CEVIZLI BAKLAVA (dügün baklavasi)


Gecen hafta gittigimiz bir haftalik Hollanda gezimize o kadar cok sey sigdirdikki sormayin ilk basta akrabalarla bol bol hasret giderdik,gezdik ,eglendik sonra sevgili Hilal’in Mutfagi Hilal’cigimle bulustuk oturduk kendisiyle dügündede beraberdik kendi sayfasinda resimlerimizde var merak edenler oradan bakabilirler,sonra alisveris yaptik ve birde dügünümüz vardi Sevgili Yavuz ve Hilal’in ondada bulunduk:)) Kendilerine tekrar mutluluklar diliyorum buradanda.Ve bu baklavalar o dügünün misafirlerine ikram edilmek icin yapildi,ben yapmadim ama serbetini bizzat ben döktüm:))yapanin tekrar ellerine saglik gercektende nefis görünüyor degilmi?sizler icin tarifinide almayi ihmal etmedim iste tarifi;

MALZEMELER:
*1 cay bardagi sivi yag
*1 cay bardagi yogurt
*1 cay bardagi süt
*yeterince un
*3 yumurta
*yarim limon
*yarim kabartma tozu

DIGER:
*iri dövülmüs ceviz
*yeterince siviyag ve tereyag karisimi

SERBETI ICIN:
*1 kilo seker
*1 litre su
*bir kac damla limon suyu

YAPILISI:
Ilk önce ceviz haric tüm malzeme kulak memesi yumusakliginda yogurulur sonra ceviz büyüklügünde bezeler hazirlanir ve bir kenarda 1 saat kadar dinlendirilir.Dinlenen bezeler nisasta ve un karisimiyla acilabildigi kadar ince acilir ve bicakla 4 e kesilir sonra herbir parcanin sivri ucundan parmakla büzülür ortasina biraz ceviz konur ve sivri iki ucu üzerine kapatilarak dikkatlice tepsiye ters yerlestirilir diger parcalarda ayni sekilde yapilir ve tepsi dolana dek yerlestirilir sonra üzerine isterseniz sade tereyagini eritip her tarafina yag degecek sekilde gezdirin yada cok agir oluyor diyorsanizda siviyag ile karisik gezdirebilirsiniz ve önceden isinmis firinda ortalama 200 derece üzeri kizarana dek pisirilir.Baklava firinda piserken bir taraftanda serbeti hazirlanir genis bir tencerede su ve seker kaynadiktan kisik ateste 10,15 dakika daha kaynatildiktan sonra limon suyu eklenir ve böylede bir 5 dakika kaynatilir sonra sogumus baklavanin üzerine yavas yavas gezdirilir ve agzi kapatilmadan bir kenarda serbeti cekmesi icin burakilir sonra nemi olur afiyetle citir citir yenir….

24 thoughts on “CEVIZLI BAKLAVA (dügün baklavasi)

  1. mmmh görünüsü cokkkkk hossss olmus canim :)) ellerine dert görmesin canim !!

    kocaman sicacik sevgilerimle ..

    iyi geceler ..

  2. Canim yapanin ellerine saglik gercekten cok nefis gorunuyor.Ayrica seninde ellerine saglik tatlinin surubu tam kivaminda olmus.Sagolsun yenge, bir tepside bana verdi baklavadan super bi tatli herkese tavsiye ederim mutlaka deneyin.SEVGILER

  3. selam canım..tatlı harika görünüyor.yapanların eline saglık..tabi sizede afiyet olsunnn..sevgilerimle…

  4. Ne kadar sahane bir baklava olmus, yapanin ellerine saglik. Resimleri merak ettim, hemne gidip bakicam simdi, iyi pazarlar canim.

  5. Sevalcim resimlerini gördüm çok candan ve güzelsin canım baklavayı yapanın ellerine sağlık çok usta elden çıktığı belli sevgiler hayırlı geceler

  6. Ben baklavayi sabah ac karnina severim,simdi de sabah ve karnim ac.Görüntü süper harika olmus,bence serbeti döken güzel oldugu icindir:))Fotografini gördüm;)gayet kibar bir hanimsin.Baklavayi yapan kisinin eline saglik ve yiyenlere de afiyet olsun.
    Bir de soruna cevap:Ben yogurt ve süt kestiriyorum,hic rastlamadim alman loruna,ins cevabim yeterlidir:)
    Görüsmek üzere,sevgilerimle canim.
    SERAP.

  7. canım benim güzel yorumuna çok teşkr ederim fikrin süper valla bende çok istiyorum ama burada bunu gerçekleştiremem gibi görünüyor dediğin gibi yakın olsak ne iyi olurdu beraber olunca kim tutardı bizi:) çok öpüyorum kocaman sevgiler

  8. Sevalciğim baklavanın görüntüsü ne kadar güzel böyle, yapanların ellerine sağlık, yiyenlere de afiyetler olsun,sevgilerimle öpüyorum…

  9. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 24
    http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
    http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
    • Akşam üstü sohbetine gelen dostlara
    • Hanımlarla yapılan günlere
    • Beş çayına gelen misafirlere
    • Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..

    26 Mayıs 2008 (pazartesi) — 8 Haziran 2008 (pazar)
    tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 24 bende yani http://www.keyiflimutfagim.com/ da düzenlenecektir..
    Tüm arkadaşlarımın katılımlarını bekliyorum.

    AYRICA :
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
    Yayına Hazırlayanlar
    http://nasibim.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Sorumlu Müdür
    http://selmahlc.blogcu.com
    Grafik Tasarım Düzenleme
    Yagmur İpar

    Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
    Bunun için yapmanız gereken tek şey
    • adınızı
    • sitenizin adresini
    • dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
    • tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
    Örnek
    isim: SEVİL SAHİN
    site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Tarif : SALATA YARIŞMASI
    Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

    Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

  10. baklava citir citir agza alinca eriyen nefis bir baklava olmus acanlarin eline saglik,seninde sende serbetini gezdirmissin.
    sevgiler

  11. canım biliyorsunki şerbetli tatlıların en önemli noktası şerbetleridir…şerbet için ellerine sağlık..tatlı nefis görünüyor….

    hilale gittim..fotolarınızı gördüm…çok şekersin canım….

    öpüyorum seni…evli çiftede mutluluklar diliyorum……

  12. Ellerine saglik, tek kelime ile harika olmus, nefis…
    Simdi olmaliydi da yemeliydik:((

    Sevgiler, guzel bir gun diliyorum.

  13. Arşivdeki yazılarımı ve yorumları okurken seninle uzun zamandır iletişimi kopardığımı fark ettim. taşındığından bile haberim olmamış 😦 Ama artık bırakmam 🙂 RSS ile takipdeyim :))

  14. canım baklava nefis ötesi olmuşş..bayıldım.baklava yaptığımda kesin bu şekli deniyeceğim.yapanın ellerine sağlık canm..
    sevgilerimle

  15. Mükemmel bir görüntü.. Kaç tanesiyle doyarım acaba bilemedim 🙂 Yapanın ellerine kollarına sağlık..

Bir Cevap Yazın

