isginli tart (rhabarber kuchen)


Klasik olacak ama bu tarifi yapali baya oldu(3 hafta kadar) fakat yayinlanmak icin bu güne kadar bekledi,isgin her zaman kullandigim bir sey degil fakat Almanlar cigini,marmeladini ve cesitli pastalarda bir hayli kullaniyorlar bende bu sezonunda seytanin bacagini kirip 1 kilo kadar aldim aslinda aklimda baska bir tarif vardi ama acilen misafir gelecegini duyunca o zor tarifi bir kenara burakip bu klasik tart tarifimde denedim böyleside harikada oldu . Sezonu gecmeden istedigim bir kac tarifini daha denemeyi düsünüyorum simdiden mutlaka paylasacagim sizlerlede,isginin görüntüsü asagida (resim netten alintirdir!)

  MALZEMELER:Hamuru icin:

  • 150 gr yumusak tereyagi yada margarin
  • 150 gr seker
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 4 yemek kasigi süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • yeterince un

ici icin:

  • 500 gr isgin
  • 1 cay bardagi seker
  • 1 acuv dövülmüs ceviz
  • 1 cay kasigi tarcin

YAPILISI:

Hamur malzemeleri yogurularak buz dolabinda 10 dakika kadar bekletirlir bu arada isginlar soyulur ve küp küp dogranir,hamurdan 1/3 ayrilarak yaglanmis kelepceli kaliba yerlestirilir kenarlar 3 veya 4 cm kalinliginda yüksek burakilir,üzerine isginlar yerlestirlir sonra seker,ceviz ve tarcin üzerine serpilir hamurdan kalan parcada üzerine heryere esit gelecek sekilde rendelenir önceden isitilmis firinda 170 derecede üzeri kizarana dek pisirilir…

12 thoughts on “isginli tart (rhabarber kuchen)

  1. Alman arkadasimda yemistim tadi cok güzeldi ben cesaret edip almadim .
    nefis görünüyor tarcin nefis bir aroma katmistir pastaya ellerine saglik sevalcim

  2. Seval, hamileyken gözüm dönmüs ve ot bitki ne olursa canim cekmisti.:) Isgini ilk o zaman denedim ve tabi o dönemde tiksindim, bir daha da ddenemeye cesaret edemedim.
    Ama övgülerine bakinca denesem mi diye düsünmeye basladim.
    Ellerine saglik…

  3. ellerine sağlık cnm tart her zaman çok sevdiğim bir tatlı çeşididir.ışgın ise hiç tatmadığım bir lezzet.denemek isterim en kısa zamanda.şimdilik hoşçakal.

  4. Arbella TV kazandırıyor

    Mutfakta ilk yardım kanalı Arbella TV, mutfakta ‘gizli kalmış yetenekleri’ ödüllendiriyor… Arbella Makarna’nın kurduğu internet televizyonu Arbella TV, açtığı makarna tarifi yarışmasıyla, her ay farklı illerden gelen, yöresel izler de taşıyan tarifleri geniş kitlelerle paylaşma şansı sunuyor. Güzel ve özgün tariflerin sahipleri de çeşitli armağanlar kazanıyor.

    Yarışmaya katılmak için yapılması gereken tek şey; Arbella Makarna’yla en pratik, ekonomik, hızlı ve lezzetli yemek tarifini hazırlamak ve fotoğrafını da çektikten sonra Arbella TV’ye göndermek.

    Bunun için önce siteye ücretsiz olarak üye olunuyor ve yarışmaya katılma hakkı elde ediliyor. Arbella TV’nin genç ve cana yakın aşçısı Cenk de, gönderilen tarifleri değerlendiriyor, yorumlarıyla sitede paylaşıyor. Gelen tariflerden 12’si çeşitli hediyelerle ödüllendiriliyor.

    Yarışma Nisan, Mayıs ve Haziran ayları boyunca sürecek, her ayın birincisi de onu izleyen ayın ilk haftasında açıklanacak.

    Yarışmaya ilişkin daha ayrıntılı bilgi için http://www.arbella.tv adresini ziyaret edebilirsiniz.

    http://www.arbella.tv
    http://www.evdeyimaciktim.com
    Medya İletişimi ve Ayrıntılı Bilgi İçin
    Aycan Işık
    Pointistanbul Halkla İlişkiler
    (212) 240 33 73 aycan@pointistanbul.com

  5. arkadaşım ellerine sağlık görünüşü çok güzel eminim tadıda güzeldir, ben isgini ilk kez görüyorum, bizim ıspıt dediğimiz ve yapraklarını sarma yaptığımız otun köklerine benziyor sanırım, yarabbim bizler için neler yaratıyor değilmi,afiyet olsun size…
    mutlu günler…

Bir Cevap Yazın

