AYVA LOKUMU


   

Aslinda bu tarifi yapmaya karar verdigimde aklimdaki lokum degildi helvaydi,Sevgili Zuhal Yalcinda gördügüm ayva helvasini yapmayi istiyordum ama tarifin bir bölümünü yaptiktan sonra kesin bir u dönüsüyle bu lokum cikti ortaya, hem yeni bir tat hemde yeni bir tarif:)) iyikide cikmis diyorum cünkü hakikatende müthis lezzetli bir sey oldu ben dahil esim cok begendik  denemenizi siddetle tavsiye ediyorum…

Eger sizde ayva helvasini yapmak isterseniz buradan ulasabilirsiniz….

Ayva lokumunun Tarifine gelince;    

MALZEMELER:

  • 3 tane ayva
  • 2,5 su bardagi toz seker
  • cay kasiginin ucuyla kirmizi gida boyasi
  • 3 yemek kasigi nisasta
  • bolca hindistan cevizi

YAPILISI:Ayvalar soyulup cekirdek yataklari ayiklandiktan sonra limonlu suyun icinde yarim saat bekletilir,daha sonra kücük parcalara ayidigimiz ayvalar bir tencereye alinarak üzerini gecene dek su ilave edilip iyice yumusayincaya dek  pisirilir,yumusayan ayvanin suyu iyice süzülür ve blendirdan gecirilir sonra tekrar tencereye alinir üzerine sekeri ilave edilerek 15 dakika kadar orta ateste pisirilir,bir kaseye kirmizi gida boyasi,nisastasi ve 2,3 yemek kasigi su alinarak eritilir ve kaynayan karisima hizlica karistirilarak eklenir ve devamli karistirlilmaya devam edilir taki nisasta eriyip karisim iyice koyulasincaya dek. Iyice koyulasan karisim 5 dakika sogutulduktan sonra bir tepsiye bolca hindistan cevizi serpilir ve karisim üzerine dökülür bir kasik veya herhangi bir alet yardimi ile kenarlari ve üzeri düzlenir,    

Daha sonra üzerinede bolca hindistan cevizi serpilir ve soguk bir yerde 4,5 saat bekletilir,iyice icini ceken lokum düzgün bir bicak yardimi ile düzgünce kesilir(bicagin ucu islatilirsa daha kolay kesiliyor) Bir tabaga bir miktar hindistancevizi konur ve kestigimiz parcalar bir bir buraya alinarak her tarafi hindistan cevizine bulanarak bir tabaga alinir, mis gibi ayva kokusuyla lokumuz hazir,deneyenlere afiyet olsun diyorum…

19 thoughts on “AYVA LOKUMU

  1. hımm lokumuda nefis görünüyor bende ayva helvasını yapmıştım zuhal hn.görerek bunu da denicem en kısa zamanda ellerine sağlık canım.

  2. Canim ne tesaduff bende ayva tatlisinin tarifini verdim bu hafta,senin sayfayi ziyaret ettigimde baktimki sende de ayvali tarif var,gercekten guzel gorunuyor lokumlar ellrine saglik…..

  3. şu an anneme”bizde yapalım anne”diyorum:)
    tam arkamda annem çamaşır asıyordu ayva tatlısı yapalım derken bu tarif çıktı açılan sayfada çok güzel sözleri ardından bunları dedim:)
    annemde çok beğendi görüntüyü ellerine sağlık bende deneyeceğim ilk fırsatta ellerine sağlık çok çok güzel görünüyorlar.

  4. Lokumdanda öte birsey olmus,hem hafif hemde meyveli bir lokum.
    Bilseydim böyle nefis lokumlar yaptigini münchen’e dogru gelirdim bayramlasmak icin eline saglik sevalcim

  5. görüntü tek kelime ile süper ..bende bugün ayva aldım ayva tatlısı yapmak için.ama galiba fikrim değişecek bu tariften sonra:)nefis..

    ellerine sağlık canım svegiler.

  6. Seval, arkadaşım uyarmasaydı yeni bloğunu bilmeyecektim. İnternetten o kadar bi haberim son günlerde.:)
    Hayırlı olsun canım, çook güzel olmuş.
    Bu tatlıyı inşallah deneyeceğim, zira göz alıcı ve nefis görünüyor.
    Muhabbetle…

  7. Gercekten cok nefis görünüyor,cokta enteresan.Bunu mutlaka denemem lazim.Acaba baska meyvelerlede olurmu,cilek mesela.Ellerine saglik canim.Sevgiyle kal:)

  8. canim sen bi harikasin valla
    bu ne beceri bu ne marifet
    ellerine emegine saglik sevalim

    bide merak ettim bunlerin tadi eksi mi oluyor acaba:))

    ama harika bir renk insanin ici aciliyor valla

Bir Yanıt Bırakın

