EV YAPIMI HALKA TATLISI


Bu aralar sürekli bu tatliyi yayinliyorum özür dilerim ama bu seferkini  ben yaptim ve birebir ayni lezzeti bana göre, kendi ellerinizle yaptiginiz icin en sagliklisi …Tarif  verdim zaten ama yine her asamasini resimledim umarim yapmayi dusunenlere kolaylik olur sevgiler… HAMURU ICIN:

*3 yumurta
*1 su bardagi yogurt
*1 su bardagi süt
*yarim su bardagi irmik
*yarim kabartma tozu
*alabildigince un
SERBETI ICIN:
*1 kilo seker
*yarim litre su
*yarim limon
*hepsi bir tencereye alinir ve dalmaya basladiktan sonra orta ateste 10 dakika kadar kaynatilir.bir gün önceden yapilmasi tavsiye edilir serbetinin.
YAPILISI:
1.Tüm malzemeyle kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogrulur.
 2.SIKMA TORBASINA BIR PARCA HAMUR ALINIR VE HAFIF ISINMIS YAGIN ICINE HALKA SEKLINDE SIKILIR.
 3.sonra iyice kizarana dek cevirilerek kizartilir.
4.ve bir gün önceden hazirlanan koyu serbetin icine alinir ve bir kac dakika bekledikten sonra cikartilir.
20 thoughts on “EV YAPIMI HALKA TATLISI

  1. Ayyy!Bende mi yapsam?canim cok istedi valla.Ne güzel citir,citirdir simdi onlar:)
    Ellerine saglik canim.
    Selamlarimla.

    SERAP.

  2. slmmmm sevlcccmm ne pratik bir hatunsun yaaa hemen ne zaman yaptin tatliyi,,, masallah diyelim de nazarlara gelmeyin.. ins.. en kisa zaman da yapmaya calisirim..kolayliklar ellerinr saglikk yumurcaklari öp yerime pazartesi ins… görüsmek üzere A.e.o….

  3. çok severim….her dışarı çıktığımdada alır yerim…birde bunu yapmak lazım..

    ellerine sağlık..nefis görünüyor…

  4. çok güzel çok 🙂
    bu tatlıyı çok iyi yapan bir yer var bizim burda oranınkiyle idare ediyoruz evde yapımı çok güzel olmuştur kesin.

  5. Süper olmuş çok severim halka tatlısını hiç kendim yapmadım ama öyle güzel görünüyorki deneyeceğim

  6. canım ben bu nefis tarifi kaçırmısım ellerine sağlık. mersine gittiğimiz zaman her yerde yapıyorlar yemesi çıtır çıtır nefis mutlaka deniyeceğim sevgiler..

  7. slm.ben adanaliyim ve suan almanya da yasiyorum.bu tatliyi citir citir ve ilik severim, burma tatli da denir bizim oralarda.memleket özlemimde bir kat daha artti.tarifleriniz de cok güzel ellerinize saglik… sirineee

  8. canim ellerine saglik güzel olmusa benziyorda tarifini verseydinde bende yapsa idim belki senin tarifin daha güzel paylassaidin bizle.Ellerine saglik .ramazanin hayirli olsun

  9. ellerinize saglık harıka gozukuyor.Eşim için yapıcam ama hemen yapmak ıstıyorum.serbet için 1 gun onceden demıssınız soguttuktan sonra aynı gun ıcınde yapmak etkılemez umarım 🙂 cunku halka tatlı dıye sabırsızlanan bır esım var hepınıze kolay gelsın

  10. Ev yapımı her lezzet ayrı tat bırakır damak da..
    Ellerine sağlık bereketi ile.
    Sevgiler.
    SeViL :…

  11. Slm , diğer sayfada sordum ama sanirsam görmediniz,

    Benim sorum şuydu , ben tatliyi yaptığımda yağa diyen taraf çok güzel şekilde geliyor ama diğer tarafida şişip şeklinden bozuluyor , sisin fotoraflardakiler çok güzel şekilde gelmiş ,

    Tadı harika ama bana nasıl o şekilde tuta bilecegimi söylermisiniz lütfen ?
    Çok teşekkürler

    Sinan

  12. Sinan bey tarifte anlattigim sekilden farkli bir sey yapmiyorumki inanin anlatacak baska bir ayrinti yok,eminim yaptikca sizde tecrube kazanacaksiniz ve sorun nerde kenliginden ortaya cikacaktir.

  13. Merhaba, ben serbetini tam anlamadim bir kilo sekere bir litre su degilmi dirde hamuru nasil yapacagiz elimizlemi yoguracagiz yoksa mikserlemi anlatirsaniz sevinirim iyi gunler dilerim

  14. merhaba.tatli tarifinizi denedim cok kotu oldu.vicik vicik afedersiniz sumuksu yapiskan bir hamur oldu . tekrar un kattim ama ise yaramadi.kaliba yapisip kaldi. elimle lokma tatlisi gibi yuvarlayip kizarttim ama cok kotu bir tadi vardi. tarifinizi bire bir denedim neden boyle oldu.o kadar malzemem cop oldu

  15. sibel hanım sizin malzemeleriniz taze değildi belkide, çöp olacak bir malzeme değil yukardakiler her türlü kıvam tutturulur…site yöneticisi de tariflerin altına küçük bir not olarak: ilk defa denediğiniz tariflerde malzemenin yarısını kullanarak deneme olarak yapılmasını tavsiye edebilir…

  16. Halka tatlisi normal bir undan yapilmiyor , sari un tatlilik avrupada bulmak zor bilen varsa ogrenmek istiyorum sari un irmikmidir aceba

  17. Ben hep normal undan yaptim simdiye dek ilk gün citir ikinci gün yumusuyor ama elbette firinlarin böyle hazir malzemeyle yaptiklari asikardir yoksa hem mükemmel hemde günlerce citircitir durabilirmi,ben sari una rastlamadim simdiye dek ama belkide irmik unuda olabilir

Bir Cevap Yazın

