HALKA TATLISI


Nihayet o cok merak ettigim lezzeti gidip yerinde ve bizzat ustasindan yapilisini bir bir ögrendim sag olsun Hanim ustamiz tüm yapilisini tek tek anlatti,nerdemi? tabiki bir kermeste.Biz biraz erken gittigimiz icin pek kimse yoktu bende sakinlikten faydalanip kendimi bu nefis halkalarin yapildigi ve satildigi cadirin icinde buldum, her asamasini izledim ve resimledim gercekten cok zahmetli bir is serbetinin kivami olsun hamurun kivamini tuttumak olsun her asamasi ayri bir özen ve zahmet gerektiriyor gercektende, orada yapan tüm hanimlarin ellerine saglik halkalarin tadi harikaydi …

HAMURU ICIN:
*3 yumurta
*1 su bardagi yogurt
*1 su bardagi süt
*yarim su bardagi irmik
*yarim kabartma tozu
*alabildigince un
SERBETI ICIN:
*1 kilo seker
*1 litre su
*yarim limon
*bu ölcüde koyu bir serbet hazirlanir bir gün önceden
YAPILISI:
1.Tüm malzemeyle kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogrulur.
2.SIKMA TORBASINA BIR PARCA HAMUR ALINIR VE HAFIF ISINMIS YAGIN ICINE HALKA SEKLINDE SIKILIR.

3.sonra iyice kizarana dek cevirilerek kizartilir.

4.ve bir gün önceden hazirlanan koyu serbetin icine alinir ve bir kac dakika bekledikten sonra cikartilir.

5.iste tatlimiz yenmeye hazir….
27 thoughts on “HALKA TATLISI

  1. Bayilirim halka tatlisina. Ne güzel artik sayende kendim de yapabilirim bu harika tatliyi. Paylasimin icin cok saol canim benim. Yapanlarin da ellerine saglik.

  2. Canım harikasın en sevdiğimiz tatlıdır halka tatlısı. Antakya’da müşebbek derler, her gittiğimizde hemen gider, hem yapılışını seyreder hem de sıcak sıcak yeriz.mmm şimdi nasıl da canım çekti, görüntüsü bile yetiyor. Güzel tarifin için teşekkürler,yapanların ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum…

  3. SELAM CANIM..ÇOK SEVERİM HALKA TATLISINI:(TATLIYI KİM SEVMESKİ)
    NE İYİ YAPMIŞSIN ÇEKİPTE BİZİMLE PAYLAŞMIŞSIN BU GÜZEL LEZZETLİ HALKALARI….YAPANLARIN ELİNE SAGLIK..TABİ SANADA AFİYET BALLL ET BUT OLSUN CANIM:)GÖRÜŞMEK ÜZERE…SEVGİLERİMLE…

  4. Sevalcim çıtır çıtır nasıl güzel yenir bu nefis tatlılar çokta severim balları aka aka yiyeceksin mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm yapanın ellerine sağlık paylaştığın için çok teşekkürler canım

  5. slmmmm!!!seval hanimcm.ben gidemedim ama bu resimlerle gitmis kadar oldum ALLAH razi olsun… tulumba tatlisida recelde digerleri de cok nefissssss görünüyor dayanamadim yaa amannnn sunlarin güzelligine ben bunlari yiyip yiyip gene ayni kalacagim herkesde catlayacak ya!!!!!! ELLERINE SAGLIK !!!!!!!

  6. Emegi gecen herkesin ellerine saglik,bende cok severim bu tatliyi.Denermiyim bilmiyorum ama hazir gelirse hayir diyemem:)

    selamlarimla…

  7. Hiç yemedim bu tatlıyı ama eminim bütün zahmetlere deyiyordur.. Afiyet olsun Seval’cim..

  8. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
    strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
    http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

    MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

    9 Haziran 2008 (pazartesi) -29 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben 🙂 yapacağım…

    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

    Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

  9. ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR SEVAL’CİĞİM,YAPANLARIN ELLERİNE SAĞLIK..BALLI TATLI SEVMEME RAĞMEN ÇOK CEZBEDİCİ GÖRÜNDÜLAR BANA..))

    HARİKASIN..SEVGİLER..

  10. Sevalcim
    Uzun zamandır denemeyi düşündüğüm tatlı,harika görünüyor.paylaşımın için teşekkürler
    SEVGİYLE KAL

  11. Sevalcim yapanların ellerine sağlık. Oğlum çok seviyor ve her gördüğünde istiyor tarif çok iyi oldu teşekkürler. Sevgiler…

  12. Harika górunuyor, ellerinize saglik, bayildim ekran karsisinda…

    En sevdigim tatlilardan biridir, bende biraz degisik bir tarifle yapiyorum, ama senin tarifini de deniycem…

    Kitir kitir, cok lezzetli bir tatlidir…

    Sevgiler…

  13. Ellerine saglik canim çok lezzetli iki uç kere yemistim simdi gorunce de bayildim ah keski olsaydi,optm.

    Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,

    MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
    30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben 🙂 yapacağım.

    Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
    Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

    Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

    En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
    Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

    Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler…

  14. mmmmmm çok severim paylaşımın için teşkrler canım yapanında ellerine sağlık..kocaman sevgiler

  15. s.a.
    benim bir sorum olacakti.tarifte yag ilikken hamurlari atacaksiniz demissiniz.ama kizartmak icin a kaadr genis kabim olmadigi icin ilk atilan hamurlardan sonra diger hamurlari kizgin yagda kizartsam nasil olur,ya da olur mu?simdiden tesekküeler cevabinizdan sonra tatliyi denemeyi düsünüyorum ins

  16. sevgili kardeşim öncelikle cevap yazdığın için teşekkür ederim şunu belirteyim hanım deyil beyim ilgimi çeken hamur hazırlanışı mailzemeler neler dersen tulumba hamuru desem deyil adana sarı burma desem deyil oyüzden hamurun yapılış tarifini istedim ama denemeklazım nasıl bir ürün ortaya çıkacak ama tulumba tatlısı hamurundan daha zengin hamur tarif ediyorsun kardeşim yaşım 44 benim baba mesleği burmatatlısı yani halka halada ekmeğimi burma tatlısından kazanıyorum niğdeliyim bursada imamet ediyorum bursaya sene 76 da geldik bizden önce sadece bursada şeker ahmet isimli göçmen tatlıcı vardı başka halka ya pan tatlıcı yoktu ve ben hala onun stilini tutturamadım ve onun halka sitiline hala hayranım saygıdeğer kardşim bana cevap yazmışsın teşekürederim halka tatlısı hamuru çok kolay …..olduğukadar çok zordur zengin deyildir ne enkalite unla nede en düşük randımanlı unla olur yani bunun ortasını bulacaksın en kaliteli unla halka tatlısı olmazzzz hamurun suyu scaklığı çok önemli derecesini tuturmanlazım bir sitede okudm diyorki elinin dayana bildiyi kadar sıcak su yani kaynarsu bu yazan kardeşim doğruyazmış ammmaaa soğuk yağa tulumba dökülür halkanın yağıda kaynar olacak yani hamurun kıvamını tutturdun ama soğuk yağa döktün se eyvahhhh otatlı olllmmmazzzz vel hasıl kardeşim olur öylesne hamurunda sıcalığını yağında sıcaklığını tutturman lazım yoksa ya şişer davul gibi yada olur çöp gibi tekrar teşekkür ederim

  17. S.A ustam,

    Benim bir kac sorum olacakti , hamuru icin siz butun mahzemeleri sadece karistirdinizmi? yoksa tavaya alarak kisik ateste pisirdiniz? cumku ben tulumba yaptigimda bana tavada once bazi mahzemeleri pisirtip ondan sonra diger mahzemeleri eklemeyi soylediler. benim elde ettigin sonuc cok kotu cumku hamur bir birini birakiyordu pisme essasindayken ve sisip cok sacma sekilde pisiyordu. buturlu nasil yapilacagini ogrenemedim , bu tarifi gordum ama nasil yapilacagini tam olarak soylemiyor , bana biraz yardimci olurmusunuz lutfen ben ingilterede yasadigim icin burda tatli dukkanlari yok.

    Cevabinizi bekliyorum
    Tesk. Sinan

  18. Sinan bey hamur malzemeleri tamamiyle bir birine karistirilip hazirlaniyor önceden pismesi gerekmiyor.bende almanyadayim sizin gibi tatli her an bulunmuyor bende bizzat denedim bu tarifi orjinaline cok yakin bir tarif deneyin lutfen kolay gelsin

  19. cevapladiginiz icin tessekuler , bunu yakin zamanda deneyecegim ve size yine yazip nasil oldugunu anlatirim, tekrardan hem tarif hemde cevap is tessekurler

  20. Selam ben bu tarifi denedim ve harika bir sonuc cikti ama arkadaslarim daha iyi olmasi icin bir kac soru sordular, Halka tatlisi nasil serbetini daha cok icine cekebilir?
    Nasil daha citir yapabiliriz , disi sert olmadan ve ici piserek?
    Ve sonuncu soru ne kadar pismeleri gerekiyor?

    Bu sorunlarida eger cevaplasaniz cok memnul olurum

    Tarifi icin cok cok tessk.

    Sinan

  21. Sinan Bey, tatlinin daha citir olmasi icin kizarttiktan sonra soguk serbetin icine koymaniz lazim,disi sert olmadan yagi kizartmadan önce her zaman soguk olmali yani soguk yagin icine harcisikip ondan sonra ocagi acmalisiniz son olarak her iki tarafida cevirerek yakmadan güzel kizartmalisiniz belli bir zaman verememki….
    Kolay gelsin umarim bir dahaki sefere daha basarili olursunuz.
    Seval

  22. Slm seval hanım , çok özür dilerim ama sormayı unuttum , ben tatlıları buturlu iki tarafını da pir pirli yapamıyorum , her zaman bir tarafı güzel halka şeklinde ve diyer tarifi ise yan düz yanda şişmiş şekilde , sizin fotoraflardan gördüğüne göre iki taraf da tam halka şeklinde ,

    Nasıl iki tarafıda aynı şekilde yapabilirim ?
    Kullandığım sıkma kabı başı aynı sizinki gibi.

    Teşekkürler yine
    Sinan

Bir Cevap Yazın

