profiterol


Sevgili Tadina doyamadim(Dilek) te gördügüm bu tarifi misafirleriminde gelecegini duyunca hem güzel bir ikram olur diye düsündüm hemde uzun zamandir denemek istedigim tarifi uygulamis bulundum,Ben ve arkadaslarim cok begendik,ilk defa denememe ragmen beni yari yolda burakmadi hic garanti bir tarif diyebilim denemek isteyen varsa,bu adara Dilegede tesekkür ediyorum…Tarifi harfiyyen uyguladim onun icin aynen aktariyorum,elbetteki orjinal tarifinede ulasmak isterseniz buraya tiklamaniz yeterli olacaktir…
 
Malzemeleri:
-1 su bardağı su
-1.5 su bardağı un
-100 gr. Margarin yada tereyağı
-1 tatlı kaşığı toz şeker
-1 çay kaşığı tuz
-4 yumurta

Kreması için:
-500 ml. Süt
-1 su bardağı toz şeker
-3 yemek kaşığı un
-1.5 yemek kaşığı nişasta
-2 portakal kabuğu rendesi(ben kullanmadim)
-50 gr. Tereyağı

Üzeri için:
-1 pk. Çikolatalı sos
-1.5 su bardağı süt
-Üzerine hindistan cevizi rendesi

Hazırlanışı:
1-İlk olarak hamuru için bir tencereye suyu, tereyağını, toz şeker ve tuzu ilave edip orta ateşte margarin eriyinceye kadar biraz karıştırıyoruz.
2-Margarin eriyip su kaynayınca üzerine azar azar unu ekleyerek iyice karıştırıyoruz. Hamuru 3-4 dakika pişiriyoruz.
3-Pişen hamuru başka bir kaba alarak soğutuyoruz. Hamur ılınınca üzerine birer birer yumurtaları ilave ederek elle yada mikserin düşük seviyesinde iyice karıştırıyoruz.
4-Hamur hazır olunca hamuru şanti torbasıyla sıkıyoruz yada tatlı kaşığı yardımıyla yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı şekilde yerleştiriyoruz
5-Hazır olan hamurları önceden ısıtılmış 160 35-40 dakika kadar pişiriyoruz.Pişirme esnasında ve piştikten 40 dakika sonrasına kadar fırının kapağını kesinlikle açmıyoruz,hamurların sönmemesi için
6-Bu arada krema malzemelerini bir tencereye ilave edip iyice karıştırıyoruz.Orta ateşte karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelmesini sağlıyoruz.muhallebi kıvamına gelince ocağı söndürüp kremanın soğumasını bekliyoruz.
7-Profiterollerin kenarı bıçak yardımıyla kesikler oluşturup,içine tatlı kaşığıyla bolca krema dolduruyoruz
8-Çikolatalı sosu 1.5 su bardağı sütle pişirip soğumasını bekliyoruz
İyice soğuyan sosu profiterollerin üzerine gezdiriyoruz ve hindistan cevizi rendesiyle süslüyoruz.
32 thoughts on “profiterol

  1. Canımcım bu ne güzellik. Profiterolu çok severim seninki de çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık arkadaşım.

    Sevgilerimle
    Canan

  2. harika görünüyorlar arkadaşım.hiçde sanıldıgı kadar zor bir tarif değil aslında.bende ilkinde çok stresle yapmıştım ama sonrasında oyun gibi gelmeye başladı.eline sağlık

  3. Cok nefis görünüyor gecekten. Simdi bu resmin gecek olmasini isterdim:) Ellerine saglik canim,size afiyet seker olsun.Sevgiyle kal.

  4. Çok muhteşem bir görüntü ellerine sağlık arkadaşım…

    Etkinliğime buyurun…
    37. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.com
    http://gelibolu17.blogspot.com/
    http://selmahlc.blogcu.com/

    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
    23 SUBAT 2009 – 09 MART 2009 TARİHLERİ ARASINDA
    http://sevincceden.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.

    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
    VE TARİFİNİZE ” PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 37.HAFTA ” BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.
    C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM.
    ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN.
    EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMINIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Bir Cevap Yazın

