MANDALINALI-KREMALI YAS PASTA


Bir arkadasimin dogum günü icin yaptigim pasta,yapali yine üzerinden birhayli zaman gecmis ama tarifini vermek simdiye kismetmis,biliyorumki bir cok kisi bu tarifi bekliyor onlari fazla bekletmeyeyim buyurun tarifi: 

MALZEMELER:

  • 2 katli pastaban
  • 2 kutu quark (1 kilo)yagsiz süzme yogurt
  • 1 kutu agaragar(icindeki iki pakette kullanilacak)
  • 3 kutu mandalina konservesi
  • 2 kutu sivi krema(200 ml likten)
  • 1 paket tart jölesi üzerine
  • süslemek icin antep fistigi

YAPILISI:Öncelikle sivi krema koyulasincaya dek cirpilir üzerine quark ilave edilir bir birine iyice karisana dek mikserle cirpilir buzdolabina kaldirilir,bir tencerede agar agar üzerindeki ölcüye göre hazirlanir ve ilinmaya burakilir.ilininca kremaya azar azar ilave edilir ve hizlica cirpilir,krema hafif yumusasada donacagi kesindir.pastabanin bir kati servis tabagina alinir ve kelepceli kalipla etrafi kapatilir,üzerine hazirladigimiz kremanin yarisi konur daha sonra konserveden telsüzgece bosalttigimiz ve suyunu iyice sikan mandalinalar mutfak havlusu ile kurulanip bir kismi icine ilave edilir üzerine kalan krema konup üzeri düzlenir daha sonra kalan bir kat pastaban kremanin üzerine kapatilir,üzerine kalan mandalinalar dizilip tart jölesi yapilip üzerine gezdirilir,bir gece buzdolabinda bekletilir ertesi gün kelepceli kalabindan dikkatlice ayrilir ve üzeri süslenerek servis yapilir. 

8 thoughts on “MANDALINALI-KREMALI YAS PASTA

  1. ellerinize saglik, pastaniz cok güzel olmus. Pastayi kaliptan cikarirken yapismiyormu? Kalibi neyle kapladiginizi yazarsaniz sevinirim. sevgiler

  2. Yücel bey kalibi biseyle kaplamadim zaten icinde jelatin oldugu icin krema sertlesiyor ayrica kalibi cikarmadan kenarlarindan bicakla yavasca gecerseniz kaliptan bozulmadan kolaylikla cikacaktir,iyi günler.

  3. yanitladiginiz icin tesekkürler.ismimin azizligine ugramisim gene.Bey demissiniz, ben bir anneyim.Sitenize baktim bugün, tek kelime ile harika, cok güzel tarifleriniz var.Ellerinize saglik.

  4. elinize saglik pasta cokgüzel gözüküyor icine jelatin katmasak olmazmi ben hic jelatin kullanmiyorum.eger jelatin katmadan olursa yapip caminin kermesene götürmeyi düsünüyorum

  5. Hatice hanim zaten jelatin normal hayvansal olanlardan degil benim kullandigimda bitkisel olanlardan bulundugunuz yerde varmidir bilmiyorum ama tarifin orjinalinde mutlaka kullaniliyor,sevgiler

  6. ne yemek yapsam deyince acip sayfanizi dolasiyorum her gun birbirinden leziz gorunuyor her bir cesitiniz elinize yureginize saglik…

  7. Seker katilmiyormu acaba kremaya veyada quark a. Yapmak istiyorum cok lezzetli olmali ama emin olmam lazim tariften. Tesekkurler

Bir Cevap Yazın

