paykek (käsekuchen)


Nihayet istedigim gibi bir paykek yaptim cokta lezzetli oldu…Sizde benim gibi kivamini tutturamayanlardansaniz birde bu tarifi deneyim derim kesinlikle garantili bir tarif ben cok memnun kaldim…Sosu icin önceden yaptigim ayva recelini kullandim siz herahangi bir soslada servis yapabilirsiniz mesela cikolata veya karamel sos gibi yada sade yemek isteyebilirsiniz asagidaki resimdeki gibi herhali cok lezzetli oluyor… Tarifine gelince;

MALZEMELER:

  • 800 gr quark (süzme yogurt veya labne peyniri)
  • 200 gr toz seker
  • 100 gr un
  • 1 paket vanilya
  • 100ml süt
  • 5 yumurta sarisi
  • 5 yumurta aki kar haline getirilmis
  • 300ml Schlagsahne cirpilmis(sivi krema)
  • 1 cimdik tuz
  • 1 limonun rendelenmis kabugu

Tabani icin:

  • 1 paket eti burcak bisküvi(rondodan cekilmis)
  • 100 gr margarin veya tereyagi

YAPILISI:

Öncelikle 26 cmlik kelepceli kalibin kenarlarini yaglayip tabaninada yagli kagit yerlestiriyoruz,rondodan gecirdigimiz bisküvileri erittigimiz margarinle karistirip hazirladigimiz kalibin dibine düzgünce yerlestiririyoruz.Ic harci icin öncelikle sivi kremayi mikserin en yüksek seviyesinde tepecikler olusturana dek cirpip kenara aliyoruz sonra yumurtalari icine sarisi kesinlikle kacmayacak sekilde ayiriyoruz ve icine bir cimdik tuz atarak tepecikler olusturayak sekilde kar haline getiriyoruz,harci hazirlayacagimiz derince bir kap aliyoruz icine sütü sekeri ve unu alip bir cirpici yardimiyla elde iyice cirpiyoruz üzerine yumurta sarisi,limon kabugu rendesini ve quarki (süzme yogurdu) ekleyip yine elde iyice karistiriyoruz sonra bir spatulayla cirpilmis sivi kremayi ekliyoruz ve sondürmeden yavas yavas karistiriyoruz,iyice karistiktan sonra cirpilmis yumurta akinida ekleyip yine ayni sekilde söndürmeyecek sekilde yavas yavas karistirip kaliba döküyoruz ve üzerini spatulayla düzleyip firina veriyoruz,firini önce 250 dereceye ayarlayip bu yükseklikte 20 dakika pisiriyoruz daha sonra üzeri kizarmaya baslayinca isiyi 170 e indirip 25,30 dakika kadar daha pisiriyoruz,bu sürenin sonunda iyice pistiginden eminsek eger firini kapatip icinde sogumaya burakiyoruz.Soguduktan sonra firindan alip buzdolabinda bir gece bekletiyoruz ertesi gün servis yapabiliriz dilediginiz bir sosla yada sade olarak.

19 thoughts on “paykek (käsekuchen)

  1. Ya şu peykek in görüntüsü yeter yaaaa insan eriyor karşısında…
    Fırınıma güvensem yapicam güveenmiyrum işte…
    Ellerine sağlık arkadaşım…
    Sevgiler

  2. Sevalcim ne kadar güzel bir görüntüsü var lezzetini düşünemiyorum bile ellerine sağlık canım hiç denemedim bu tarz kekleri ama bu görüntüden sonra mutlaka deneyeceğim canım kucak dolusu sevgiler canım

  3. Merhabalar, güzel bir etkinliğimiz var, “hediyeleşmek” üzerine. Katılmanızı arzu ederim, ayrıntılar sayfamda, sevgiler

  4. paykek muhteşem görünüyor yemede yanında yat diyorum gerçi yemişsindir ama :))) Neyse biz fotoyla yetinelim ellerine sağlık.selin.

  5. Sevalcigim,bende uzun zamandir kivamini tutturamiyorum dogrusu ins deneyecegim bu tarifi.Benim de coookkk severek yedigim lezzetlerden biridir peykek:)Eline saglik canim.

    Selamlarimla,Serap.

  6. üfff sevalcim ne nefis birşey bu yahu
    harika görünüyor bende hala yapacağım bir türlü deneyemedim şu peykeki hatta kaç sefer labneleri falan hazır ettim hep ertele dur:)
    ama bu sefer kararlıyım bu haftayı bir atlatayım inşAllah.
    seninkisi çok güzel görünüyor tekrardan ellerine sağlık olsa kocaman bir dilimi şöyle bir yerdim ah ah):

Bir Cevap Yazın

