AYVA RECELI


 Ayvalar yeni yeni cikiyorken bende erkenden davranip recelimi kaynattim bile…Bu güzel kokuyu ve lezzeti denemenizi oneririm emin olun kahvaltilarinizdan eksik etmeyeceksiniz…

MALZEMELER

  • 1 kilo ayiklanmis ve küp küp dogranmis ayva
  • 1 kilo seker
  • 4 su bardagi su
  • 2,3 tane karanfil

YAPILISI:

Ayvalar yikanip soyulur ve ortalarinin cekirdek yataklari ayiklanir ( cekirdekleri tekrar katmak icin secilir ve bir kenara ayirilir) sonra dilimlenip küp küp dogranarak tekrar yikanir,bir tencereye alinir ve üzerine 4 su bardagi su konularak yumusayincaya dek orta ateste pisirilir.Yumusayan ayvalarin üzerine 1 kilo seker ilave edilir ve seker eriyene dek karistirilir sonra yine kaynamaya burakilir (tasma tehlikesine karsin kaynayan recel sürekli kontrol edilir)orta ateste kaynayan recel kivamini buluncaya dek kaynatilir,kivamini ayarlamak icin arada bir düz bir tabagin üzerine bir iki damla alinarak buz dolabina konur burada soguyunca kivami kontrol edilir,kivamini bulan recele 1 limonun suyu ve 2,3 tane karanfil ilave edilerek 5 dakika kadar daha kaynatilir sonra ocaktan alinan recel ilk sicakligi ciktiktan sonra kavanozlara alirir ve agizlari sikica kapatilip ters cevirilerek bir gece bekletilir.Ertesi gün günes görmeyen bir yere alinir eger recel kabiniz gercekten hava gecirmezze 6 ay ila 1 sene kadar muhafaza edebilebilir.

NOT:renginin kirmizi olmasi istenirse eger ayvanin ayiklanmasindan cikan tüm cekirdekleride recele katilarak beraber kaynatilir…

8 thoughts on “AYVA RECELI

  1. Canim ellerine saglik cok guzel gorunuyor,ozellikle rengi super.Afiyetler olsun.Hayirli pazarlar dilerim.
    SEVGILER…..

  2. mmmmmm guzelll..bahcedekı ayvaları toplamalı ve kaynatmalı:))

    elerınıze saglık.

  3. Canim blogumu ziyaret edersen,sana ait odul var alirsan beni cok mutlu edersin.SEVGILERRR

  4. merhabalar sonunda size ulaştım.adresinizi değiştirdiğiniz için ulaşamamıştım.msn nizdende yazı yazmıştım ama görmediniz galiba.yeni adresinizi almak için.ben de sizin sayenizde yardımlarınızla sayfamı açtım.tekrar tekrar teşekkürler ediyorum.sayfama bekliyorum.hoşçakalın.

  5. SELAM..Yeni evli sayılırım çalışmıyorum.yeni tatlara tariflere açığım yemek ve hamur işleri olsun yapmayı seviyorum..bu yüzden günümün yarısı ya tariflere bakmakla ya da mutfakta denemelerle geçiyor..ilk defa reçel yapacağım umarım becerebilirim..acemi şansı bakalım nasıl olacak;)sevgiler saygılar..

  6. Geri bildirim: AYVA RECELI | Lezizsofralar's Blog

Bir Cevap Yazın

