CIKOLATALI DOGUMGÜNÜ PASTASI


Bu pastayi bugün olan dogum günüm icin yaptim yani kendime :))  Baktim hep biyerlere biseyler icin yapiyorum pastalari dedim niye kendim icinde söyle bol cikolatali bir pasta yapmayayim,dün gece cocuklari yatirdim önce ortalik sakinlesti sonrada girdim mutfaga ve bu cikolatali pasta cikti ortaya tabi cikolata tutkunu aylede bulunmaz bir firsat oldu…

Tarif birebir yilbasi pastasiyla ayni yinede burayada yaziyorum ayrintilarini;

YOGURTLU KAKAOLU PANDISPANYA (24 cm’lik kalip için)

Malzemeler

· 4 Adet Yumurta
· 4 Türk Kahvesi Fincani Toz Seker
· 3 Türk Kahvesi Fincani Un
· 1 Türk Kahvesi Fincani Yogurt
· 2 Yemek Kasigi Kakao
· 2 Yemek Kasigi Sivi Yag
· 3 Yemek Kasigi Kaynar Su
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Paket Vanilya

Pandispanya Yapilisi

· Yumurta aklarini cam bir kasede krem santi kivamina gelinceye kadar çirpin.
· Ayri bir kasede yumurta sarilarini, seker ve kaynar su ile seker eriyinceye kadar yaklasik 6-7 dk. çirpin.
· Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta aklari ve sarilari ile birlestirerek çok az daha çirpin.
· Yaglanmis ve unlanmis kaliba dökerek, önceden isitilmis 180 derece firinda yaklasik 30-35 dk. batirdiginiz kürdan temiz çikincaya kadar pisirin.

CIKOLATALI PASTACI KREMASI ICIN:

Malzemeler ;
½ Litre Süt
150 gr Toz Seker
65 gr Un
1 adet tam Yumurta
2 adet Yumurta Sarisi
1 tatli kasigi Vanilya
12 gr Kakao (ya da 8 gr Kakao ve 20 gr Sütsüz Çikolata)
50 gr Tereyag

Hazirlanisi;
1 tencereye 2 adet yumurta sarisi, 1 adet bütün yumurta 150 gr tozseker ve 1 tatli kasigi vanilya konularak 5 dakika çirpilir.Daha sonra bu karisima, 65 gr Un ve 12 gr Kakao (eger çikolata kullanilacaksa 8 gr kakao) katilir. Iyice karistirilir. Bu yeni karisima azar azar
ve yavas yavas karistirarak ½ litre süt katilir ve iyice yedirilir.Tüm karisim atese oturtulur. 4-5 dakika karistirilarak, muhallebi kivamina gelene kadar pisirilir.Çikolata katiliyorsa atesten indirilmeden önce 20 gr rendelenmis ve sütsüz olandan katilir. Karistirilarak iyice eritilir.Daha sonra krema atesten alinarak, sogumasi için bir müddet birakilir. Ilindiginda içine 50 gr tereyag karistira karistira katilir.Geriye sadece pandispanyayla kremayi birlestirmek kaldi orasida malum bir kat pandispanya bir katta krema üzerine de ic kremasindan kullandim ve bitter cikolatayi bicak ucuyla soyup üzerine serptim dillim resmindende anlasiliyordur umarim nefisti….

  

26 thoughts on “CIKOLATALI DOGUMGÜNÜ PASTASI

  1. Sevalcim pastan sahane olmus,yogun cikilotasiyla mideleri bayram ettirecek türden,ellerine saglik canim
    Dogum gününü kutlar saglikli uzun ömürler dilerim
    nice mutlu yillara

  2. Canım doğum günün kutlu olsun. Rabbim ailenle birlikde nice hayırlı,huzurlu yıllara eriştirsin inşallah.
    İnsanın kendini şımartması gibisi de yok:) Ellerine sağlık..

  3. sevalcim pastan harika olmuş…kreması çok hoşuma gitti….gramlar önemli olmaya başladı artık tartı alsam fena olmaz…

    öptüm arkadaşım…ellerine sağlık……….

  4. Canım harıka bır pasta olmuş .Ellerıne saglık.Daha nice mutlu yıllara sevdıklerınle dıyorum.Kucak dolusu sevgılerımı gonderıyorum..

  5. sevalcim sevdiklerinle beraber saglıklı uzun nice mutlu yıllar dilerim..pasta süper..afiyet olsun………..

  6. Hem geçmiş doğum gününüzü hemde yeni yılınızı en içten dileklerimle kutlar yeni yılda mutluluklar dilerim…2009 sizin için çikolata tadında geçer inşallah…

  7. İnsan,armağanını kalbi ile birlikte vermezse ne değeri vardır.
    Yeni yıllar ALLAH’ın bizlere verdiği armağandır.En mutlu günler seninle olsun.Armağanınla yücel,2009 senesinin tüm dileklerini vermesi dileğiyle NİCE MUTLU SENELERE….ÖPTÜM….

  8. merhabalar.yeni yılın bu ilk gününde .tüm sevdiklerinle birlikte sağlık,mutluluk,huzurve bol paralı günler diliyorum.herşey gönlünüzce olsun.ayrıca elmalı turtanı ve pastanı yaptım.ikiside harika oldu.yalnız tek değişiklik olarak marketten üzeri için çikolata almayı unuttuğum için meyveyle süsledim.turtayı ilerki günlerde yayınlıcam.ellerine sağlık.hoşçakal.

  9. sıhhat ve huzur dolu uzuuun yıllar yaşayın arkadaşım…zaten bu pastayı yiyenin ömrü uzar bence))eline sağlık

  10. Canim biraz gec de olsa dogum gününü kutlamak istiyorum, nice güzel yaslara insallah. Pastan da muhtesem olmus, ellerine saglik, sevgilerimi gönderiyorum.

Bir Cevap Yazın

