BONIBONLU-CIKOLATALI KURABIYE


Biz bu kurabiyeleri gercekten cok begendik tadi harika yogun cikolataliydi görüntüsüde cok alpenili cocuklarin görü görmez gözleri parliyor :))Dogum günlerinde,okul kermeslerinde ve cocuklarin oldugu heryerde bir numara olacaktir garanti veririm size…Tarifi Tarifname-Seda’dan cok basarili bir tarif burdanda tesekkür edeyim kendisine…Tarifin orjinali burda bende cok az un ilavesiyle sadece aynen tarifi uyguladim.

MALZEMELER:

  • 1 cup un = 125 gram (200 gr kullandim)
  • 1/2 cup kakao = 100 gram
  • 1/2 teaspoon karbonat = 1 tatlı kaşığı
  • 1 çimdik tuz
  • 115 gram sütlü çikolata
  • 1/2 cup (1 stick) tereyağı =125 gram
  • 5 paket bonibon
  • 1 1/2 cup şeker =320 gram
  • 2 yumurta
  • 1 teaspoon vanilya = 1 paket

YAPILISI:Un, kakao ve tuzu bir kapta harmanlayın. Çikolatayı tereyağıyla birlikte benmari usulü eritin. Şeker, yumurta ve vanilyayı iyice çırpın, erimiş çikolatayı ekleyip karıştırmaya devam edin. Unlu karışımı ekleyin. Son olarak bonibonları hamura ilave edin.(ben sadece üzerine ilave ettim)
Tepsiye yağlı kağıt serin. Hamurdan küçük dondurma kaşığı ile parçalar alarak tepsiye 5 cm aralıklarla dizin.(yada elinizi hafif islatip ceviz büyüklügünde kopartip yuvarlayin araliklarla dizin) Önceden ısıtılmış 165 derece fırında 15 dakika pişirin. Kurabiyeler fırından çıktıklarında yumuşak kıvamda olacaklar fakat biraz sonra kendilerini toparlıyorlar.

O gün iki ölcü yaptim birini eve digerini kizima okulda arkadaslarina hediye etmesi icin bence hediyelerin en lezizi olmustu…

6 thoughts on “BONIBONLU-CIKOLATALI KURABIYE

  1. tarifi aynen uyguladım. kurabiyeler kaya gibi oldu. kesinlikle tavsiye etmem. zaman ve emek kaybı.

  2. Betul hanim Olabilir bende ilk deneyimimde sert olmustu ama ikinci ucuncu dememede tutturdum firinda cok kalmis olabilir dakikasina ve firin isisina dikkat ettinizmi?uzuldum gercekten sevgiler.

Bir Cevap Yazın

