ARABASI


Yemekteyiz programinin gecen hafta Kayseri’ye gelmesiyle arabasida bir hayli tartisma konusu oldu yarismacilar arasinda,aslinda tartismaya acik olmayan bu yemegin bir hayli üzerinde gittiler haksiz olarak.Her kis en az bir kac defa yapariz bizde arabasini,yemeside güzel olur tüm ailenin bir araya gelip basinda ettigi hos sohpetide…Birde arabasini yeme sanati vardirki bu en büyük özelligidir ayni zamanda hamurunun cignenmeden direk yutuluyor olmasidir bunuda herkes beceremez dogal olarak :)) Bana sorarsaniz eger bende beceremiyorum ancak cigneyerek yiyebiliyorum:)) Bu kadar övmüsken bu yemegi artik yapilisina geceyim…

MALZEMELER:

Hamuru icin:

  • 6 su bardagi su
  • 1,5 su bardagi un
  • 1 corba kasigi tuz

YAPILISI:3 su bardagi su genisce bir tencereye alinarak kaynamaya burakilir bir yandan un bir kabin icinde 3 su bardagi su ile mikserle cirpilir( eger elinizde cirpiyorsaniz,cirptiktan sonra bir kevgirden gecirmelisiniz icinde topaklik kalmamasi icin),tenceredeki su kaynayinca icine tuzu ilave edilir ve hazirladigimiz unlu karisim hizlica karistirilarak ilave edilir ve iyice koyulasip kaynamaya baslayinca ocaktan alinip islatilmis tepsilere dökülerek önce oda isisinda iliyana dek bekletilir (hamurun catlamamasi icin) sonrasinda ise soguk bir ortama veya buzdolabina konur (hamurun tamamiyle tutmasi icin 4 veya 5 saate ihtiyaci vardir bunun icin hamuru sabahtan yapmakta yarar var.)

CORBASI ICIN:

  • 1 tane tüm tavuk veya 2 kilo tavuk budu
  • 1 corba kasigi kavrulmus un (bunun icin teflon bir tavaya sadece un konularak sürekli karistirmak suretiyle rengi donene dek kavrulur )
  • 1 corba kasigi tereyagi
  • 5 su bardagi tavuk suyu
  • 1 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 yemek kasigi biber salcasi
  • tuz,kirmizi toz biber,1 cay kasigi pul biber
  • 1 tane tavuk bulyon

YAPILISI:

Tavuk bir tencereye alinarak üzeri gecene dek su ve 1 tatli kasigi tuz eklenip iyice haslanir sonra suyu bir kenara alinarak tavuk etleri kemiklerinden ayiklanip didilir ve bir kenara alinir,ayri bir tencere ocaga alinir ve icine tereyagi konur üzerine salcalar eklenip 1 kac dakika kavrulur ve üzerine tavuk suyu ve 2 su baragi kadarda kaynar su ilave edilir sonra tuzu,kirmizibiberi,pulbiberi ve tavuk bulyonu konularak kaynamaya burakilir diger taraftan kavrulmus unun icine su eklenerek elle cirpilir ve süzgecten gecirilir sonra corbaya hizlica karistirilarak ilave edilir corba kaynayana dek karistirilir ve kaynayinca kontrol edilerek eger koyu ise kivami biraz daha kaynar su ilave edilir,corba 10 dakika kadar bu sekilde kaynadiktan sonra tavugu eklenir ve bir 10 dakika kadar daha kisik ateste pisirilip dumani üzerinde servis edilir, yaninda limon ve pul biberde ikram edilmelidir.

                  

Bilmeyenler icin 🙂 önce hamurdan kasikla bir parca alinir sonra corbaya bandirilip corbasiyla beraber tüm olarak yutulur veya cignenerek yenir tamamen size kalmis…

                 

15 thoughts on “ARABASI

  1. ellerine saglik bu corbayi hic denemedim ama cok denemek isterim arkadasim yapiyordu ordan biliyordum cok guzel gorunuyor. selamlar

  2. Yiyenler, daha doğrusu yemeye çalışanlar yutamadıklarını söylemişlerdi arabaşını. Ama ben tutucu değilim, hamur olsun , çorbası olsun daha ne isterim? Hiç tatmadım ama tatmayı çok istiyorum bu lezzeti.

    Bu arada dün sayfanız açılmıyordu haber vereyim dedim.

  3. ben de yemekteyiz de duydum ama yapılışının bu kadar zahmetli lduğunu anlayamamışım.eline sağlık.nefis bir lezzet..

  4. Benim memleketimd ede bu corba yapilir ama ozel gunlerde yapariz .Davet lerde yapilir.Ikram edilisi deyisik sadece .Cok guzel olmus ve ben yillardir yememiism bu corbayi.ellerinize saglik

  5. Sevalciğim, nefis görünüyor.Ellerine emeğine sağlık.Hiç yapmadım ama eminim çok lezzetlidir.
    Sevgilerimi gönderiyorum…

  6. sevalcim sıkca duydugum bir tarif ama tadını bilmiyorum..çok lezzetli bir yemek oldugu belli.biraz emek istiyor..ellerine saglık canım..nefis görünüyor..afiyet olsun sizlere…sevgiler.

  7. slm arkadaşlar,arabaşı yozgata ayit bir yemektir.soğuk kış aylarında arabaşıyla sıcacık bir ortam oluşur,eğlence nitelikli yapılan bir çorbadır.

  8. merhaba ben mersinliyim.Buranın yörükleri arabaşı çorbasını çok yaparlar özel günlerde. Sizin tarifinizi dün denedim .ben de biliyordum kendimce ama benim çorbam istediğim lezzette olmuyordu.Kayınvalidemden de hiç bi püf noktasını öğrenemedim bu zamana kadar.O çok yapar.araştırdım ve sizin tarifinizle denedim sonuç harika .aynı lezzeti yakaladım.Yalnız tavuk miktarına göre un ve su oranları artırılmalı bana göre.yetersiz geliyor.sevilay

  9. yapmayın allah aşkına çiğnenirmi hiç arabaşı:S
    adetidir kar yagdıgında yapılır kar uzerınde sogutulur hamuru sonra sıcacık corbaya batırılıp yutulur oh miss:)
    ellerinize sağlık…

Bir Cevap Yazın

