BADEM HAMURLU HINDISTAN CEVIZLI MUFFIN


Okadar cok tarif biriktiki onun icin siklikla yayinlayacagim…Yine kizima dogum gününde okulda arkadaslariyla kutlamasi icin  hazirladigim kagitta kekler,keki hindistan cevizli üzerindeki sekiller ise badem hamurundan olusuyor görüntü cok hos ve lezzetli oldu, zira kizimda sabah uyandiginda gördü ve begenmis olacakki dakikalarca sarildi :)) Okula almaya gittigimde ögretmenleri cok begendiklerini ilettiler bende bu kadar begenilmesine mutlu oldum tabi:))  Tarifine gelince;

MALZEMELER:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 100 gr yumusamis margarin
  • 1 su bardagi hindistan cevizi sütü
  • 1 cay bardagi hindistan cevizi
  • 1 paket kabartma tozu
  • yeterince un
  • Üzeri icin:badem hamuru(marzipan),renklendirmek icin boya (lebensmittelfarbe)

YAPILISI:Öncelikle firini 180 dereceye ayarlayip kalbimiza muffin kagitlarini yerlestiriyoruz daha sonra basta yumurta ve seker olmak üzere tüm malzeme mikserle cirpip koyu tahin kivaminda bir harc hazirliyoruz ve önceden hazirlanmis maffin kaliplarina paylastiriyoruz,yine önceden isitilmis firinda üzerleri kizarana dek pisirip sogumaya burakiyoruz.Badem hamurunu istedigimiz renkte renklendirip kalplarla kesiyoruz ve yapismasi icin altina bir fircayla bal sürüp daha sonra maffinlerin üzerine yerlesiriyoruz bu kadar servise hazir bile…

8 thoughts on “BADEM HAMURLU HINDISTAN CEVIZLI MUFFIN

  1. Çok cici görünüyorlar, kızın beğenmekte haklı. Beğenilmeyecek gibi değiller ki..

    Ellerine sağlık.. Sevgiler..

    Bir soru: Bu badem ezmesi uzun süre dayanıyor mu? Almanya’dan teyzeme ısmarlamayı düşünüyorum malum Türkiye’de bulunmuyor. Şeker hamurundan daha lezzetli ve sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

  2. Hülya’cim güzel yorumun icin tesekkürler,sorunu cevaplayayim badem hamurlari paketlenmis vakumlu paketlerde satiliyor belli bir raf ömrü var sanirim iki sene dayaniyordur teyzene tarihlerine dikkat etmesini söylersen belki uzun süreli olanlardan alir,tad konusuna gelince gercektende seker hamurundan saglikli hazirlar olsun kendi yaptiklarimiz olsun icinde bi koku oluyor ve ben ve cocuklar o kokuyu sevmiyoruz öylelikle pastanin yarisida disiyla birlikte cöpe gidiyor böyle hem lezzetten kazanirsin hemde cöpe atmaktan kurtulur canim pasta…sevgiler canim.

  3. Canım yanıtın için çok teşekkür ederim. Şeker hamuru konusunda ben de senin gibi düşünüyorum. Pasta ve kurabiyelerde süslemek için kullanıyorum ama yemeden sıyırıp atıyorum tadını, kokusunu sevmiyorum çünkü.
    Teyzeme ulaşıp siparişimi şimdiden vereyim 🙂 yakında gelecekler Türkiye’ye.
    Benden de sevgiler..

  4. yurtdışında yakınım olmadığı için badem hamurunu kendim yapmayı denesem, nasıl yapılacağını biliyo musunuz acaba? şeker hamuruna verilebilen her desen badem hamuruna da verilebiliyo mu acaba? yani onun kadar esnek mi? kırılgan, kolay dağılan birşey değildir umarım. şeker hamuru jelatinle yapıldığı için ben biraz önyargılıyım ona karşı. hiç tadına bakmadım ama bi kaç kişiden daha duydum şeker hamuru lezzetli değil diye

  5. Nihal Hanim badem hamurunu hic denemedim,nasil olur hic bir fikrim yok inanin, hamurun dokusu biraz kirilgan oluyor sade olarak zaten kullanilamiyor biraz pudra sekeri ile yogurup yumusatmak gerekiyor,seker hamuru konusunda size katiliyorum bende bir kac denemeden sonra ne ben nede yiyenler tadini begenmedik görüntüsü hos olsada cok ugras gerektirdigi icin ve yerken üstünden siyirip atmak gercekten hic icimede sinmedi bir kac denemeden sonra hevesim iyice gitti artik sadece kremali pastalar yapiyorum,sevgiler

Bir Yanıt Bırakın

