GÜL BAKLAVASI


Yaptigim baklavalarin sonuncusuda gül baklavasiydi,bu sekilde cok hos görünüyor bence simdiye dek denemeyen varsa denesinler bir defa mutlaka memnun kalacaklarindan eminim(denerseniz eger görüs ve elestirilerinizi bekliyorum)Son tarifimiz ise söyle;

MALZEMELER:

  • 1 su bardagi süt
  • 1 su bardagi sivi yag
  • 1 cay bardagi su
  • 3 yumurta
  • 2 yemek kasigi sirke
  • 1 cimdik tuz
  • alabildigince un(kulak memesinden yumusak olmali)

DIGER:

  • acmak icin nisasta (un katkisiyla)
  • dövülmüs ceviz
  • serbeti icin:4 su bargi su,4 su bardagi seker ve yarim limon
  • süslemek icin sam fistigi

YAPILISI:Hamur hazirlanip ceviz büyüklügünde bezelendikten sonra en az yarim saat kadar dinlendirilir nisasta yardimi ile genisce acilir ve dörde kesilir herbir parca karsilikli kenarlarindan ortaya büzülür ve ortasina ceviz konur kenarlar karsilikli üst üste kapatilir ve tepsiye ters cevrilir,

                   

tepsi dolana dek yapilir ve kizdirilmis siviyag tereyagi karisimi üzerine gezdirilerek önceden isitilmis firinda 200 derecede alti üstü kizarana dek pisirilir,4 su bardagi seker, 4 su bardagi su ve yarim limonla hazirladigimiz serbet sicakken soguk baklavanin üzerine gezdirilir bir gece bekletilen baklava servis yapilabilir.

16 thoughts on “GÜL BAKLAVASI

  1. ne güzel ne emekli elinize sağlık ablacım yapar bayramlarda yeriz doya doya.buda resimlerle harika bi anlatım olmuş.
    sevgiler….

  2. ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR. BENDE RAMAZAN DAVETİMDE YAPMIŞTIM OLDUKÇA LEZİZ VE ÇITIR ÇITIR BİR TATLI.. AFİYET ŞEKER OLSUN

  3. SEVALCİM elinden gelmeyen yok tatlılar hazırlardan bile güzel görünüyor ALLAH nazarlardan esirgesin seni marifetli kardeşim herşeyin en güzelini yapıyorsun afiyet bal olsun sizlere sevgiler canım

  4. Son görüntü zaten süper, ayrica yapim asamalari fotolarina da ayrica sevindim ve kiskandim acikcasi, bende böyle incecik acmak isterdim bezeleri, ama maalesef kendim bu konuda cok sabirsizim:))

    Sizlere afiyetler olsun ve ellerine saglik diyorum.

    Selamlar ve kocaman öptüm.

  5. Offf bayildim. Ben daha once nasil gormemisim bu siteyi? Hem resimler hem de tarifler cok guzel, takip edebilmek icin sizi takip ettiklerime ekledim bile:)) Ellerinize saglik.

  6. Bende yapmistim bayramda ama resmini cekmeden bitti:)kizlar “anne tekrar yap”deyip duruyorlar ins bu versiyonu deniycem.Ellerine saglik cnm,keske yakin olsaydimda sana gelseydim baklava yemege,ne kadar cok yapmisin:)

    Sevgilerimle,Serap.

  7. cahiligimi bagisla ama ilk defa gul baklavasi goruyorum ve inanki agzim sulandi. tam cennetlik vallahi. hemen denemeli. ellerine saglik. sevgiler,

  8. Merhabalar,
    Bu tatliyi yapmak istiyorum fakat hamur ve Malzeme listesine yönlendirilmiyorum,Rica etsem tekrar buraya yazarmisiniz. Simdiden tesekkür ederim. Nurgül

  9. Bu blogdan denenecekler sayisi gitgide artiyor:) Gorunusu ne kadar hos bu baklavalarin. Yalniz hamur acma kismi beni biraz korkutuyor. Hazir baklava hamuru ile yapilmaz mi ki bunlar? Ellerine saglik…

Bir Yanıt Bırakın

