BEBEK MAMASI (SEBZE PÜRESI)


Bugünden itibaren katagori bölümüne yenibir bölüm daha ekliyorum evimde yaptigim degisik tarifte bebek mamalarini yayinlayacagim artik.Biliyorum bir cok anne bebekleri 6. ayina geldikten sonra yada daha öncesinde ek gidaya geciyor ama bu gecis sirasinda ek gidaya nasil baslayacagini ve cocuguna ne yedirecegini bilemiyor.Marketlerde envayi cesitte hazir bebek mamasi var ama ne kadarda olsa raf ömrünü uzatmak icin icine bir sürü koruma maddeleri ekleniyor buda hic bir sey taniyamayan bebek vücuduna pek yararli oldugunu sanmiyorum ayricada bütceye bosuna yük oluyor.Halbuki kendi evinizde icine ne koydugunuzu bilerek temiz bir ortamda ve en saglikli sekilde bebeklerinize mama hazirlayabilirsiniz.Ben bebegime 4. aydan itibaren ek gida veriyorum anne sütünün yaninda günde bir ögün ve birer kasikla basladim ve gün gün kasik adedini ve mamaya kattigim sebze cesidini deneyerek cogalttim.Burda dikkat edilmesi gereken cocugun mamaya verdigi tepki belki bazi sebzeler alerji yapabilir onun icin cocugunuzu iyi gözlemlemelisiniz ve dedigim gibi tek kasikla baslayip gün gün cogaltmalisiniz.Ben basta havuc püresi ile basladim ve giderek icine patates,kabak ve simdide brokoli ekliyorum pisirdikten sonra blendirdan gecirip püre haline getiriyorum ve kücük kapakli tek kullanimlik kaplarda tamamen soguduktan sonra buzluguma kaldiriyorum ve aksamdan cikarip ertesi gün ilitip öglen ögününde bebegime yediriyorum.hem gayet taze oluyor mamamiz hemde elimizin altinda hazir halde bulunuyor.Ayrica bu mamayi fazlaca pisirip püre yaptiktan sonra buzdolabinda 2 haftaya kadar buzlukta ise en fazla 6 aya dek saklayabilirsiniz ama zaten 4,5 gün icinde tükeniyor.Simdiden deneyen annelere kolayliklar ve bebekleriyle birlikte sevgi dolu günler diliyorum.

MALZEMELER:

  • 2 adet havuc
  • 1 adet patates
  • 1 adet orta boy kabak
  • 1 kac tane brokoli dali
  • 1 yemek kasigi zeytinyagi

YAPILISI:Bir tencereye önce havuc ve patates soyulup ufak dogranir ve üzerine gececek kadar su (kaynak suyu veya sise suyu kullanin kesinlikle cesme suyu kullanmayin) ekleyip kaynamaya burakin,aralarda kontrol ederek havuclar hafif yumusayinca üzerine yune kus basi dogradigimiz kabaklar eklenir 5 dakika sonrada brokolileri ekleyip tüm malzeme yumusayincaya dek pisirilir.Pisen sebzelerimize ocaktan alinca 1 yemek kasigi zeytin yagini ekleyip blendirdan tamamen pütürlük kalmayacak sekilde geciriyoruz ve kaplarimiza ayiriyoruz,oda isisinda tamamiyle soguyan mamamizin agzini kapatip buzlugumuza kaldiriyoruz yada soguduktan sonra bebegimize yediriyoruz.Beraberinde suda veriniz bebeginize cünkü ihtiyaci olacaktir.

Bir Yanıt Bırakın

