SADE VE RECELLI KURU PASTA


Bu kurabiyelerin yapilmasinda kullanilan aparati alali 1,2 sene olmasina ragmen  kullanmamistim.Ilk aldigimda denemis ama hamurun kivamini tutturamayinca rafin en ucra kösesine kaldirmistim gecenlerde garantili bir tarif gecince elime yene denemeye koyuldum ilk denemede basariyi saglamis hatta kurabiyelerin tadini okadar begenmistikki bir daha yaptim arkasina.Sade halde en az 3 hafta tazeligini koruyabilen bu kurabiyeleri recelli olarak bir kac günde tütketmenizi öneririm cünkü recelden dolayi nemlenebiliyor.Ayrica üzerine krüvetür cikolataylada desenler yapabilirsiniz burada oldugu gibi.Tarifine gelince:

MALZEMELER:

  • 300 gr tereyagi (yumusak)
  • 250 gr pudra sekeri
  • 125g nisasta
  • 2 yumurta sarisi
  • 100 ml süt
  • 1 cimdik tuz
  • 1 tane limonun kabugu(rendelenmis)
  • 500 gr un
  • Üzeri icin:istediginiz cesit bir recel

YAPILISI:Öncelikle yumusamis tereyagi,nisasta ve pudra sekeri mikserle cirpilir 1,2 dakika kadar,sonra süt,tuz,limon kabugu rendesi, ve elenmis unuda ilave ederek cirpilmaya devam edilir burada cok sert kivamda bir hamur olmuyor ama cok yumusak akici bir kivamdada bir hamur hamur olmuyor (hazirlanan harc aparatla denenip eger sert kivamda olur ise cok az sütle yumusatilabilir) ,daha sonra firini 190 dereceye ayarlayip isinmaya burakilir,Harc sikma aparatina eger yoksada krema sikma torbasina doldurularak S seklinde yada aparatla istenilen motifte yagli kagit serilmis tepsiye sikilir,dolan tepsi önceden isitilmis firinda 10 ila 12 dakika pisirilir.

Ciktiktan sonra iyice soguyan kurabiyeler asagida görülen sekilde ister recelle  veyada eritilmis cikolatayla bandirarak yada üzerine serperek süslenir,

6 thoughts on “SADE VE RECELLI KURU PASTA

  1. Merhaba. Ben kurabiye sıkma aparatı aldım. ama hangisiyle neler yapacağımı kestiremiyorum. keşke resimleseymişsiniz. Deneyecğim inşallah. Ellerinize sağlık

  2. Canim aldigin aparatin kutusunda sanirim hangi ucun hangi cesit kurabiye cikarttigi olmasi lazim,ama haklisin bir dahaki sefere tek tek resimleyecegim…sevgiler…

  3. Oglusum bana kurabiye aparatini hediye almis kutudaki tarifi denedim ama hamuru cok kati oldugu icin sıkamadim. Sevalcigim Senin tarifi deneyecegi m sonucu sana yazarim. Ellerine saglik hepside bir baska nefis gorunuyor.
    kucak dolsu sevgiler.

  4. Özgülcüm tariften memnun kalmani umarim,birde tarifte eger verdigim ölcüde sertlik olursa kitapta süt ilavesi yapilabilinecegi yaziyordu bunuda göz önünde bulundur canim,benim ihtiyacim olmadi sonradan süt eklemeye kivam tam gelmisti,yinede yumurtanin büyüklügünden fark edebilir,kolay gelsin canim…

  5. sevalcim aynı kalıptan benimde oğlumla gelinim bana hediye almışlar kullanması çok zor geldi banada kurabiye şeklini vermek çok zor her sferinde başka şekilde çıkıyor seninkiler çok düzgün çıkmış bir kaç sefer yaptım çok uğraştırdı diye fazla kullanmıyorum bende püf noktası varmı acaba benim içinde kullanım kılavuzuda çıkmadı sadece kutunun üzerindeki resimler e göre yapıyorum kurabiyeler harika ellerine sağlık canım sevgiler

  6. Gül abla bende hamurun kivamini deneyerek buldum,cok dikkat gerektiren bir hamur kivami cok zor ayarlaniyor ben sert olursa süt civik olursa un katkisi kullaniyorum püf noktasi bu bence.Sende güle güle kullan kaliplarini sevgiler….

Bir Yanıt Bırakın

