asure


Bu senenin asuresinide yaptim arkadaslar bugün, ama kilo hesabi degil cay bardagi ölcüsüyle cünkü burada dagitacak kimse olmadigindan sadece kendimize yetecek kadar oldu 6 kase asure cikti.

Tarifine gelince;

MALZEMELER:

  • 1 bucuk cay bardagi asurelik bugday(yarmada olur)
  • 1 bucuk cay bardagi pirinc
  • 1 cay bardagi haslanmis nohut (konseve)
  • 1 cay bardagi haslanmis fasulye(konserve)
  • 1 cay bardagi cekirdeksiz siyah kuru üzüm
  • 7,8 tane kuru sekerpare kayisi
  • 1 cay bardagi kabuklari ayiklanmis badem
  • 1 yemek kasigi susamisterseniz kavrulmus)
  • tarcin,1 tane nar
  • 1 cimdik tuz
  • 2 türk kahvesi fincani seker
  • yarim cay bardagi süt
  • 1 portakalin kabugunun rendesi
  • ceviz,findik(ben kullanmadim)

YAPILISI:

Aksamdan islatilmis bugday(yarma), üzerine 3 su bardagi su konularak tencereye alinir kaynamaya burakilir,10,15 dakika pisen bugdayin üzerine pirincler yikanip eklenir,üzerine bir cimdik tuz eklenir pisirilmeye devam edilir orta ateste.pirincler iyice yumusayinca eger suyu az ise 1 cay bardagi daha ilave edilir sonra sütü, sekeri,yine aksamdan islatilmis kuru üzüm ve küp küp dogranan kayisilar,haslanmis nohut,fasulye,portakal kabugu rendesi de eklenerek kivamina gelen asure ocaktan alinir ve kaselere bölünerek sogumaya burakilir iliyan asureler süslenmeye baslanir tarcini ve susami serpilir bademleri ve nar taneleride yerlestirdikten sonra servise hazir demektir afiyet olsun…Allah kabul eylesin…..

12 thoughts on “asure

  1. canım allah kabul etsin.çok güzel görünüyor aşureler ellerine saglık..ben kocamaaan bir tencere yaptım:)))bir hafta yeriz artık….görüşmek üzere…

  2. Amin,cumlemizinkini kabul etsin.Senin asurelerde nefis gorunuyor ellerine saglik.Daha o kadar cok kisi vardiki verecek ama ben yedim bitirdim hepsini:)
    birsey degil canim ne demek seninkinin yaninda.Afiyet olsun.Selamlar,sevgiler

  3. MERHABA ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.ALLAH KABUL ETSİN.ÖLMÜŞLERİNİN RUHUNA DEĞSİN.BEN DE ÇOK SEVERİM AŞUREYİ.YAPMADIM AMA MALZEMELERİMİ BUGÜN ALDIM.YAPICAM.BEN YARIM KİLO BUĞDAYDAN YAPIYORUM.HOŞÇAKAL

Bir Cevap Yazın

