KREMALI HAVUCLU KEK


Öncelikle hayirli bayramlar arkadaslar ,rabbim kesilen kurbanlarimizi kabul eylesin insallah…

Gecen hafta yaptigim bu kekin yumusakligiyla ve lezzetiyle müptelasi olduk biz,tamda havuc zamanindayiz sizde en azindan bir kere denemelisiniz bana hak vereceginizden eminim.Havuclu kekin tarifi sevgili Yaseminmutfakta’dan kremasini ise ben ekledim, badem hamurundan hazir aldigim havuc figürleri ilede süsledim…

Malzemeler

  • 450 gr rendelenmiş havuç (rendenin iri tarafıyla rendelenmiş olarak 3 su bardağı)
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 4 yumurta
  • 1 paket vanilin
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1,25 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ceviz

Yapılışı:

  1. Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sıvıyağıda ilave edip çırpmaya devam edin.
  2. Kuru malzemeleri (Un, kabartma tozu, vanilin, karbonat, tarçın) beraber eleyerek yumurtalı karışıma ilave edin. Hepsine beraber çırpın.
  3. Karışıma havuç ve cevizleride ilave edip tahta kaşıkla karıştırın.
  4. Yağlanmış (23cm) standard kek kalıbına dökün.
  5. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında 40-45 dakika pişirin. İlk 20 dakika fırının kapağını kesinlikle açmayın.

Kremasi icin:

  • 2 su bardagi süt
  • 3 yemek kasigi pirinc unu
  • 3 yemek kasigi seker
  • 1 paket vanilya

Yapilisi:Bir tencereye tüm malzeme eklenerek koyulasincaya dek karistirilir koyulasinca ocaktan alinip ilk sicakligi ciktiktan sonra soguyan kekin üzerine sürülür,soguduktan sonra servis edilmeden önce üzerine hindistan cevizi serpilir ve havuc figürleri ilede süslenir.

Benim tavsiyem bir gün önceden yapilip ertesi gün yenmesi ayni cheesecake de oldugu gibi dinlendikce lezzetlenen bir kek.

8 thoughts on “KREMALI HAVUCLU KEK

  1. merhaba ben sima iran dan sizin tariflerinizi fotoraf larinizla beraber sitam de diger vatan daslalimla farsca paylasiyoroum gelin ve gorun ager razi olmaz saniz sayfani silerim gerckten

    sizi seviyorum

    daha once de sormostum cevap vermeyince ?????????

  2. Sima hanim Size Mail gonderdim Ama galiba almadiniz,sitenizi gezdim gordum tarifleri yayinlayabilirsiniz bir Problem Yok Ama Tarifin altinda sitemin linkinide yayinlarsaniz dahada memnun olurum.ayrica Haber verdiginiz icinde tesekkurler kolay gelsin …

  3. Evet kesinlikle katılıyorum havuçlu kek dinlendikçe güzelleşen bir lezzet ve de kremanın en iyi yakıştığı kek.
    ellerine sağlık.
    Bu arada havuç görüntülü bu süslemeleri nereden temin ediyorsun?
    Kolay gelsin,selamlar.

  4. Ne kadar sevimli bir havuçlu kek, çok severim. Sunumu çok şık. Ayrıca tebrik etmek istediğim bir nokta var, profesyonel fotoğrafçı olarak çektiğiniz fotoğraflara bayıldım. Blog, özellikle yemek bloglarında çok önemli bir husus ve sizde bunu fazlasıyla iyi başarmışsınız. Tebrikler.

Bir Cevap Yazın

