MUZLU IRMIK PÜRESI,(bebek mamasi 5,6.aydan itibaren)


Sizlere degisik bebek mamasi tarifleri verecegimi söylemistim iste bu mamada kizima hazirladigim degisik ve cok besleyici bir püre,irmigin ve muzun faydalarini bilmeyen yoktur sanirim.Rahatlikla 5 veya 6. ayinda baslayabilirsiniz tabi anne sütünüz yetmiyorsa,anne sütünün yettigi durumda ise 6 ay hic bir sey vermeden sadece anne sütü almalidir bebekler,bende emzirmeye devam ediyorum ve yaninda bu mamalardan hazirlayip emzirme disinda bebegimi günde 1 yada 2 ögün besliyorum yine tekrar edeyim ama bu tür mamalarla beraber bebeginize su vermekte fayda var, ayrica tadi cok güzel icindeki muzdan dolayi kizim cok severek tüketti.

MALZEMELER:

  • 20 gr ince cekilmis irmik
  • 1 cay kasigi zeytin yagi
  • yarim muz
  • yeterince su

YAPILISI:öncelikle bir cezveye irmik ve üzerini 1 parmak gececek kadar su (kaynak suyu veya sise suyu) alinir ve orta ateste koyulasincaya dek karistirilir koyulastiktan sonra ocaktan alinir ilk sicakligi cikinca icerisine 1 cay kasigi zeytinyagini ve yarim muz alinarak blendirdan gecirilir  ilidiktan sonra bebegimize yedirebiliriz.

  • Ayrica bu sekilde tek porsiyonluk yapabilirsiniz yada benim gibi biraz daha fazla yapip yine tek porsiyonluk kaplarda buzdolabinda saklayabilirsiniz.
  • Yine önemli olarak cocuklarin alerjisi olabilme olasiligina karsin birer kasik vermekle baslayin.

5 thoughts on “MUZLU IRMIK PÜRESI,(bebek mamasi 5,6.aydan itibaren)

  1. merhabalar iyadeyi ziyarete geldim arkadasim 😉 yorumunuz ve ziyaretiniz icin cok tesekkür ederim .itiraf etmeden gitmek istemedim .alerjisi olan bir evlat yani bir emenetim var. bu konuda duyarliligi olan insan sayisi okadar azki 😦 bu tarz tariflere rast gelmek bile düs gibi .rahman emeklerinizi zayi etmesin arkadasim
    sevgilerimi birakiyorum selam ve dua ile ……..

Bir Cevap Yazın

