TOMBIK KABAK VE PATLICAN DOLMASI


Uzunca bir aradan sonra herkese tekrar merhabalar… 

5 haftalik bir Türkiye tatilini daha geride burakip evimize döndük gecen hafta,dönüsümüz biraz eziyetli olsada yinede ailemle gecirdigim zamani hic bir seyle degismezdim heralde…beraberce bolca güldük eglendik yedik ictik tatilimizin sonuna dek tadini cikardik cocuklarla beraber.Birdaha gitmek ne zamana kismet olur bilemiyorum ama tek bir sey biliyorum arkamda buraktigim ailemi simdiden herseyden cok özledim…

Yemegimize gelince bu tombik kabaklari burada ilk defa görüyorum simdiye kadar cogu arkadasimda görmüstüm ilgimide cekmisti sekli ama bulmak kismet olmamisti ee bende türkbakkalinca görünce kacirmadim aldim hemen bugünde pisirdim cok lezzetli oldular,insallah bundan böylede hep gelirde bizde bu lezzetten mahrum kalmayiz…

MALZEMELER:

  • 4 tane tombul kabak
  • 2 tane tombul patlican
  • 1,5 su bardagi pirinc
  • 1 bas sogan
  • tuz,karabiber,kimyon
  • 1 tatli kasigi biber salcasi
  • 1 cay kasigi sebzeli cesni
  • yeterince siviyag
  • yarim demet maydonoz

YAPILISI:

Kabaklar yikanip ucu tirtilli bir bicakla cizilir ,patlicanlar basi kesilip alacali soyulur ikisininde ici oyulur yikanir onlar dinlenirken pirinc bir kaba konur üzerine gecene dek kaynamis su konup 10 dakika kadar dinlendirilir,sonra kalan suyu süzülüp üzerine incecik dogranmis sogan,maydonoz, baharatlari,cesni, bibersalcasi ve siviyagi konup iyice harmanlanir sonra kabagin ve patlicanin diplerine biraz tuz serpip hazirladigimiz harctan cok tikabasa olmamak sartiyle doldurulur ve tencereye yerlestirilir üzerine kabaktan kesilen kapaklari konur patlicana ise domates yerlestirlir,pisirme suyu icin yine biraz sivi yag ,sicak su ve birazda tuz eklenip kisik ateste pismeye burakilir,pisince alti kapatilip ister sicak istersenizde soguk olarak olmazsa olmaz yogurtla beraber servis yapilir.

2 thoughts on “TOMBIK KABAK VE PATLICAN DOLMASI

  1. Allah yardımcın olsun canım. Yurtdışında yaşamak eminim çok zordur. İnşallah en yakın zamanda yeniden sevdiklerine kavuşursun.

    Dolmaların resmen gel beni ye diyor. Ellerine sağlık.

    Sevgiler
    Canan

Bir Cevap Yazın

