ISPANAKLI PASTA


Ne zamandir yapmak istedigim bu pastayi hafta sonu deneme firsati buldum yani ben yaptim diye demiyorum ama cok güzel oldu gercektende:)) görüntüdende belli sanirim keki normal keklerden daha hacimli oldu ve rahatlikla 3 parcaya ayirabildim bilmiyorum neden ispanagin bunda etkisi vardir belki,pastayi krem santinin yada pastaci kremasinin aksine sivi kremayi sertlestiriciyle cirpip onunla icini ve disini kapladim,icini muz disinada kiviyle tatlandirdim hem görüntü olarak hemde lezzet olarak harika oldu.Hala ispanagin tadi gelir diye süphe edip benim gibi bu pastayi yapmayi erteleyen varsa tüm samimiyetimle söylüyorum 1 saniye bile beklemeyin :))iste o süper lezzetin tarifi;

MALZEMELER:
*4 yumurta
*1,5 su bardagi seker
*3/4 su bardagi ispanak püresi(ben tazenin yerine buzlukta dondorulmus olarak satilanlardan kullandim)
*1 cay bardagi sivi yag
*1 er paket vanilya ve kabartma tozu
*yeterince un

DIGER:
*3 kutu 200 grlik sivi krema
*3 paket krema sertlestirici
*2 tane muz
*2 tane kivi

YAPILISI:
Kekini hazirlamak icin öncelikle karistirma kabina yumurtayi ve sekeri alip 5 dakika yüksek devirde iyyice köpürene kadar cirpiyoruz,üzerine sivi yag,ispanak püresi,kabartma tozu ve vanilyayi ekliyoruz ve iyice karistiriyoruz en sona ise unu kivama gelene dek ilave ediyoruz ve yaglanmis 28 cmlik kelepceli kaliba dökerek önceden isitilmis firinda 150 derecede pisiriyoruz,cikarinca soguk bir yere alip(bolkon bu is icin cok uygun) iyice sogumasini sagliyoruz.Diger tarafta 3 kutu sivi kremayi yine 3 paket krema sertlestirici ile cirpip buz dolabina aliyoruz.
Soguyan keki keskin bir bicakla üzeri düzeltildikten sonra (bu krintilar üzerine lazim olacak)her biri ayni ölcüde 3 parcaya ayiriyoruz en alt kati servis tabagina aliyoruz eger pasta cemberiniz varsa (cok kolay oluyor) onuda yerlestiriyoruz ve ilk kati hafif sütle islatiyoruz üzerine bir kat krema sürüp muzdan yerlestiriyoruz ve 2. keki yerlestiriyoruz yine ayni islem yapildiktan sonra son katida yerlestiriyoruz ve kalan kremayla her tarafini kapliyoruz sonra üzerine incecik dilimledigimiz kivileri kenarlarina ve üzerine yerlestiriyoruz en sona ise üzerini düzeltirken kekten cikan kirintilari ufalayip pastanin üzerine serpiyoruz,bir gece buz dolabinda bekletilirse dahada lezzetli olacaktir pastamiz,Afiyet olsun deneyen herkese….

34 thoughts on “ISPANAKLI PASTA

  1. Sevalcigim,görüntü anlatiyor canim cok güzel olmus.Kis ve ispanak bitmeden denemek gerek sanirim.Ellerine saglik canim.

    selamlar,serap.

  2. Ne kadar iştah kabartıcı görünüyor, çok güzellll….

    Ellerine sağlık canım,

    Sımsıcak sevgiler…

  3. canım bende ıspanağın tadını alırım diye hep terettüd içindeydim ama..öyle bir şey olmuyo..
    aksine hiç almıyorsunuz..çok leziz oluyo..
    senin pastanda maşallah pek güzel olmuş..
    ellerine sağlık..
    öpüyor…
    iyi haftalar diliyorum…

  4. Sevalcim, canim inan görüntü muhtesem olmus eminim tadida öyledir ve bende bu ispanakli pastayi eninde sonunda yapcam yapcam yapcam diyorum. Inan tadini cok merak ediyorummmmmmmmmmmmmm.Ellerine emegine saglik canim benim.

    Kocaman öpüyorummmmmmmmm
    Emos

  5. çok güzel kabarmış kekin harika olmuş cnm..ben de bi kaç kere denedim..hiç tadı gelmiyor ıspanağın..hafif ve nefis bir pasta oluyor..ellerine sağlık cm.

  6. Bende buzluktaki hazir ispanaklardan aldim bu pastadan yapacagim ama ne zaman bende bilmiyorum tembel olunca insan buzlukta daha cok bekler ispanak beni.
    canim harika olmus pastan eline saglik

  7. bi defa denemiştim….tutturamadım….seninki öyle güzel görünüyor ki…mutlaka denenmelilerin içine girdi…

    ellerine sağlık…

  8. Seval’cim müthiş bir görüntü, ellerine sağlık.. Ben de bu konuda tereddütü olanlardan biriyim, fakat o nefis fotoğraf ve ikna edici anlatımın ben de bir deneyeyim dedirtti bana:)

  9. Sevalciiiim, enfes bir görüntüsü var vallahi…İnsanın içini açıyor baktıkça 🙂
    Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum seni..

  10. Ellerine sağlık Sevalciğim,nefis görünüyor pasta.

    Ispanak pastası benim de çok beğendiğim lezzetler arasında.

    sevgiler…

  11. Seval’ciğim ellerine sağlık benimde çok sevdiğim bir pasta severekde yapıyorum. Çok güzel görünüyor.

    Sevgiler…

  12. Bende hala denemedim.Bir gün denerim inşallah.Ellerine sağlık.Tam benim sevdiğim gibi olmuş

  13. kelebeklisaniyeler.blogcu.com

    ay nasil guzel gorunuyor enfes baka kaldim vallahi o renk karisimi sahane tek kelimeyle ellerine saglik canim sevgiler

  14. Ben bu pastayı yerim, sonrada pişman olurum işte.:))
    Ellerine sağlık, nefis görünüyor.
    Muhabbetle…

  15. Sevalcim ıspanaklı pasta gerçekten lezzetli olur ellerine sağlık bu güzel tarifi forumdada paylaştığın için ayrıca teşekkür ederim canım sevgiler…

  16. ELINE SAGLIK CANIMMM,HARIKA BIR ISPANAKLI PASTA OLMUS GERCEKTEN.MÜKEMMEL NE DIYEYIM,AFIYET SEKER OLSUN.
    SEVGILERRRR:)))

  17. Canim cok güzel olmus.Rengide cok sahane.Süslemeside cok hosuma gitti.Ellerine saglik.Cok güzel bir lezzet ispanakli pasta.Afiyetler olsun,sevgiyle kal.

  18. Sevalcim bugün gördüğüm 2. ıspanaklı kek, bayılıyorum bu renge, heleki senin kek süper olmuş, hem 3 kata bölünebiliyor hemde 28 cm kalıp kullanmışsın. 28 cmlık kalıp öyle küçük bir kalıpta değildir..Tarifini çok beğendim..Şimdiye kadar kaç kişiye sordum hatırlamıyorum sana da soracagım..Bana ıspanak pure yapılışını yazarmısın? Sayfandan cevabini alirim..
    Pure çiğden mi haşlama mı hep karıştırıyorum…Sımdıden teşekkürler..

    Bu arada muzik bir harikaydı ama en çok görüntüleri sevdim..
    sevgilerle

  19. Ayse’cim öncelikle güzel yorumuna tesekkürler,ispanak püresini sormussun ben buzlukta satilan hazir pürelerden kullandim belki marketlerin buzluklarinda görmüssündür canim ama oda zaten cigden yapiliyor yani bence haslanmaya gerek yok cünkü haslayinca bu kadar canli renk elde edilemez.Ama bazi bloglardada haslanip yapildigini görmüstüm yani karar senin:))

    Yinede bence buzlukta hazir satilani kullan cünkü büyük kolaylik oluyor…

    sevgiler…

  20. Seval’cigim,
    Ben iste hep suphe edenlerdenim, acaba ispnak tadi gelir mi diye ama sen dediysen belli olmuyor, denemeli em kisa zamanda. ellerine saglik, harika olmus.

  21. sevalcim, harika bir pasta.görüntü süper.ellerine sağlık canım.bende denemek istiyorum.
    öpüyorum sevgiler…

  22. Canim cevabin icin tesekkurler, ispanak puresinin hazirini ilk defa duydum, buralarda olacagini sanmiyorum. Neyseki yikanmis olarak paketlerde satiliyor dedigin gibi cigden bir deneme yapmaya calisacagim..
    Buarada sayfana gelir gelmez hemen muzigi actim. 🙂
    sevgilerimle

  23. Merhaba sevgili arkadasım,
    öncelikle sitendeki çalışmalarından dolayı tebrık ederım. ben de beklerım fincanını al ve buyur gel falainanmafalsizkalma.blogcu.com adresindeyim.
    sevgilerle..

Bir Cevap Yazın

