saglık canımcımmmm…mutlaka bu tarifi denemeliyim:)))sevgilerimle..

  9. Sevalimmm, bayıldım arşiv buzluğundaki bu keke, enfes görünüyor, tadına eminim ki muhteşemdir…Senin arşiv buzluğun belliki harika şeylerle dolu 🙂
    Ellerine sağlık canımcım, kocaman öpüyorum…

  10. Hımmmmmmm harikaaaaa görünüyor kek, görüntü muhteşemmm kimbilir tadı nasıldır, ellerine sağlık canım…

  11. Seval’cim ellerine sağlık, ne kadar hoş ve değişik bir görüntüsü var kekinin.. Tarifi de zor değilmiş,yalnız kekin üzerindeki o şekli nasıl verdin? Bazı yerler diğerlerinden daha kabarık..

  12. Seval pastanedekilerden farklı değil. Ellerine sağlık, çok başarılı bir tarif.
    Selamlar…

  13. Seval’ciğim merhaba canım, öncelikle geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkür ediyorum canım.Çok şükür daha iyiceyim ama hala sorunlar bitmedi, nefes almada zorlanıyorum,kalpten kaynaklanıyormuş, 15 gün sonra anjiyo olacağım bakalım sonuç ne çıkacak, hayırlısı olsun diyelim artık…
    Canım gelemediğim süre içinde harika şeyler yapmışsın, hele de kekine bayıldım ellerine sağlık güzelim.
    Canım görüşmek üzere sevgilerimle öpüyorum…

  14. yaa bunun bu görüntüsü ne böyle
    çok ilginç olmuş ilk anlıyamadım naısl yaptığını biliyormusun sonra okuyunca tamam dedim:)

  15. harika bir görüntü ..bayıldım hazırlar gibi hatta daha bile güzeli.:).ellerine sağlık cnm.

Bir Yanıt Bırakın

