Hediyelik bonbonlu cicek kurabiyeler


   

Baslik cok uzun oldu ama sadece cicek kurabiye demek haksizlik olurdu sanirim….Bu cici kurabiyeleri kizimin dogum gününde grubundaki cocuklara hediye etmesi icin yaptim pastanin yaninda, cokta iyi yapmisim kutlamadan sonra beni gören cocuklar cok begendiklerini söyleyince gercekten cok sevindim.Tarifini sevgili Ab-i Hayat( Bengisu)dan aldim,kendisinin verdigi tarifi harfiyyen uyguladim birtek farkla,hamuru yaptiktan sonra kurabiyeleri kalipla kesip tepsiye yerlestirdim sonra cöp sisleri ortadan ikiye kesip kurabiylerin ortalarina dikkatlice yerlestirdim pisirdikten ve firindan cikardiktan sonra 2,3 saat iyice sogumasini bekledim sonrasinda ise paketledim sekilde görüldügü üzere…Tarifin orjinaline buradan ulasabilirsiniz, kendisinede banaböyle güzel ve cici bir fikir verdigi icin tesekkür diyorum.

  

MALZEMELER

  • 200gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un  
  • Üzeri için:2 pk Bonibon 

 

 

 

YAPILISI:

Tereyağ ,şeker,sıvı yağ,yumurta ve vanilyayı iyice karıştırıyoruz.Bu karışıma nişastayı,kabartma tozunu ve aldığı kadar unu da ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.15 dk. kadar buzdolabında bekletiyoruz. Sonra hamurun üzerine buzdolabı poşeti koyup merdane yardımıyla açıp çiçek kurabiye kalıbıyla kesiyoruz. Üzerine bonibonları bastırıyoruz. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında üzerleri kızarmadan pişiriyoruz.

12 thoughts on “Hediyelik bonbonlu cicek kurabiyeler

  1. Etkinlikten sonra tekrara merhaba. Kızınızın doğum dünü kutlu olsun. Sizinle mutlu, sağlıklı bir hayat sürsün. sevgiler…

  2. Seval’cim çok hoş olmuş kurabiyeler. ben de daha önce denedim bonibonlu kurabiye. ama bonibonların boyası maalesef kurabiyeye geçti. Senin ki nasıl başarılı oldu, aydınlatırsan sevinirim canım.sevgilerle.

  3. güzel bir fikir olmuş.kızımın hemen dikkatini çekti bile.eline sağlık canım.tatlı kızına da nice güzel seneler dilerim..

  4. Canım kurabıyeler pek seker olmuşlar ellerıne saglık.Cocuklar cok sevmışlerdır .Sana kucak dolusu sevgılerımı gonderıyorum.

  5. ellerinize saglik, kizinizada nice yillar, Rabbim hayirli evlat eyler insallah.. bende kizimin dogum günü icin böyle kolay ve cici bir tarif ariyordum. Okadar seker olmuslarki insan yemeye kiyamaz. elinize yüreginize saglik. selamlar..

Bir Cevap Yazın

