HASHASLI CÖREK


      

Gecenlerde yaptim ama firsat bulup birtürlü yayinlayamadigim bu yumusacik cörekleri bugün firsat bulmusken yayinlayayim dedim,cayin yanina harika gidiyor hem doyurucu bir o kadarda cok lezzetli denemenizi tavsiye ederim,tarifini daha önce hic denemedigim icin Nefisyemektarifleri diye bir siteden aldim resimli ve cok acik anlatimi ile yaparkende hic zorlanmadim orjinal tarifi icin buraya tiklamaniz yeterli olacaktir bende tarifi degisiklik yapmadan uyguladigim icin aynen yayinliyorum,

MALZEMELER:

  • 1 kg un
  • 1 çorba kaşığı kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • aldığı kadar ılık su
  • tuz
  • Ezilmiş haşhaş
  • Haşhaşın içine dövülmüş cevizde koyabilirsiniz.
  • Sıvıyağ
  • 1 adet yumurta

YAPILISI:

Bir kase içerisinde mayayı ve şekeri ılık su ile eriterek 5 dakika kadar bekletelim.Hamur kabına unu ve tuzu koyarak mayamızı da ekleyelim ılık su ile yumuşak bir hamur kıvamına gelene kadar yuğuralım.Üzerini örterek mayalanmasını bekleyelim.İstenirse fırınlarda satılan hamurlarlada yapılabilir.

Hamurun mayası geldikten sonra hamuru 4 eşit parçaya bölün.Hamurları elinizle biraz genişleterek üzerine sıvı yağ dökün ve haşhaşı üzerine yayın.Bütün parçaları aynı şekilde aralarına haşhaş koyarak üst üste yerleştirin.Oluşan 4 katlı hamuru elinizle büyütün ve bıçakla 4 cm lik şeritler halinde keserek kendi etrafında burun ve tepsiye yanyana gelecek şekilde dizin.Fırına sürmeden önce çörekleri dilediğiniz boyda kesin. Üzerine yumurta sarısı sürerek fırında pişene kadar kızartın.                

13 thoughts on “HASHASLI CÖREK

  1. upss nicedir aklımda şööle güzel bir haşhaşlı çörek..ben fırından aldıgım ekmak hamuruyla yapıyorum çogu zaman bir de ara katları kimi zaman margarinle yağlıyorum çıttır çıttır oluyorlar.eline sağlık arkadaşım.büyük lezzet benim için haşhaş..

  2. sevalcim harika görünüyor çörekler..hiç denemedim ama arkadaşlarda yemiştim…artık sayende tarifi var..yaparım en kısa zamanda…ellerine saglık canım..hayırlı cumalar…

  3. Merhabalar ;
    Gayet pratikmiş nedense hep gözümde büyütürdüm şu haşhaşlı çöreği 🙂
    Ellerinize sağlık efnes görünüyor:)

  4. Merhaba…siteniz çok güzel…Ben wordpresse üye oldum ama ne işe yaradığını ve ne yapmam gerektiğini bilmiyorum rica etsem anlatabilir misiniz…
    oya

Bir Cevap Yazın

