Balli Helva (Fas Mutfagindan)


Size Fas’tan harika bir helva tarifi verecegim eminim denerseniz sizde bizim gibi mudavimi olacaksiniz bu lezzetin…

Almanca kursu arkadasimin yaptigi ve bizimle paylastigi bu tarifi tadip begenince tarifini istemistim sevgili EL YASSINI YAMINA’ dan o da sag olsun hemen yazip getirmis bende tekrar deneyip resimledim…Biz cok begendik zaten sizde icindeki malzemelerine bakip ne müthis lezzetli bir sey oldugunu anlayacaksiniz ama tavsiyem fazla kacirmayin cünkü bir kalori bombasi :)))

Not:bana verdigi ölcüler bunlar bu ölcüden bir hayli cikiyor siz kendinize göre malzemeyi azaltabilirsiniz!

MALZEMELER:

  • 500 gr un
  • 250 gr tereyagi
  • 200 gr susam
  • 2 yemek kasigi anason(anis)
  • 200 gr findik(robotta ince cekilmis)
  • 200 gr badem(robotta ince cekilmis)
  • 200 gr pudra sekeri
  • 1 cay kasigi tarcin
  • 200 gr bal
  • 50 gr tüm badem

YAPILISI:

Un öncelikle bir tavaya alinir ve kisik ateste sürekli karistirilarak rengi iyice donene dek kavrulur,kavrulan una tereyagi eklenir sonra  yag eriyene dek yine kavrulur ve ocaktan alinir üzerine susam,anason,findik tozu,badem tozu,tarcin,pudra sekeri ve bal ilave edilerek elle yogrulur sonra isterseniz truf seklinde istersenizde dilediginiz sekil verilir ve üzeri kavrulmus bademle süslenerek servis yapilir…

9 thoughts on “Balli Helva (Fas Mutfagindan)

  1. amanınn malzeme listesine bak:) yemede yanında yat yahuuu!
    sadece anason niye var orda onu çakamadım:)
    ellerine sağlık canımm

  2. Bende cikaramadim valla:)) yerken agiza tadi gelmiyor ama tarifi görene dek anlamamistim bende icinde anason oldugunu,dilersen koymayada bilirsin tadindan pek fark edecegini zannetmiyorum…

Bir Cevap Yazın

