SALATALIK,FASULYE,KELEK VE ACUR TURSUSU (Kis Hazirliklari)


Öncelikle herkese hayirli ve bol bereketli bir Ramazan diliyorum arkadaslar…
Her evde oldugu gibi bizim evdede kis hazirliklari tüm hiziyla devam ediyor,bu hazirliklarin en önemlisi ve olmazsa olmazlarimizdan tursu cesitlerimi paylasmak istedim.Bunlardan ilki salatalik tursusu yapilisna gelince;

MALZEMELER:(5 litrelik kapakli bir kap icin)
*2 kiloya yakin kücük kornison salatalik
*10 dis sarimsak
*1 cay bardagi sirke
*3 veya yemek kasigi tuz
*saplariyla beraber ceyrek demet maydonoz
*5,6 adet soyulmus ve 4 e kesilmis havuc
*istege bagli acibiber
YAPILISI:
Salataliklar iyice yikanip temizlenir ve tursu kurulacak olan kaba yerlestirlir (dikkat edin icinde ezik küflenmis salataliklar karismasin) üzerine sirkeli suda 5 dakika kadar hasladigimiz ve soguk suda soguttugumuz havuclar ve sarimsaklarda yerlestirlir sonra ayri bir kapta suyu hazirlanir,tuz ,sirke ve 2,5litreye yakin su iyice karistirilip tuzu eritilir ve tursu kabina agzina gelene dek dökülür en üstüne ise maydonozlar kapatilip kabin agzi sikica kapatilarak günes görmeyen ve serin bir yerde 3,4 hafta kadar bekletilir.

ACUR VE KELEK TURSUSU

MALZEMELER:(5 litrelik kapakli bir kap icin)
*1 kilo kelek
*1 kilo acur
*istenirse aci biber
*ceyrek demet saplariyla beraber maydonoz
*10 dis sarimsak
*1 cay bardagi sirke
*3,4 yemek kasigi tuz
*yeterince su
*haslamak icin sirkeli su
YAPILISI:
Ilk önce kelekler iyice yikanip temizlendikten sonra bol sirkeli ve tuzlu suda 5 dakika haslanir ve soguk suya alinarak sogumaya burakilir,diger tursumuzda yaptigimiz gibi tüm malzeme kaba yerlestirilir diger bir tarafta suyu hazirlanarak üzerine ilave edilir en üstüne maydonozlar kapatilarak agzi sikica kapatilir,serin bir yerde bekletilir(tüm tursularda oldugu gibi bir hafta sonra kontrol etmek gereklidir sudaki tuz olani malzemeye göre degiseceginden eger 1 hafatanin sonunda tursunun ve malzemenin tuzu yeterli gelmezse ilave edilir)
NOT:Ben diger tursulardan artan malzemeden üzerine ekledim.birde malzeme cok fazla haslanmamali en fazla 5 er dakika.

FASULYE TURSUSU

MALZEMELER:(3 litrelik kapakli bir kap icin)
*2 kilo kadar taze kilciksiz fasulye
*5,6 dis sarimsak
*1 cay bardagindan biraz eksik sirke
*2,3 yemek kasigi tuz
*yeterince su
YAPILISI:
Fasulyeler yikanip kilciklari ayiklandiktan sonra bol sirkeli suda rengi degisene dek yaklasik 5 dakika kadar haslanir ve cikarilip soguk suya konup iyice sogumasi icin bekletilir sonra suyu süzülüp kabina yerlestirlir sarimsakta aralarina yerlestirlir,baska bir kapta suyu hazirlanarak üzerine eklenir istenirse yine maydonoz kapatilarak kabin kapagi sikica kapatilir.1 hafta sonra yine kontrol sart!

18 thoughts on “SALATALIK,FASULYE,KELEK VE ACUR TURSUSU (Kis Hazirliklari)

  1. Oooh, kislik tursular hazirlanmis. Hepsi de sahaneler, ellerine saglik canim. Hayirli ramazanlar diliyorum.

  2. Hayirli ramazanlar diliyorum canim.Üc türlü kurmusun ben daha kurmadim,kelek tursunu aliyorum canim.Ellerine saglik afiyetle yersiniz ins.
    Selamlarimla,serap.

  3. ben salatalık ve acuru eşimde fasülye turşusunu çok sever..bizde kurduk turşu..hemende olmuşlar:) dün akşam iftarda yedik bile..seninde ellerine sağlık cnm yine canım istedi:)..

    sevgiler

  4. Ay ay bayiliyorum tursu milletine.:) Ah bir de reflüm kabarmasa:(
    Ellerine saglik. Evdeki iki vidon tursuyu nasil yemeden duracagim bilmiyorum.
    Hayirli Ramazanlar…

  5. Seval’ciğim kış hazırlıkları bitmiş ne güzel, allah hayırlısıyla yemeyi nasip etsin, ellerine sağlık…
    Canım hayırlı ramazanlar, iyi iftarlar diliyorum, sevgilerimle…

  6. agzimin orucuyla agzimin suyu akti bu tursulari gorunce:))) ellerinize saglik merak ettim siz almanyada nerde buldunuzki bu guzel hirtlak ve acurlari? sevgilerimle sevval

  7. canım benim ellerine sağlık. bizde fasulye tursusu yaptık. cok guzel oluyor. sevgilrmle hayırlı ramazanlar..

  8. Ellerine sağlık canım harika görünüyor turşular Allah sağlıklı günlerde yemek nasip etsin.

    Sevgiler…

  9. ne güzeldir şu kış hazırlıkları…

    ellerine sağlık….ben daha hiç turşu yapmadım..

    bakalım benim ilk turşum ne zaman olur….

    öpüyorum canım..

  10. çok güzel görünüyorlar ama ben fasülye turşusuna bayılırım harikaa ellerine sağlık canım Allah güle güle yemek nasip etsin kışın..Hayırlı ramazanlar sevgiler..

  11. Merhabalar canim,

    Hmmm tursu vazgeçilmemiz’dir hazirliklari yapmissin bile,hepsi harika gorunuyorlar,ellerine saglik.

    Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,sevgiler canim.

  12. ooo kislik tursular hazir gelsin kisss:)
    ellerine saglik canim tursu gordummu kisin geldigi dusunmusumdur hep:))
    kisin tursusuz sofra dusunemiyorum.
    bol bereketli saglikli hayirli ramazanlar.
    selam ve sevgiler.

  13. Merhabalar fasulyenin kaynama suyuna “sirkeli” yazmışsınız ben ilk defa 15 gün evvel yaptım fakat googl daki araştırmalarımda sirke yoktu acıp sürekli kontrol ediyorum fakat hala çok sert acaba sirkesiz haşladıgım için olabilirmi dersiniz?
    Beni bilgilendiriseniz sevinirim yeni isminiz hayırlı olsun
    Sevgiler
    Mail adresim goznurumuz@gmail.

  14. slm fasülye haşlanırkensuyuna tuz koyulur çünkü daha yesil olması için. ama sirke koyulmaz sirke ekşitir hiç bir lezzet vermez ayrıca fasülye turşusu sarımsakla ekşitilir birde biber atılır içine sirke koymayınız özelliği bozulur.. turşu yapımında sirke vazgeçilmezdir amaher turşuyada kullanılmaz bilginiz olsun..

Bir Cevap Yazın

