sodali ve keten tohumlu ekmek


Bugün baktim evde ekmek kalmamis hazirdada denemeyi istedigim bir tarif olunca ekmegi yapmak kacinilmaz oldu bende öglen hemen denedim  ve firindan cikar cikmaz dumani üstünde tereyagiyla yedik aksama yemek bile aramadik:)) Tarif icin sevgili Halime’ye (bebekler melekler) tesekkürler gayet acik anlatimi ile yaparkende hic zorlanmadim denemenizi öneriyorum…

TARIFI ICIN:

MALZEMELER:

  • 1 su bardagi su
  • yarim su bardagi süt
  • 1 sise soda (mineralwasser kullandim)
  • 2 yemek kasigi seker
  • 1 yemek kasigi tuz
  • 40 grlik yasmaya
  • aldigi kadar un

 

YAPILISI:Ilik suyu,sütü,mayayi ve sekeri derin bir kaba alip karistirdim ve icine el yakmayacak kadar sicak suyu lavoboya koyup icine kabi oturttum (cabuk mayalanmasi icin) siz evin herhangi sicak bir yerine koyup zamaniniz varsa bekleyebilirsinizde,maya köpürene kadar beklettim yaklasik 10,15 dakika kadar sonra icine soda tuz ve yeterince unuda ekleyerek yumusak kivamli bir hamur yogurdum ve yine ayni yerde yarim saat daha beklettim hamur 2 katina cikana dek,sonra hamuru bolca un serptigim tezgaha aldim ve 2 parcaya ayirdim bir parcasina sekil vererek yagli kagit serdigim tepsiye yerlestirdim 2. parcasina evde bulunan 3 yemek kasigi kadar ketentohumunuda ilave ederek tekrar yogurup sekil verip onuda tepsiye yerlestirdim,tepsiyi 30 derece kadar isittigim sonra altini kapattigim firina koydum ve iyice mayalanmasini bekledim sonra firindan cikarip üzerine keskin bir bicakla cizikler attim ve üzerine siviyag sürüp tekrar firina verdim,unutmadan firina dayanikli bir kaba su koyup firinin bir kösesine koydum firini önce 250 dereceye ayarladim 10 dakika pistikten sonra  200 dereceye indirdim isisini ve üzeri iyice kizarana dek pisirdim. Cikincada bir bezin arasinda soguttum.

15 thoughts on “sodali ve keten tohumlu ekmek

  1. Ellerinize saglik.
    Sizin ekmekte harika görünüyor.
    Ben eksi maya hastasiyim.Pakmayayla olan ekmek ertesi gün ufalaniyor.Deneyin bak eksi mayayla öyle olmuyor.
    Tesekürler ziyaretiniz icin.Yine beklerim.
    Sevgilerle.

  2. ekmek muhteşem olmuş.kokusu taaa trabzona kadar geldi.zaten buranın ekmeklerine de benzemiş.ellerine sağlık canım…

  3. Canım ya gecenin köründe bu bana yapılırmı harika olmuş.Zaten tüm dolaştığım arkadaşlardaki tabakları topladım dayanamadım ekmekleride aldım kocaman sevgiler…

  4. Seval, ekmeklere taktigim su aylarda ilk firsatta deneyecegim insallah. Hemen hemen 6 ayi gecti ve ben ekmek almiyorum. Simdi de kepekli vs yapiyorum cok güzel oluyor.
    Tarifdeki soda daha mi cok kabartiyor acaba. Yani mayanin harekete gecmesini tetikliyor galiba.
    Ellerine saglikarkadasim.
    Hayirli cumalar…

Bir Cevap Yazın

