EV YAPIMI KURU TARHANA


Kis hazirliklarinin en önemlilerinden bir taneside tarhana yapimidir sanirim,ben ne kadarda yapmak icin gec kalmis olsamda su sonbaharin soguk günlerde (hatta duymussunuzdur Almanyaya kar yagdi 2 gün) kurutmak icin bir hayli caba sarfettim günes olsa 2,3 günde kuruyacakti ama cok soguk oldugu icin 1 haftadan fazla uzadi bu süre ama neyseki cok güzel kurudu posetlenip kaldirildi bile.Tarif sevgili Tijen’den ayrintili anlatimi ile hic zorlanmadan yaptim ilk defa yapmama ragmen, ayrica kendisine tesekkürler buradanda,tarifin orjinali ve gün gün anlatimina buradan ulasabilirsiniz benim tarifime gelince söyle;

MALZEMELER:

  • 2,5 kilo ev yapimi süzülmüs yogurt
  • yarim kilo domates 
  • 1 kirmizi biber
  • yarim kilo kuru sogan
  • 2 su bardagi haslanmis nohut
  • tuz,pulbiber,nane
  • 3 kiloya yakin un

YAPILISI:

Domates,biber ve soganlar iri iri dogranip bir tencereye alinir üzerine tuzuda ilave edilerek bir muddet pisirilir suyunu cekince alti kapatilir haslanmis nohutlarda ilave edilerek blendirla pure haline getirilir ve sogumaya burakilir.tamamiyle soguyan püre genisce bir kaba alinir üzerine süzme yogurdu biraz tuzu,pulbiberi ve nanesi ilave edilip yeterince unla birlikte cokta sert olmayan bir hamur yogrulur ve hafif sicaklikta bir yere konularak üzeri kapatilir,1 hafta kadar bekletilen hamur her gün sabah aksam yogrulur ve 1 haftanin sonunda temiz bir bezin üzerine kucuk parcalar halinde ayrilir,bir gece sonra bu parcalar elle tek tek ufatilir yine bir gece bekletirlir ertesi gün elle ufaniyorsa eger azar azar robottan gecirilerek toz haline getirilir (eger hala iri kaliyorsa robottan gecirdikten sonra birde ince süzgecten gecirmek gerekiyor) sonra yine bir sofra üzerine yayilir ve arada karistirilarak iyice kurudugundan emin olana dek bekletilir(benim balkonum kapaliydi balkonda kuruttum ben) sonrasinda ise soguk kis sofralarina pismek icin paketlenir veya kavonozlara konur.

                      

TARHANA CORBASI

 MALZEMELER:

  • 3 dolu yemek kasigi tarhana
  • 1 tane tavuk bulyon
  • kirmizi tozbiber,gerekiyorsa tuz 
  • 1 tatli kasigi tereyagi

YAPILISI:

Tüm malzeme bir tencereye alinir ve üzerini 4,5 parmak gececek kadar su ilave edilir ,orta ateste corba koyulana dek sürekli karistirilarak  pisirilir,kaynayinca cok koyu olursa kaynamis sudan ilave edilir ve sicak servis yapilir.

8 thoughts on “EV YAPIMI KURU TARHANA

  1. Ellerine sağlık canım harika olmuş tarhanan, sağlıkla yersiniz inşallah kışın. Ev yapımı her zaman çok daha güzel oluyor. Hele de kışın soğuklarda tarhana çorbası nefis bir lezzet, afiyetler olsun canım, sevgilerimle öptüm.

  2. Var mı ev tarhanası gibisi? Ben de Antalya’ya döndüğümde biraz daha yapayım dedim ya daha girişemedim. Eh zeytinleri çiz, kırmızı biberleri közle, evi temizle, yerleş derken sıra gelmedi daha. Ellerine sağlık komşum!

  3. Bayılırım tarhana çorbasına , yapmak nasip olmadı bu sene bakalım kısmet..

    Oktay usta tavuk butlarını un niyetine tarhanaya bulayıp kızartmıştı tadını çok merak ettim yapmasamda alıcam inş..

    ellerine sağlık sevgiler

  4. Tarhana corbasi özellikle gecen Ramazan’da esimin ve benimde vazgecilemez corbalarindan birisiydi, onun kendine has lezzeti bambaska, her elden de baska bir güzellikte sunuluyor sofralarimiza.

    Sizlerede afiyetler olsun, önümüzdeki soguk kis günlerinde afiyetle ailecek tüketin o güzelim nimeti ve tabii ki de senin de ellerine saglik, zor bir is bu bence. Benim annem bu yaz TR’de yapip banada veriyor sagolsun.

    Selam ve sevgilerimle

Bir Cevap Yazın

