DEMIR TATLISI


Bastan söyleyeyim bu yazi bol resimli olacak tek tek resimli ve cok acik anlatimi ile artik bu tatlinin yapimi hicte zor olmayacak.Bu tatliyi aslinda yapmak ne aklimda varda nede kaliplarim vardi taki bir arkadasimda laf arasinda kaliplarinin oldugunu ama hic denemedigini duyuncaya kadar sonra hemen istedim ve sag olsun verdi ben dururmuyum eve genince hemen sekerini kaynattim ve ertesi günde tatlimi yaptim,nasil nefis görünüyorlar demi normal tatlilara bakarak daha özenli ve $ik bir görüntüsü var ben bayildim sizlerde kaliplariniz varsa yada bir yerlerden edinirseniz mutlaka denemelisiniz,simdiden afiyet olsun.

Bunlar kullandigim kaliplar cok hos sekilleri var.

MESHUR ERZURUM DEMIR TATLISI(Tarif sevgili zehra50 den)

Malzemeler:

  • 1 su bardagi yogurt
  • 2-veya 2,5 su bardagi un(aldigi kadar un)
  • Yarim su bardagi süt
  • 4 yumurta
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu

SERBETI:

  • 4 su bardagi seker
  • 3 su bardagi su
  • az limon suyu
  • kizartmak icin siviyag

YAPILISI:

Önce serbet hazirlanip sogutulur.Seker,su hafif koyulasana kadar kaynatilir,rengi sararinca atesten alinir ve limon suyu ilave edilip sogumaya birakilir.
Yumurtalar guzelce cirpilir.süt,yogurt,kabartma tozu ilave edilir ve güzelce cirpilir yavas yavas un ilave edilir biraz koyu kivamli bir krep hamuru yapilir.

Bir tencereye siviyag dökülür ve yag güzelce kizdiginda demir kalip bir kac dakika yagin icinde bekletilir daha sonra kalip hamurun icine batirilir ve hamurun kalibi boylamamasina dikkat edilir yoksa hamur tatli kizardiktan sonra kaliptan cikmaz!

Hamura batirilan kalip 10 saniye kadar hamurun icinde bekletilir.daha sonra kalip hamurun icinden kaldirilir ve yagin icine batirilir.Kaliba yapisan hamur kabarir ve kizarir.daha sonra kizaran hamur soguttugumuz serbete bulanir tatlidan biraz cekmesi saglanir ve demir kalip üzerine yapisan tatliyi cikartmak icin bir tabagin üzerine konur bir catal yardimi ile tatli hafif ittirerek kaliptan ayrilmasi saglanir.Hamur bitene kadar ayni islem tekrarlanir.tatlilarimiz ilikken servis edilir…

Cok soruldugu icin ekleme yapiyorum demir tatlisi kalibini Turkiyede bulunan herkes asagidaki adresten temin edebilirler ;
http://www.gurmix.com/products.php?product=Demir-Tatl%FDs%FD-Kal%FDb%FD

26 thoughts on “DEMIR TATLISI

  1. Ne kadar güzel şekilleri var kalıpların, bayıldım. Rastgelirsem alayım bu kalıplardan çok değişik bir tatlı. Ellerine sağlık..

  2. Bu kaliplarin tanitimini yapiyorlardi gittigim bir fuarda ve hemen oracikta kizartiveriyorlardi bu tatlilari. Tadina da bakmistik ve cok begenmistik. Yagda kizarmasina ragmen oldukca hafifti. Ama almamistim kaliplari. Alsam mi acaba? Ellerinize saglik…

  3. Gülden Hanim,tatli gercektende cok hafif oluyor sebebi ise cok ince kitir kitir olmasi ve cok fazla serbet cekmemesi ayrica görüntüsüde sahane oluyor bence bu kaliplardan her evde bulunmali tavsiye ederim….

  4. A.s canim Türkiyedede var ama kaliplar daha ince ve degisik sekillerde bulunuyormus,ben internetten arastirdim birazda erzurumdan galiba siparis ediliyormus yine internet araciligi ile.Benim kullandigim kaliplar Almanyada Waffelin bir cesidini yapmak icin kullaniliyor ama bu tatli icinde cok uygun oldugu kesin.
    Sevgiler.

  5. Bende Almanyada bulundugum icin buradan temin ettim, cok güzel bir tarif tesekkürler. Deniycem hemen 🙂

  6. bunlara bayıldım ellerinize sağlık.kalıpları acaba istanbuldada bulabilirmiyiz?belli bir markası varmı yada almanyadan satış yapan sitesi?

  7. merhabalar ben ısparta’da yaşıyorum ama bu kalıplardan bulamadım acaba nereden bulabileceğim hakkında bir fikriniz var mı yardımcı olursanız sevinirim

  8. Nimet hanim internetten erzurumdan sparis ediliyormua ben yurtdisindayin burda olanlar amazon denen bir alisveris sitesi var ordan ismarliyor ama turkiye icin arastirma yapmaniz gerekiyor kusurabakmayin yardimci olamadigim icin,sevgiler

  9. facebook ta ” demir tatlısı kalıbı” diye aratırsanız orada gördüm 7.5 tl ye gönderiyorlar ben ordan aldım bi sıkıntı çıkmadı.

Bir Yanıt Bırakın

